W 2018 roku rynek kandydata obejmuje coraz więcej branż i specjalizacji. Na rynku pracy nie tylko brakuje specjalistów IT, ale również pracowników ze specjalizacją Sprzedaż, Finanse/Ekonomia, Inżynieria czy Obsługa klienta. Z problemem tym zderza się coraz więcej polskich firm, ale rekruterzy nie pozostają bezczynni. Coraz więcej pracodawców korzysta z możliwości wysłania bezpośredniej wiadomości do kandydatów i zaproszenia ich do wzięcia udziału w rekrutacji.
Czy wiesz, że na GoldenLine za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów co miesiąc ponad 25 000 osób dostaje propozycje pracy bezpośrednio od rekrutera? Jednym z warunków otrzymywania oferty pracy jest uzupełnienie profilu zawodowego na GoldenLine. Daj się znaleźć i sprawdź, jak otrzymać ofertę pracy bezpośrednio od rekrutera.
Czy wysłałbyś rekruterowi CV, w którym brakuje najnowszych informacji dotyczących Twojego doświadczenia, zakresu obowiązków, umiejętności czy osiągnięć? Prawdopodobnie nie. Podobnie jest z profilem zawodowym na GoldenLine. Jeśli jest nieuzupełniony, twoja kandydatura może nie być brana pod uwagę przez rekrutera. Być może więc każdego dnia przegapiasz szansę na nową pracę, a więc okazję na ambitniejsze projekty i lepsze warunki finansowe!
Jeżeli zależy ci na rozwoju kariery, warto kreować swój wizerunek w Internecie. Wg badań GoldenLine, ponad 78% rekruterów sprawdzało kandydata na portalach społecznościowych lub biznesowo-rekrutacyjnych przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu. Pamiętaj jednak, że twoje profile w internecie odwiedzają nie tylko rekruterzy, ale również menadżerowie, współpracownicy, klienci czy partnerzy biznesowi.
Warto pokazać, że jest się profesjonalistą, osobą kompetentną, odpowiedzialnie udostępniającą treści w Internecie, a więc i także godną zaufania.
Dlatego warto zadbać o profile biznesowe w sieci, a także o odpowiednie ustawienia prywatności w mediach społecznościowych, mniej oficjalnych, gdzie dzielimy się prywatnymi informacjami z gronem naszych znajomych.
Dla rekrutera ważne jest zarówno doświadczenie zawodowe, jak i umiejętności miękkie i ukończone kursy. Warto zamieścić je w swoich profilach biznesowych, punktując wszystkie istotne szkolenia wraz z datą, kiedy je odbyliśmy. Warto również umieścić nasze kompetencje w formie słów kluczowych, jak np. zdolności miękkie, znajomość narzędzi i systemów, prawo jazdy czy obszary, które najlepiej określają wykonywane przez nas zadania. Wtedy rekruter łatwiej dotrze do odpowiedniego kandydata z pasującą do niego ofertą.