Poznaj swojego agenta ubezpieczeniowego. Warto mieć zaufaną osobę blisko siebie

Mamy swoich fryzjerów, swoje kosmetyczki, swoich dentystów itd. - osoby, które znają nas, nasze potrzeby, preferencje czy dolegliwości. A ilu z nas ma swojego ubezpieczyciela - agenta, który jest blisko, które zna naszą historię, sytuację rodzinną, sytuację finansową, cele, potrzeby, czy zainteresowania?

Wciąż wielu klientów nie czuje potrzeby bliższej, nieanonimowej relacji z agentem ubezpieczeniowym. Potrzebują nowego ubezpieczenia? Chcą zgłosić zdarzenie ubezpieczeniowe albo po prostu dopytać się o szczegóły oferty albo ich polisy? Oczywistym krokiem jest telefon na infolinię towarzystwa albo multiagencji.

Żeby nie było wątpliwości - nie ma w tym naturalnie nic złego. Na infolinii pracują kompetentne i zawsze gotowe do pomocy osoby. Warto natomiast zastanowić się, czy w kwestii ubezpieczeń nie byłoby warto znaleźć konkretnego, lokalnego agenta ubezpieczeniowego, któremu będzie można powierzyć obsługę swoich polis, z którym będzie można zbudować bardziej bezpośrednią współpracę. To trochę jak z wizytą u lekarza - każdy lekarz będzie starał się pomóc jak najlepiej będzie potrafił. Ale to lekarz rodzinny, który leczy nas od dawna, mając przed oczami naszą dokumentację medyczną, a przede wszystkim znając nasze uwarunkowania życiowe i rodzinne, wcześniejsze choroby i kuracje, lokalną specyfikę itd., będzie miał większe szanse na postawienie najtrafniejszej diagnozy.

Gdzie znajdziesz swojego agenta ubezpieczeniowego? Fachowcy czekają na Ciebie w placówce CUK Ubezpieczenia. W "normalnych" czasach oczywiście nie do zastąpienia jest bezpośrednie spotkanie. W obecnej sytuacji epidemii także jest to możliwe, natomiast kontaktując się telefonie z placówką CUK również otrzymamy wsparcie agenta.

Dlaczego kontakt ze "swoim" agentem jest taki ważny?

Świadomość finansowa Polaków zmienia się, nadal jednak sporo osób traktuje kwestię swoich ubezpieczeń nieco po macoszemu. Tymczasem indywidualna opieka agenta - to, że będziemy z nim w stałej współpracy - jest sprawą nieocenioną. Dlaczego?

Po pierwsze, ubezpieczenie ubezpieczeniu nierówne. Często wybieramy którąś ofertę tylko dlatego, że składka jest niższa o kilka złotych. Oczywiście, cena polisy jest ważna, ale cóż z tego, kiedy jakieś jej warunki nie będą dopasowane do naszych potrzeb i celów? Dotyczy to wszystkich typów ubezpieczeń. Tylko jeśli agent poświęci ci czas - a Ty agentowi - uda Wam się idealnie dopasować ubezpieczenie. Przykładowo - jeśli uprawiasz sporty ekstremalne, Twoja polisa na życie powinna być "przygotowana" na to. Suma ubezpieczenia? Wiele zależy m.in. od twojej sytuacji majątkowej, zadłużenia itd. Polisa inwestycyjna? Każda wiąże się z inną polityką inwestycyjną, a wszystko powinno być idealnie dopasowane do Twojego podejścia do ryzyka, horyzontu inwestycyjnego, celów itd. Polisa autocasco? W niektórych mogą znaleźć się ważne dla Ciebie wyłączenia albo zasady dotyczące np. sposób wyceny szkody, wysokość udziału własnego itd.

Po drugie, polisy powinny być regularnie przeglądane wraz z kolejnymi ważnymi wydarzeniami w życiu ubezpieczonego. Kupić ubezpieczenie i koniec? O nie! Pierwszy z brzegu przykład - polisę na życie warto uaktualnić np. po narodzinach dziecka czy pojawieniu się choroby w rodzinie. Najlepiej, jeśli ktoś nad tym czuwa. Ktoś - czyli konkretny,  nieanonimowy, zaufany agent, który jest blisko i zawsze pod telefonem. To dlatego warto zaprzyjaźnić się z agentem z najbliższej placówki CUK.

W końcu po trzecie - agent nie jest tylko od tego, żeby polisę do nas dobrać i sprzedać. Wręcz przeciwnie - to jego mniejsza rola. Szczególnie pomocny jest wtedy, kiedy dochodzi do zdarzenia ubezpieczeniowego, kiedy mamy problemy, kiedy potrzebna jest pomoc. Wtedy potrzebne jest często najpierw natychmiastowe, praktyczne doradztwo co zrobić w danej sytuacji (np. stłuczka - jak załatwić holowanie, czy przysługuje samochód zastępczy itd.), a potem wsparcie we wszystkich formalnościach tak, aby pieniądze z odszkodowania jak najszybciej znalazły się na koncie. W trudnych życiowych sytuacjach - np. śmierci czy poważnej choroby bliskiej osoby - ostatnie, o czym myślimy, to "papierologia" u ubezpieczyciela. To wtedy tak ważne jest, aby mieć przy sobie doświadczonego, zaufanego, pomocnego, empatycznego agenta.

Jeszcze takiego nie masz? Najlepsi fachowcy - zawsze gotowi wziąć Cię "pod swoje skrzydła" i Ci pomóc - czekają na Ciebie m.in. pod telefonami w ponad 300 placówkach CUK w całej Polsce.