Jak osi庵n望 wzrost sprzeda篡 ma造m kosztem

Nie ma potrzeby ukrywa, 瞠 ka盥y przedsi瑿iorca troszczy si o ci庵造 wzrost sprzeda篡. To jeden z podstawowych wska幡ik闚 powodzenia biznesu przek豉daj帷y si na zysk. Ka盥y biznesmen 豉mie sobie g這w, jak osi庵n望 du篡 progres w tym zakresie przy jak najmniejszych inwestycjach. O tym dlaczego odpowiednio prowadzony marketing mo瞠 by sposobem na sukces opowiada Karol Kotowski, CEO Content Organica.

Narz璠zi marketingowych jest wiele, a ich sprawne 陰czenie mo瞠 przynie嗆 spektakularne efekty. Jednak wielu przedsi瑿iorc闚, inwestuj帷 w marketing niepotrzebnie stawia na metody, kt鏎e w ich przypadku si nie sprawdz, b康 przynios ma貫 efekty w stosunku do tego, jak du穎 鈔odk闚 trzeba w nie zainwestowa. Ci篹ko stwierdzi, czy wynika to z ufno軼i w najbardziej znane narz璠zia, czy z nieznajomo軼i tych bardziej wyszukanych. Je郵i jednak mamy precyzyjnie okre郵on grup docelow, to warto si璕n望 po niestandardowe dzia豉nia.
Jednym z takich narz璠zi jest marketing szeptany, znany te jako buzz marketing czy WoMM. Wed逝g bada serwisu Ceneo.pl a 81 proc. klient闚 przed zakupem szuka opinii innych u篡tkownik闚 w internecie. Po鈔鏚 nich 35 proc. czyta opinie przed ka盥ym zakupem, 40 proc. w przypadku pierwszych zakup闚 w danym sklepie, a 10 proc. gdy transakcja ma mie du膨 warto嗆. Warto wi璚 przej望 inicjatyw i uczciwie przedstawi zalety swoich produkt闚.
Marketing szeptany jest cz瘰to demonizowany za spraw dzia豉lno軼i amator闚, kt鏎zy oferuj swoje us逝gi za bezcen. Tacy us逝godawcy nie tyle prowadz dzia豉nia buzz marketingowe, co bezmy郵nie spamuj, wymieniaj帷 przy okazji nazw marki, kt鏎a ich op豉ci豉, najcz窷ciej rozmawiaj帷 sami ze sob. Takie dzia豉nia mo積a 豉two rozpozna. S ca趾owicie nieskuteczne i wr璚z szkodliwe dla wizerunku marki.
Prawdziwy specjalista od WoMM reaguje tam, gdzie poruszany jest w徠ek marki, dla kt鏎ej pracuje i w陰cza si w dyskusj, staraj帷 si pom鏂 u篡tkownikowi wybra produkt, przedstawi jego zalety oraz doradzi w razie problem闚. Wa積e jest to, 瞠 taki marketer nie ucieka si do k豉mstwa, kt鏎e inni u篡tkownicy forum niechybnie dostrzeg i wypunktuj. Je郵i dyskusja na forum toczy si o aparatach cyfrowych, to zadaniem marketera nie jest przekonanie u篡tkownik闚, 瞠 matryca ma 22 megapiksele i 60 punkt闚 autofocus, je郵i w rzeczywisto軼i tak nie jest. Zamiast tego przedstawia potencjalnemu klientowi rzeczywist warto嗆 produktu i pomoc. I dopiero takie dzia豉nia s skuteczne i przek豉daj si na warto嗆 dla marki i jej klient闚.
Co wa積e, marketing szeptany jest skierowany bezpo鈔ednio do grupy docelowej. Dzi瘯i tej precyzji 鈔odki przeznaczone na tego typu kampanie przek豉daj si bezpo鈔ednio na wzrost sprzeda篡. Dowodzi tego do鈍iadczenie jednego z naszych klient闚 z bran篡 e-commerce. Korzystaj帷 tylko z narz璠zi WoMM, uda這 si uzyska 92 proc. wzrost liczby transakcji, przek豉daj帷y si na ponad 104 proc. wzrost przychod闚 przy niemal 30 proc. konwersji. Dlatego je郵i chcemy dotrze z nasz ofert precyzyjnie do grupy docelowej oraz reagowa b造skawicznie na informacj zwrotn od klient闚 to buzz marketing jest narz璠ziem, kt鏎e to umo磧iwi.

______________________________________________________________________

____

Karol KotowskiKarol Kotowski CEO Content Organica

 Karol Kotowski – za這篡ciel i dyrektor generalny Content Organica
Absolwent prawa i administracji na Uniwersytecie 奸御kim. Zamiast doktoratu z prawa konstytucyjnego wybra przeprowadzk do Warszawy i start w biznesie. W 2007 roku, jeszcze w czasie studi闚 zaanga穎wa si w bran輳 social media zarz康zaj帷 spo貫czno軼iami w Internecie. Tam zosta dostrze穎ny i zatrudniony przez Gadu Gadu. Nast瘼nym krokiem w karierze by marketing, po dw鏂h latach zbierania do鈍iadczenia w agencji z pocz徠kiem 2014 roku za這篡 Sp馧k Marketing Prewencyjny gdzie pe軟i obowi您ki Prezesa Zarz康u. Tworzy i realizowa strategii rozwoju przedsi瑿iorstwa, budowa i koordynowa poszczeg鏊ne dzia造 firmy. W 2015 roku zosta wsp馧tw鏎c sp馧ki Wolne Auto. W tym samym roku powsta豉 te Content Organica, kt鏎 od tego czasu sukcesywnie rozwija. Wci捫 anga簑je si w tworzenie i rozw鎩 nowych start up闚. Najnowszym projektem jest sp馧ka Influeme.
__________________________________________________________________________
Kontakt dla medi闚:
Sebastian Ma鎍zyk
mail:sebastian.manczyk@consultingandmore.pl
tel.: 796 666 498