„Ostatnie dni pokazują, że najmniej pola do obaw mają firmy, które od jakiegoś czasu systematycznie cyfryzowały swój biznes. Skutki obecnego kryzysu odczujemy wszyscy, ale to właśnie e-commerce oraz firmy z ekosystemu tzw. handlu online mogą przejść przez obecne wydarzenia »najsuchszą nogą«. Oczywiście, jeżeli wcześniej wdrożyły odpowiednie procedury związane ze zdalną pracą, elektronicznym obiegiem dokumentów oraz odpowiednim poziomem automatyzacji procesów obsługi klienta” – powiedział Grzegorz Miłkowski, CEO ContentHouse, w raporcie „E-commerce w czasie kryzysu 2020”.
Kluczowe trendy
Według ekspertów cytowanych w powyższej publikacji kluczową kwestią jest właśnie digitalizacja społeczeństwa i biznesów. Z raportu Gemiusa za rok 2019 wynika, że już 62% polskich klientów kupuje w sieci. Jak podkreśla Izba Gospodarki Elektronicznej: „W obliczu zagrożenia zakupy internetowe stały się dla wielu Polaków zdecydowanie lepszą alternatywą wobec tych tradycyjnych. 38% konsumentów zaopatrzyło się w sieci w potrzebne zapasy żywności czy środków higienicznych i chemicznych. 37% uważa tę formę zakupów za bezpieczniejszą, a wśród osób, które zrobiły zapasy w Internecie, ten odsetek wyniósł aż 70%”
Wsparcie biznesowe
Allegro działa od prawie 21 lat i nieustannie się rozwija. Wyszukiwarka platformy przetwarza 1 600 zapytań na sekundę. 80% wszystkich internautów w Polsce uważa Allegro za swoje ulubione miejsce zakupów. Klienci korzystają coraz częściej z urządzeń mobilnych – jest to już co najmniej 70% ruchu w serwisie. Przedsiębiorcy, którzy wchodzą na platformę, mają więc możliwość nawiązania kontaktu z rzeszami kupujących.
Allegro dba o swoich partnerów biznesowych. Na nowych posiadaczy konta firmowego na platformie czekają: Program powitalny, bezpłatne szkolenia, rabaty transakcyjne oraz profesjonalne narzędzia do obsługi sprzedaży. Można korzystać m.in. z API, czyli interfejsu, który zapewnia dostęp do ogromnych ilości danych, co pozwala uniknąć przechowywania danych na firmowych serwerach.
Preferencyjne warunki i biznesowa pomoc
1 kwietnia Allegro uruchomiło wart ponad 16 milionów złotych Pakiet wsparcia dla Sprzedających. Pomaga on obecnym sprzedawcom utrzymać biznes i lepiej zarządzać przepływem gotówki. Nowe firmy, które swoją działalność rozpoczną w kwietniu, mogą liczyć na preferencyjne warunki od Allegro. W ten sposób zaoszczędzą znaczące kwoty, ponieważ do końca lipca będą mieli 100% zniżki na prowizję od sprzedaży. W skład Programu powitalnego wchodzą także: 50% zniżki prowizję od sprzedaży w ofercie z wyróżnieniem, abonament profesjonalny za 39,80 zł (cena regularna to 199 zł) oraz pakiet z darmowymi wyróżnieniami. Regulamin Programu powitalnego jest napisany w przyjaznej formie, dlatego założenie konta zajmie nam dosłownie kilka chwil.
Edukacja online
Firmy, które założą konta na Allegro, mają do dyspozycji specjalnie profilowane, bezpłatne szkolenia online w formie webinariów. Dzięki nim w wygodny sposób, bez wychodzenia z domu przedsiębiorcy dowiedzą się, jak zwiększać sprzedaż, jak dbać o bezpieczeństwo swoje i klientów oraz jak efektywnie korzystać z narzędzi e-commerce dostępnych na platformie Allegro.