System OnStar to łatwe zarządzanie flotą z poziomu aplikacji mobilnej

Producenci samochodów od lat prześcigają się w rozwiązaniach, które skuszą przedsiębiorców, ale to właśnie system stworzony przez Opla jest przełomem w zarządzaniu flotą samochodów. OnStar, który ma już 7 mln użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach i Meksyku, właśnie wchodzi na rynek europejski.

OnStar, który w 1996 roku zapoczątkował erę samochodów podłączonych do Internetu, dziś nadal stanowi pionierską innowację dzięki usługom oferowanym na całym świecie w pojazdach marki Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, a wkrótce także Opel - powiedziała Alicia Boler-Davis, wiceprezes General Motors, odpowiedzialna globalnie za poziom obsługi klientów korzystających z usług opartych na połączeniu z Internetem.

Jako pierwsi w Europie z systemu Opla mogą skorzystać klienci w Belgii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, we Włoszech, w Luksemburgu, Holandii, Austrii, Polsce, Portugalii, Szwajcarii i Hiszpanii. Kwestią czasu jest wprowadzenie produktu na rynki w pozostałych krajach.

OnStar to nowy poziom bezpieczeństwa

Czym dokładnie jest OnStar? To system łączności pokładowej, który zapewnia użytkownikowi nowy poziom bezpieczeństwa i wygody. Po pierwsze kierowca może w każdej chwili, po wciśnięciu przycisku zainstalowanego we wnętrzu auta, skontaktować się z wyspecjalizowanym konsultantem OnStar, który jest do dyspozycji 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. W razie wypadku wezwie on odpowiednie służby ratunkowe, a gdy problemem jest dotarcie do konkretnego celu, prześle do systemu dane pozwalające na szybkie znalezienie trasy.

Wbudowany system automatycznego reagowania na zderzenie (ARC) w momencie otwarcia poduszki powietrznej automatycznie wyśle zaś sygnał alarmowy i nawiąże połączenie z konsultantem OnStar. Ten, jeśli kierowca czy pasażerowie będą prosili o pomoc, lub gdy nie będą odpowiadać na połączenie, natychmiast wyśle na miejsce służby ratunkowe.

Wygoda w zarządzaniu flotą samochodów

OnStar pozwala także w każdej chwili sprawdzić stan samochodu i to bez wychodzenia z domu czy firmy. System przesyła dane o ilości paliwa w baku, ciśnieniu w oponach czy stanie oleju na mobilną aplikację. Przedsiębiorcy mogą dzięki temu na bieżąco kontrolować swoją flotę samochodów.

Poza tym OnStar będzie przesyłał dane dotyczące stanu technicznego pojazdu. Pozwala to wcześniej zareagować na ewentualne usterki i uniknąć nieplanowanych napraw. Co miesiąc zaś klient otrzyma pełen zestaw danych ułatwiających zarządzanie autem.

Wbudowany nadajnik GPS pozwoli z kolei sprawdzić, gdzie znajdują się samochody pracowników, a w przypadku kradzieży - zlokalizować pojazd i pomóc policji w ujęciu złodzieja. Właściciel bez problemu może również zdalnie uniemożliwić zapłon silnika.

Innowacja doceniona przez ekspertów

Oferta Opla skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych jak i firm. I na obu polach cieszy się znacznym uznaniem. Świadczyć o tym może chociażby zwycięstwo w prestiżowym konkursie BusinessCar Techies Awards.

Nagrody BusinessCar Techies to jedyne branżowe wyróżnienia przyznawane spółkom, których technologie sprawiają, że eksploatacja floty samochodów firmowych staje się łatwiejsza, tańsza, bezpieczniejsza, prostsza i bardziej ekologiczna. Opel OnStar zwyciężył w kategorii innowacyjności.

- Poziom i różnorodność usług OnStar, jak również dostępność systemu, zapewniły mu głosy sędziów konkursu BusinessCar Techies Awards. OnStar to gwarancja zachowania należytej staranności, wygoda oraz korzyści organizacyjne w pakiecie. Rozwiązanie, które rzeczywiście stanowi postęp w tej branży - powiedział redaktor magazynu BusinessCar Paul Barker.

System OnStar jest standardem w wyższych wersjach wyposażenia niektórych modeli, w wersjach bazowych jest dostępny za dopłatą. Co ważne, Opel nie ograniczył dostępności swojej innowacyjnej technologii jedynie do aut wyższej klasy. Tym samy stał się pionierem w powszechnym udostępnianiu tak nowoczesnych technologii w branży motoryzacyjnej

Więcej o: