Studenci Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu zostali zachęceni do udziału w konkursie, którego celem było stworzenie wyjątkowych plakatów w ramach kampanii części Economy
Swoje propozycje nadesłało ponad 50 osób, a 14 lutego 2020 odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników. Spośród przygotowanych plakatów, infografik i animacji wybrano najlepsze prace. Ich autorzy otrzymali nagrody finansowe. W związku z wysokim poziomem zaprezentowanych prac nagrodami rzeczowymi wyróżniono również dodatkowe projekty.
Efektem pracy artystów są odkrywcze dzieła sztuki, będące jednocześnie błyskotliwymi komunikatami na wielu płaszczyznach.
Jedną z nich jest warstwa językowa – zadaniem studentów było bowiem metaforyczne wykorzystanie popularnych powiedzeń. W ten sposób powstał np. plakat ze sloganem „Serce jak dzwon, tej”. Niezwykle charakterystyczne dla stolicy Wielkopolski powiedzenie znalazło się nad ilustracją Św. Marcina - patrona miasta - poruszającego się na koniu. W jego sylwetkę wpleciono ikonę akumulatora.
Jak połączyć te wszystkie elementy? Artystyczna wizja przedstawiająca jeźdźca ma skierować naszą uwagę na jedną z najważniejszych części... samochodu. Czyli akumulator.
Za wyjątkowym konkursem stoi bowiem Volkswagen Group Polska, który postanowił wesprzeć lokalne talenty. To jeden z elementów strategii zrównoważonego rozwoju realizowanej przez firmę.
Podobnych plakatów powstało więcej – każdy poświęcony innemu miastu, innemu powiedzeniu, które się z nim kojarzy i innemu „sekretnemu elementowi”, który do odbiorcy trafia po dłuższym przyjrzeniu się plakatowi.
Plakaty z hasłami takimi jak „Nie kupuj obwarzanka w worku” i „Nie daj sobie w sushi dmuchać” mają ukryty sens, który odbiorca sam musi odkryć.
O jakich częściach samochodowych mowa na plakacie? Chodzi o Economy. 94 proc. pojazdów w Polsce ma bowiem cztery lata lub więcej. Wielu posiadaczy tego typu pojazdów chce stosować w nich części najwyższej jakości, dla większości liczy się jednak również cena.
Części Economy to linia części, które powstały przy zastosowaniu technologii umożliwiających uzyskanie oszczędności. Volkswagen w ciągu minionych lat zrobił wiele, by tego typu założenie zrealizować – zmniejszył różnorodność wariantów części, zamortyzował koszty ich wytwarzania i projektowania.
Grupa Volkswagen jest jednym z nielicznych producentów, którzy z uwagi na skalę działania jest w stanie skutecznie konkurować z producentami zamienników. Akumulatory, klocki, tarcze hamulcowe, filtry, wycieraczki do szyb, płyny eksploatacyjne są do 40 proc tańsze przy pierwszym montażu. Programem objęte są pojazdy powyżej czwartego roku produkcji. .