Narzêdzi marketingowych jest wiele, a ich sprawne ³±czenie mo¿e przynie¶æ spektakularne efekty. Jednak wielu przedsiêbiorców, inwestuj±c w marketing niepotrzebnie stawia na metody, które w ich przypadku siê nie sprawdz±, b±d¼ przynios± ma³e efekty w stosunku do tego, jak du¿o ¶rodków trzeba w nie zainwestowaæ. Ciê¿ko stwierdziæ, czy wynika to z ufno¶ci w najbardziej znane narzêdzia, czy z nieznajomo¶ci tych bardziej wyszukanych. Je¶li jednak mamy precyzyjnie okre¶lon± grupê docelow±, to warto siêgn±æ po niestandardowe dzia³ania.
Jednym z takich narzêdzi jest marketing szeptany, znany te¿ jako buzz marketing czy WoMM. Wed³ug badañ serwisu Ceneo.pl a¿ 81 proc. klientów przed zakupem szuka opinii innych u¿ytkowników w internecie. Po¶ród nich 35 proc. czyta opinie przed ka¿dym zakupem, 40 proc. w przypadku pierwszych zakupów w danym sklepie, a 10 proc. gdy transakcja ma mieæ du¿± warto¶æ. Warto wiêc przej±æ inicjatywê i uczciwie przedstawiæ zalety swoich produktów.
Marketing szeptany jest czêsto demonizowany za spraw± dzia³alno¶ci amatorów, którzy oferuj± swoje us³ugi za bezcen. Tacy us³ugodawcy nie tyle prowadz± dzia³ania buzz marketingowe, co bezmy¶lnie spamuj±, wymieniaj±c przy okazji nazwê marki, która ich op³aci³a, najczê¶ciej rozmawiaj±c sami ze sob±. Takie dzia³ania mo¿na ³atwo rozpoznaæ. S± ca³kowicie nieskuteczne i wrêcz szkodliwe dla wizerunku marki.
Prawdziwy specjalista od WoMM reaguje tam, gdzie poruszany jest w±tek marki, dla której pracuje i w³±cza siê w dyskusjê, staraj±c siê pomóc u¿ytkownikowi wybraæ produkt, przedstawiæ jego zalety oraz doradziæ w razie problemów. Wa¿ne jest to, ¿e taki marketer nie ucieka siê do k³amstwa, które inni u¿ytkownicy forum niechybnie dostrzeg± i wypunktuj±. Je¶li dyskusja na forum toczy siê o aparatach cyfrowych, to zadaniem marketera nie jest przekonanie u¿ytkowników, ¿e matryca ma 22 megapiksele i 60 punktów autofocus, je¶li w rzeczywisto¶ci tak nie jest. Zamiast tego przedstawia potencjalnemu klientowi rzeczywist± warto¶æ produktu i pomoc. I dopiero takie dzia³ania s± skuteczne i przek³adaj± siê na warto¶æ dla marki i jej klientów.
Co wa¿ne, marketing szeptany jest skierowany bezpo¶rednio do grupy docelowej. Dziêki tej precyzji ¶rodki przeznaczone na tego typu kampanie przek³adaj± siê bezpo¶rednio na wzrost sprzeda¿y. Dowodzi tego do¶wiadczenie jednego z naszych klientów z bran¿y e-commerce. Korzystaj±c tylko z narzêdzi WoMM, uda³o siê uzyskaæ 92 proc. wzrost liczby transakcji, przek³adaj±cy siê na ponad 104 proc. wzrost przychodów przy niemal 30 proc. konwersji. Dlatego je¶li chcemy dotrzeæ z nasz± ofert± precyzyjnie do grupy docelowej oraz reagowaæ b³yskawicznie na informacjê zwrotn± od klientów to buzz marketing jest narzêdziem, które to umo¿liwi.
______________________________________________________________________
____
Karol Kotowski CEO Content Organica
Karol Kotowski – za³o¿yciel i dyrektor generalny Content Organica
Absolwent prawa i administracji na Uniwersytecie ¦l±skim. Zamiast doktoratu z prawa konstytucyjnego wybra³ przeprowadzkê do Warszawy i start w biznesie. W 2007 roku, jeszcze w czasie studiów zaanga¿owa³ siê w bran¿ê social media zarz±dzaj±c spo³eczno¶ciami w Internecie. Tam zosta³ dostrze¿ony i zatrudniony przez Gadu Gadu. Nastêpnym krokiem w karierze by³ marketing, po dwóch latach zbierania do¶wiadczenia w agencji z pocz±tkiem 2014 roku za³o¿y³ Spó³kê Marketing Prewencyjny gdzie pe³ni³ obowi±zki Prezesa Zarz±du. Tworzy³ i realizowa³ strategii rozwoju przedsiêbiorstwa, budowa³ i koordynowa³ poszczególne dzia³y firmy. W 2015 roku zosta³ wspó³twórc± spó³ki Wolne Auto. W tym samym roku powsta³a te¿ Content Organica, któr± od tego czasu sukcesywnie rozwija. Wci±¿ anga¿uje siê w tworzenie i rozwój nowych start upów. Najnowszym projektem jest spó³ka Influeme.
__________________________________________________________________________
Kontakt dla mediów:
Sebastian Mañczyk
mail:sebastian.manczyk@consultingandmore.pl
tel.: 796 666 498