Klienci zgłaszają poważne utrudnienia w dostępie do usług dwóch wielkich banków w Polsce. Zarówno PKO BP, jak i Bank Pekao od rana zmagają się z problemami.
W przypadku obydwu banków problemy zaczęły się niemal jednocześnie - tuż przed godz. 8:00 w poniedziałek. Liczba zgłoszeń od użytkowników, którzy napotkali problemy z serwisami w serwisie Downdetector lawinowo rosła i swój szczyt osiągnęła ok. godz. 8:30. W tym momencie (godz. 9:15) zgłoszeń jest już mniej, ale wciąż mówimy o setkach raportów w przypadku każdego z banków.
Strony banków co prawda działają, ale klienci zgłaszali problemy przy próbach zalogowania do aplikacji mobilnych i serwisów transakcyjnych. Na ten moment przeglądarkowe wersje serwisów transakcyjnych wciąż się nie otwierają. Jak donoszą w mediach społecznościowych klienci, którzy korzystali z bankowości w momencie wystąpienia awarii, serwisy transakcyjne nagle "wyrzucały" klientów podczas wykonywania operacji lub nie chciały autoryzować przelewów.
Oba banki nie odniosły się w swoich mediach społecznościowych do doniesień na temat awarii. Nie wiemy też, co jest ich przyczyną.
Biuro prasowe Banku Pekao S.A. poinformowało nas o usunięciu problemów. "Możliwość logowania do systemów banku została przywrócona, a systemy działają prawidłowo" - czytamy.