Golden Arrow - "Pokaż mi swoje liczby!"

Najważniejszy w Polsce konkurs marketingu zintegrowanego Golden Arrow współorganizowany przez VFP Communications, wydawcę "Media & Marketing Polska", oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB zbliża się szybko do "pełnoletności". W tym roku odbędzie się 12. edycja.

xx x

 
Podobnie jak w ubiegłym roku jury konkursu złożone z doświadczonych przedstawicieli rodzimej branży komunikacji marketingowej będzie oceniać zgłoszenia w 15 kategoriach. Przewodniczącym jury będzie Artur Sikora, dyrektor marketingu Banku Zachodniego WBK. Począwszy od bieżącej edycji, współorganizatorzy Golden Arrow zdecydowali o powołaniu ciała doradczego, tj. Rady Programowej, w której zasiadają wybitni specjaliści marketingu zintegrowanego oraz autorytety naukowe. Celem Rady jest udzielanie członkom jury w stosownych sytuacjach porad oraz sugestii związanych na przykład z klasyfikowaniem poszczególnych prac bądź oceną niektórych parametrów.

Należy podkreślić, że konkurs Golden Arrow jest przedsięwzięciem unikatowym w obszarze polskiej komunikacji marketingowej. Dwanaście lat temu miało bowiem miejsce wydarzenie bez precedensu. Organizatorzy dwóch konkurujących ze sobą projektów,
tj. konkursów Złota Strzała i Bumerang, osiągnęli porozumienie unifikujące te dwa przedsięwzięcia. Miało i ma to na celu stworzenie jednej, najsilniejszej marki, która
w efektywny sposób przyczynia się do rozwoju i dalszej edukacji rodzimej komunikacji marketingowej. Właśnie te wartości akcentuje wieloletni członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu Jacek Barankiewicz:

– Na przestrzeni minionych 12 lat nasz wspólny projekt rozwinął się od małego konkursu, w którym oceniane były kampanie i projekty z obszaru tradycyjnego marketingu bezpośredniego, w duży i naprawdę reprezentatywny dla polskiego rynku projekt, w którym reprezentowane są wszystkie istotne obszary i trendy marketingu zintegrowanego. Kreatywność oraz innowacyjność w Golden Arrow są ważne  i wysoko oceniane, ale istotą konkursu jest efektywność prowadzonych działań marketingowych.

Dalej Jacek Barankiewicz jako termin określający ten konkurs proponuje motto - „Pokaż mi swoje liczby!”.

W podobny sposób rolę konkursu Golden Arrow opisuje przewodniczący jury ubiegłorocznej edycji Dariusz Maciołek (obecnie Communications & Brand Management Department Director, Grupa Aviva):

– Uważam, że konkurs Golden Arrow ma obecnie wyjątkowo ważne znaczenie na rynku, jest bardzo ciekawym połączeniem konkursu kreatywnego oraz efektywnościowego. Dodatkowo jest to konkurs nie tylko dla dużych firm z istotnymi brandami, pozwala on także zaistnieć mniejszym markom, które mają pomysł na siebie i budują swoją komunikację przy bardziej ograniczonych zasobach.

Projekt Golden Arrow z pewnością będzie ewoluował w najbliższych latach - tak aby nadążyć za zmianami niezwykle dynamicznego obszaru komunikacji marketingowej. Właśnie w taki sposób przyszłość konkursu opisuje cytowany powyżej Dariusz Maciołek:

– Przyszłość Golden Arrow to przede wszystkim nowe kanały marketingowe. Konkurs zawsze był otwarty na nowe tendencje, ale teraz nowe kanały otwierają się coraz szybciej i to stanowi wyzwanie dla organizatorów, choćby poprzez konieczność pozyskiwania specjalistów mogących oceniać nowatorskie kampanie. Kolejnym wyzwaniem będzie rosnąca trudność oceny kampanii zintegrowanych. O ile dawniej kampania zintegrowana była wyjątkiem i do tego stosunkowo prostym do oceny na podstawie dostępnych badań,
o tyle obecnie staje się ona standardem, a jej ocena jest coraz trudniejsza. Szczególnie że – jak pamiętamy – w Golden Arrow najważniejsze są wiarygodne liczby.

Przypomnijmy, że w ubiegłorocznej edycji konkursu przyznano 34 wyróżnienia i 16 statuetek.

Termin nadsyłania zgłoszeń tegorocznej edycji konkursu Golden Arrow upływa 8 maja, natomiast uroczysta gala wręczenia nagród odbędzie się 22 czerwca w Warszawie.

Kategorie i regulamin konkursu na: www.goldenarrow.pl

xx x