Usuwanie informacji osobistych i ukrytych z plików MS Office

Dokumenty utworzone za pomocą aplikacji biurowych (Word, Excel, Power Point) zawierają w sobie mnóstwo informacji identyfikujących autora treści. Gdy pliki chcesz udostępnić, np. w Internecie, usunięcie tych danych może okazać się potrzebne. Zamiast ręcznie przeglądać właściwości dokumentu i czyścić niepożądane informacje, posłuż się dodatkiem do pakietu MS Office, który zrobi to za Ciebie.

Dodatek jest przeznaczony dla aplikacji Word 2003/XP, Excel 2003/XP i PowerPoint 2003/XP i możesz go pobrać tutaj . Na tej stronie znajduje się także opis, jakie elementy są usuwane z dokumentów. Po zainstalowaniu w menu Plik wspomnianych programów pojawi się dodatkowe polecenie: Usuń ukryte dane.

Aby z niego skorzystać:

1. Otwórz dokument, który ma być oczyszczony z ukrytych informacji.

2. Uruchom polecenie usuwania ukrytych danych.

3. W wyświetlonym oknie określ lokalizację i nazwę oczyszczonej kopii pliku, a następnie kliknij Dalej .

4. W kolejnym oknie kliknij Zakończ , a w pliku tekstowym zostanie wyświetlony pełny raport dokonanych zmian.