Już nie "na wnuczka". Teraz oszukują "na elektrownię jądrową". Kobieta straciła 12 tys. zł

Mimo wielu apeli policji obywatele wciąż nabierają się na sztuczki oszustów. Ci z kolei wymyślają coraz to nowe metody na wyłudzenie pieniędzy. Jednym z nich jest teraz sposób "na elektrownię jądrową". Mieszkanka Kęt straciła tak 12 tys. złotych.

W poniedziałek do Komisariatu Policji zgłosiła się 67-letnia mieszkanka Kęt - czytamy w komunikacie. Jak się okazało, kobieta padła ofiarom oszustów. Przy przeglądaniu Internetu 67-latka trafiła na reklamę firmy, która zajmowała się inwestycjami w nowoczesne, ekologiczne technologie. Po wejściu w link trzeba było, wpisać numer telefonu, pod który konsultanci mogliby dzwonić, co też kobieta zrobiła. Następnie po kilkunastu minutach zadzwonił do niej "konsultant".

Zobacz wideo Co Romowie mają wspólnego z mafią wnuczkowską? Otóż dużo

67-latka oszukana metodą "na elektrownię jądrową"

Fałszywy konsultant przedstawił ofertę inwestycji w akcje elektrowni jądrowej, obiecując szybki i łatwy zarobek. Jak wynika z komunikatu, mężczyzna miał się wykazywać dużą pewnością siebie oraz stosować fachowe nazewnictwo, przez co wzbudził zaufanie starszej kobiety. Namówił ją, aby zainstalowała na swoich telefonie komórkowym specjalną aplikację, która umożliwi jej śledzenie zysków z inwestycji.

W rzeczywistości była to aplikacja, która umożliwiała zdalny dostęp do telefonu oraz zainstalowanych na nim aplikacji, w tym tych bankowych. Kobieta zgodnie z sugestią rozmówcy zainstalowała wspomnianą aplikację, a oszuści uzyskali dostęp do jej smartfona i tym sposobem wyczyścili konto 67-latki. Mieszkanka Kęt straciła 12 tys. złotych, jednak całkowita suma jej strat mogła być znacznie wyższa. Oszuści próbowali zaciągnąć na 67-latkę kredyt w wysokości 20 tys. złotych, jednak wtedy bank zablokował konto.

Policja apeluje o ostrożność, a także stosowanie się do poniższych zaleceń:

  • należy sprawdzić, czy firma inwestycyjna znajduje się na liście ostrzeżeń KNF - link: https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/ostrzezenia_publiczne;
  • nie należy udostępniać nikomu danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej np. za pomocą programów: TeamViewer, AnyDesk, Quick Support;
  • nie należy udostępniać poufnych danych dotyczących posiadanych kart płatniczych;
  • nie należy przesyłać skanów swojego dowodu osobistego;
  • nie należy instalować dodatkowego oprogramowania na urządzeniach, z których następuje logowanie do bankowości internetowej.
Więcej o: