Play zamyka świetną usługę UPC. Chodzi o darmowe Wi-Fi

Play zamyka usługę WI-Free, która stanowiła kiedyś świetną opcję dla abonentów korzystających z internetu od UPC Polska. Co z umowami? Play tłumaczy, że zamknięcie tej usługi to nie powód do zerwania umowy z operatorem.

To ostateczny koniec usługi WI-Free, która osobom dysponującym ograniczonym transferem danych pozwalała korzysta z internetu bez limitów nawet poza domem. Jak informuje serwis Wirtualnemedia.pl, fioletowy operator potwierdził informację i wyjawił powody.

Zobacz wideo Nie tylko GTA VI. Oto największe wycieki gier w historii [TOPtech]

Play zamyka fajną usługę UPC Polska. Podobno nie jest już potrzebna

WI-Free to pomysłowa usługa, która pozwalała abonentom UPC Polska (obecnie Play) korzystać z internetu, nawet gdy nie dysponowali odpowiednim limitem danych w swoim abonamencie komórkowym. Wystarczyło, że taki internauta znalazł się w zasięgu sieci Wi-Fi routera obsługującego WI-Free, by mógł połączyć się z internetem. Niezależnie od tego, czy był to router sąsiada z mieszkania obok, czy sieć znaleziona w restauracji na drugim końcu miasta. W dużych miastach znalezienie takiego miejsca nie stanowiło problemu.

Biuro prasowe Play potwierdziło serwisowi Wirtualnemedia.pl, że od 15 grudnia br. usługa zostanie ostatecznie zamknięta. "Z dniem 15.12.2023 roku kończymy wspieranie funkcjonalności WI-Free" - napisało Play. Sieć tłumaczy, że usługa wystartowała w 2014 roku, gdy jakość internetu i limity danych były na zdecydowanie innym poziomie niż obecnie. Faktycznie dziś mamy szybką sieć 5G, a wielu operatorów oferuje pokaźne pakiety darmowego transferu, ale warto pamiętać, że wciąż nie działa ona najlepiej wewnątrz budynków i wciąż jest wielu internautów, którzy dysponują skromnym zapasem gigabajtów w miesiącu.

Play wyjaśnił też, że zamknięcie WI-Free nie jest pretekstem do wypowiedzenia umowy przez klienta. Dostęp do usługi był bowiem darmowy i nie był gwarantowany żadnymi zapisami w umowie z operatorem, dlatego jego brak nie może być powodem do roszczeń. Play nie zdradziło jednak ilu klientów do tej pory korzystało z WI-Free.

Marka UPC Polska przeszła we wrześniu br. całkowity rebranding, zmieniając się ostatecznie w Play (obie marki od dłuższego czasu należały do P4). Od tego czasu klienci nieistniejącej już sieci są klientami Play, ale ich umowy zawarte jeszcze przed rebrandingiem pozostały ważne. "Wraz z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego UPC Polska staje się formalnie częścią spółki P4, która przejęła wszelkie prawa i obowiązki UPC Polska. Oznacza to, że obecni klienci UPC Polska mogą nadal wygodnie korzystać ze swoich usług na dotychczasowych warunkach. Zarówno czas trwania umów, wysokość opłat jak i dane rachunku bankowego do dokonywania wpłat pozostają niezmienione" - informowało biuro prasowe Play 31 sierpnia.

Więcej o: