Awaria w Orange i Netia. Użytkownicy zgłaszają problemy z internetem

Użytkownicy sieci Orange i Netia zgłaszają awarię. Najwięcej zgłoszeń dotyczy problemów z dostępem do internetu stacjonarnego. Orange zapewnia, że sytuacja została już opanowana.

W poniedziałek po godz. 12:00 użytkownicy Orange zaczęli informować o awarii. Jak wynika z kilku tysięcy zgłoszeń przesłanych do serwisu downdetector.pl. 75 proc. osób wskazuje na problemy z internetem stacjonarnym, a 13 proc. doświadcza awarii internetu mobilnego. 12 proc. użytkowników ma problemy z siecią komórkową. W tym samym czasie, choć w znacznie mniejszym stopniu, zaczęły napływać doniesienia o awarii w Netii. 79 proc. osób zgłasza problemy z internetem stacjonarnym, a 11 proc. raportuje brak sygnału. Z kolei 10 proc. wskazuje na przerwy w nadawaniu.

Awaria OrangeAwaria Orange Wykres: downdetector.com

Zobacz wideo Aparat 200 Mpix w smartfonie to suche cyferki i marketingowa ściema? Sprawdzamy [TOPtech]

Awaria w Orange i Netia

Biuro prasowe firmy Orange wyjaśniło, ze najwięcej zgłoszeń napływało z Warszawy. Około 100 tys. mieszkańców stolicy mogło nie mieć internetu stacjonarnego. Orange wyjaśniło, że problem awarii został już rozwiązany - przekazało biur prasowe serwisowi businessinsider.com. Faktycznie - po godz. 13:00 liczba zgłoszeń dotyczących awarii zaczęła wyraźnie spadać.

W przypadku Netii, użytkownicy wskazują na problemy w mediach społecznościowych. "Co to za awaria? Na czym polega i kiedy będzie usunięta?" - pyta jeden z internautów. Z danych serwisu downdetector.com wynika, że awaria dotyczy większych miast w Polsce, m.in. Warszawy, Krakowa, Katowic, Łodzi, Wrocławia i Poznania. Również w przypadku Netii, po godz. 13:00 liczba zgłaszanych problemów z internetem tej sieci zaczęła spadać.

Więcej o: