Na serwisie downdetector.pl dominuja dziś banki. Najświeższe raporty dotyczą m.in. Santandera, PKO Banku Polskiego, mBanku, Pekao, ING, Aliora czy Millenium. W większości przypadków przyczyna jest ta sama. Klienci nie mogą zrealzować płatności BLIK-iem.
"Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA. Pracujemy intensywnie nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia" - poinformował BLIKmobile tuż przed 11.00 na Twitterze. O tym, że problemy z BLIK-em dotyczą klientów różnych banków można dowiedzieć się z komentarzy na downdetector.pl.
AKTUALIZACJA: O 12:44 BLIK poinformował, że wszystkie problemy zostały rozwiązane i usługa działa już we wszystkich bankach.
BLIK to polski system płatności oparty na sześciocyfrowych kodach. Te są generowane na bieżąco, można je wpisać do bankomatu lub terminala płatniczego, który odeśle na nasz telefon prośbę o potwierdzenie transakcji. Ponadto w ramach BLIK-a można przesyłać również pieniądze na numer telefonu. Operatorem systemu jest Polski Standard Płatności.
Rano klienci zgłaszali poważne utrudnienia w dostępie do usług dwóch wielkich banków w Polsce. Zarówno PKO BP, jak i Bank Pekao od rana zmagają się z problemami. W przypadku obydwu banków problemy zaczęły się niemal jednocześnie - tuż przed godz. 8:00 w poniedziałek. Po 10.00 Biuro prasowe Banku Pekao S.A. poinformowało nas o usunięciu problemów. "Możliwość logowania do systemów banku została przywrócona, a systemy działają prawidłowo" - czytamy.