Awaria serwisów PKO BP i Banku Pekao. Nie można zalogować się do bankowości online [AKTUALIZACJA]

PKO Bank Polski oraz Bank Pekao SA zmagają się z problemami. Serwisy transakcyjne oraz aplikacje mobilne obu banków od rana nie działają, a klienci nie są w stanie realizować płatności.

Klienci zgłaszają poważne utrudnienia w dostępie do usług dwóch wielkich banków w Polsce. Zarówno PKO BP, jak i Bank Pekao od rana zmagają się z problemami.

Zobacz wideo OnePlus 11, czyli wielki powrót dawnego zabójcy flagowców. Czy na pewno? [TOPtech]

Awarie Banku PKO BP i Bank Pekao. Nie działają serwisy

W przypadku obydwu banków problemy zaczęły się niemal jednocześnie - tuż przed godz. 8:00 w poniedziałek. Liczba zgłoszeń od użytkowników, którzy napotkali problemy z serwisami w serwisie Downdetector lawinowo rosła i swój szczyt osiągnęła ok. godz. 8:30. W tym momencie (godz. 9:15) zgłoszeń jest już mniej, ale wciąż mówimy o setkach raportów w przypadku każdego z banków. 

Strony banków co prawda działają, ale klienci zgłaszali problemy przy próbach zalogowania do aplikacji mobilnych i serwisów transakcyjnych. Na ten moment przeglądarkowe wersje serwisów transakcyjnych wciąż się nie otwierają. Jak donoszą w mediach społecznościowych klienci, którzy korzystali z bankowości w momencie wystąpienia awarii, serwisy transakcyjne nagle "wyrzucały" klientów podczas wykonywania operacji lub nie chciały autoryzować przelewów.

Oba banki nie odniosły się w swoich mediach społecznościowych do doniesień na temat awarii. Nie wiemy też, co jest ich przyczyną.

AKTUALIZACJA [godz. 10:00]:

Biuro prasowe Banku Pekao S.A. poinformowało nas o usunięciu problemów. "Możliwość logowania do systemów banku została przywrócona, a systemy działają prawidłowo" - czytamy.

Więcej o: