Co te wyjątkowe plakaty mają wspólnego z... częściami samochodowymi? Innowacyjne rozwiązania źródłem wyjątkowej kreatywności studentów

Innowacyjne myślenie od zawsze jest domeną artystów. Dzięki ich kreatywności możemy spojrzeć na otaczającą nas rzeczywistość pod nieco innym kątem. Co z tego wynika? Możemy się przekonać, śledząc wyniki wyjątkowego konkursu.

Studenci Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu zostali zachęceni do udziału w konkursie, którego celem było stworzenie wyjątkowych plakatów w ramach kampanii części Economy

Swoje propozycje nadesłało ponad 50 osób, a 14 lutego 2020 odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników. Spośród przygotowanych plakatów, infografik i animacji wybrano najlepsze prace. Ich autorzy otrzymali nagrody finansowe. W związku z wysokim poziomem zaprezentowanych prac nagrodami rzeczowymi wyróżniono również dodatkowe projekty.

Wyjątkowe plakaty, które mówią więcej, niż sądzisz

Efektem pracy artystów są odkrywcze dzieła sztuki, będące jednocześnie błyskotliwymi komunikatami na wielu płaszczyznach.

Jedną z nich jest warstwa językowa – zadaniem studentów było bowiem metaforyczne wykorzystanie popularnych powiedzeń. W ten sposób powstał np. plakat ze sloganem „Serce jak dzwon, tej”. Niezwykle charakterystyczne dla stolicy Wielkopolski powiedzenie znalazło się nad ilustracją Św. Marcina - patrona miasta - poruszającego się na koniu. W jego sylwetkę wpleciono ikonę akumulatora.

embed

Jak połączyć te wszystkie elementy? Artystyczna wizja przedstawiająca jeźdźca ma skierować naszą uwagę na jedną z najważniejszych części... samochodu. Czyli akumulator.

Za wyjątkowym konkursem stoi bowiem Volkswagen Group Polska, który postanowił wesprzeć lokalne talenty. To jeden z elementów strategii zrównoważonego rozwoju realizowanej przez firmę.

Podobnych plakatów powstało więcej – każdy poświęcony innemu miastu, innemu powiedzeniu, które się z nim kojarzy i innemu „sekretnemu elementowi”, który do odbiorcy trafia po dłuższym przyjrzeniu się plakatowi.

Plakaty z hasłami takimi jak „Nie kupuj obwarzanka w worku” i „Nie daj sobie w sushi dmuchać” mają ukryty sens, który odbiorca sam musi odkryć.

Jak kreatywnie mówić o... częściach samochodowych?

O jakich częściach samochodowych mowa na plakacie? Chodzi o Economy. 94 proc. pojazdów w Polsce ma bowiem cztery lata lub więcej. Wielu posiadaczy tego typu pojazdów chce stosować w nich części najwyższej jakości, dla większości liczy się jednak również cena.

Części Economy to linia części, które powstały przy zastosowaniu technologii umożliwiających uzyskanie oszczędności. Volkswagen w ciągu minionych lat zrobił wiele, by tego typu założenie zrealizować – zmniejszył różnorodność wariantów części, zamortyzował koszty ich wytwarzania i projektowania.

Grupa Volkswagen jest jednym z nielicznych producentów, którzy z uwagi na skalę działania jest w stanie skutecznie konkurować z producentami zamienników. Akumulatory, klocki, tarcze hamulcowe, filtry, wycieraczki do szyb, płyny eksploatacyjne są do 40 proc tańsze przy pierwszym montażu. Programem objęte są pojazdy powyżej czwartego roku produkcji. .