Fotel z Porsche i komórka z logo Dolce & Gabbana

Luksusowe marki nie chcą, by o nich zapomniano. Nie chcą też zamykać się w wąskiej grupie odbiorców. Dlatego możemy kupić np. rower Porsche i zegarek Apple’a sygnowany legendarną francuską marka Hermes.

Niedawno w ofercie Porsche pojawił się fotel – duży, biurowy i bardzo komfortowy. Przypominający ten, który standardowo montowany jest w obecnym modelu Porsche 911 Carrera. Największa różnica pomiędzy nim, a fotelem z samochodu stanowi podstawa. W wersji biurowej wyposażona jest ona w pięć rolek, które pozwalają płynnie przesuwać mebel po podłodze.

Podobieństw jest więcej. Fotel biurowy Porsche wyposażony jest między innymi w elektryczną regulację kąta pochylenia oparcia – tak jak w samochodzie. Stosowny układ elektryczny jest tutaj zasilany z wbudowanego w fotel akumulatorka. Fotel częściowo jest pokryty skórą; partia środkowa wykonana z oryginalnej Alcantary Porsche z kontrastowymi szwami, oczywiście w kolorze czerwonym. No i do tego duże godło Porsche zdobiące nagłówek. Gdyby takie fotele wprowadzić do wielu polskich biur, wielu pracowników nawet za darmo brałoby nadgodziny.

fotel Porschefotel Porsche źródło: porsche.pl

Najnowszy fotel z niemieckiej firmy kojarzonej przede wszystkim z luksusowymi samochodami wpisuje się w pewien bardzo interesujący trend obserwowany od dawna na rynku marek luksusowych. Znaczna ich część nie chce być utożsamiana wyłącznie z jedną kategorią produktów, a więc np. w wypadku Porsche z samochodami a w wypadku Dolce & Gabbana z kolorowymi ubraniami.

Takie podejście między innymi ułatwia popularyzowanie luksusowych marek. Dzięki niemu sygnowane znaczkiem luksusu produkty trafiają do ludzi, którzy wcześniej by nie sięgnęli po nie. Czasem dlatego, że produkty z podstawowej oferty są dla nich za drogie, a czasem dlatego, że w ogóle są poza ich zainteresowaniami.

Porsche koszulkiPorsche koszulki źródło: Porsche.pl

Superzegarek i wyjątkowe komórki

 

Porsche wprowadziło niedawno na rynek fotel biurowy, a z kolei Hermes jedna z najbardziej cenionych marek luksusowych kojarzonych głównie z wyrobami ze skóry i luksusowymi zastawami stołowymi opracowała w ubiegłym roku wspólnie z Apple ekskluzywną wersję zegarka Apple Watch. Nowy czasomierz ma być „zwieńczeniem współpracy dwóch marek połączonych sposobem myślenia, wyjątkową ideą i wzajemnym szacunkiem”. To unikalny zegarek. Skórzane paski zostały ręcznie wykonane we Francji przez rzemieślników firmy Hermes. Tarczę od nowa opracowali w Kalifornii projektanci Apple. To „kwintesencja elegancji i prostoty”.

Przygodę ze znanymi producentami elektroniki miała też Dolce & Gabbana. W 2006 roku zaprezentowała wspólny telefon komórkowy z Motorolą, a trzy lata później z Sony Ericsson.

Luksusowe marki odzieżowe lub zajmujące się produkcją biżuterii chętnie też współpracują z producentami bardziej popularnych samochodów. I tak np. w 2011 Gucci z okazji 150 rocznicy zjednoczenia Włoch i 90 rocznicy powstania firmy razem z Fiatem przygotował specjalną wersję modelu 500 – tak na marginesie ten samochód produkowany był w Polsce.

Pomysłowe Porsche

Porsche wydaje się tą marką luksusową, która najbardziej odważnie poszerza świat swoich produktów. To między innymi zasługa działającego od początku lat 70. ubiegłego wieku studia projektowego Porsche Design. To w nim - dzisiaj znajdującym się w austriackim Zell am See - rodzą się pomysły luksusowych przedmiotów sprzedawanych potem z logo Porsche.

W ofercie niemieckiego producenta samochodów znaleźć możemy więc np. zaawansowane technicznie i perfekcyjnie wykonane rowery górskie z karbonową ramą.

porsche rowerporsche rower źródło: porsche.com

Porsche sprzeda nam też kurtki, koszule polo, podkoszulki i okulary przeciwsłoneczne. Ma też na półkach swoich salonów i w internetowym sklepie długopisy, kubki, termosy i zegarki. Wszystko ładne, starannie zaprojektowane. Prawdziwym popisem kunsztu i zdolności projektantów z Porsche jest np. półka ścienna wykonana z oryginalnego tylnego spojlera Porsche 911 GT3 Cup. Płetwy skrajne są to zrobione z włókna węglowego, a wsporniki z czarnego anodowanego aluminium.

Porsche półkaPorsche półka źródło: porsche.pl

Porsche nie mogło też oczywiście zapomnieć o dzieciach. Dla nich produkuje nie tylko mnóstwo różnych modeli oraz samochodziki do jeżdżenia z napędem jak w rowerze - mają pedały - ale nawet, dla najmłodszych, drewniany model w kształcie nawiązującym do klasycznego Porsche 911.

porsche zabawkaporsche zabawka źródło: porsche.pl