Premiera nowej platformy Marka Zuckerberga wywołała spore poruszenie w sieci. Threads okazał się niemalże klonem Twittera, z którym chce rywalizować, co jednak nie przeszkadzało milionom ludzi zainstalować nowej aplikacji konglomeratu Meta (właściciela Facebooka i Instagrama). Teraz okazuje się, że na sukcesie platformy Threads skorzystał komunikator dla firm, który nosi dokładnie tę samą nazwę.
Threads to komunikator biznesowy, który reklamuje się jako alternatywa dla chętnie wykorzystywanego przez przedsiębiorstwa Slacka. Służy do kontaktu między pracownikami jednego lub kilku zespołów i przydaje się szczególnie podczas pracy zdalnej. Komunikator Threads zadebiutował w idealnym momencie, bo na początku 2019 roku, nigdy nie odniósł jednak szczególnego sukcesu. Jego nagły wzrost popularności akurat teraz nie może być przypadkiem.
Nowy portal społecznościowy Meta zadebiutował bowiem dwa tygodnie temu i od razu przyciągnął do siebie miliony użytkowników. Tylko przez pierwsze 24 godziny, apkę pobrało 30 mln osób, a po pięciu dniach grono użytkowników przekroczyło 100 mln. Obecnie Threads (ten od Meta) znalazł ok. 150 mln fanów. Tylko w Google Play ma obecnie 50 mln pobrań. I to pomimo że portal wciąż nie jest dostępny w wieku krajach na świecie, w tym w całej Unii Europejskiej.
Tymczasem - jak pisze TechCrunch - tylko między 6 a 12 lipca komunikator Threads (ten, będący alternatywą dla Slacka) został ściągnięty ponad 880 tys. razy - i to tylko na sam system iOS. Przez jakiś czas Threads było 52. najpopularniejszą aplikacją na świecie, a w kategorii apek biznesowych zajęło trzecie miejsce. W niektórych krajach (m.in. w Niemczech, Hiszpanii i Włoszech) udało jej się wskoczyć do pierwszej dziesiątki wszystkich programów w App Store. W konkurencyjnym Google Play Threads również rośnie. Obecnie zostało pobrane z niego ponad milion razy.
O przypadku nie może tu być mowy. Najwyraźniej chcąc jak najszybciej przetestować nową aplikację konglomeratu Meta, użytkownicy bezmyślnie pobierali inną apkę o tej samej nazwie, która w Google Play i App Store była już wcześniej. Choć pełna nazwa platformy społecznościowej Marka Zuckerberga w sklepach z aplikacjami to "Threads, an Instagram app", o pomyłkę naprawdę nietrudno. Oba serwisy funkcjonują pod niemal identycznymi adresami (www.threads.com dla komunikatora i www.threads.net dla społecznościówki Meta), a w Unii Europejskiej po wpisaniu frazy "Threads" w Google Play zobaczymy na samej górze wyników właśnie komunikator dla firm.