Wszystkie rachunki na jeden klik, czyli jak działają Moje Usługi w ING?

Połapanie się we wszystkich rachunkach i opłatach jest dla wielu osób nie lada wyzwaniem. Jedne przychodzą na maila, inne pocztą. Niektóre opiewają zawsze na tę samą kwotę, inne co miesiąc są innej wysokości. Każdy ma inny termin płatności. Ogarnięcie tego wszystkiego wydatnie pomaga jednak system Moje Usługi.

Moje Usługi to platforma internetowa, która ruszyła w 2019 r. Powstała we współpracy ING oraz fintechu BillTech. System pozwala na zebranie wszystkich rachunków w jednym miejscu. Platforma sama przypomina o terminie ich płatności (SMS-em albo e-mailem) i ich opłacenie jednym kliknięciem.

Moje Usługi dostępne są nie tylko dla klientów ING, mogą z niego korzystać także osoby posiadające konto w innym banku. Platforma dostępna jest na stronie mojeuslugi.pl.

Jak działają Moje Usługi?

Pierwszym krokiem jest oczywiście rejestracja w serwisie – można to zrobić korzystając z danych z konta Google albo Facebooka lub zakładając osobne konto na platformie (w tym celu należy podać wyłącznie: imię, nazwisko i e-mail oraz wymyślić hasło).

Następnie należy dodać do platformy swoich dostawców usług (np. dostawców energii, wody, gazu, internetu, telefonii, kablówki, ale także np. przedszkole, wspólnotę mieszkaniową, klub fitness itp.). Można to zrobić ręcznie, po prostu wybierając ich z listy ponad 270 firm i instytucji. De facto grono odbiorców płatności, które można zrealizować za pośrednictwem serwisu Moje Usługi, jest jednak nieograniczone. Do systemu można także "załadować" także np. właściciela wynajmowanego mieszkania (za które płaci się regularnie czynsz) czy urząd miasta czy gminy (któremu trzeba płacić podatek od nieruchomości).

Opłaty wobec konkretnych dostawców można dodawać do platformy Moje Usługi na różne sposoby. Można m.in. zezwolić na połączenie z systemem internetowym dostawcy usługi albo ze skrzynką e-mail (wówczas opłaty będą się pobierały automatycznie) lub ustalić przekierowywanie otrzymywanych faktur na dedykowaną skrzynkę w systemie Moje Usługi. Dostępy do wszystkich dodanych dostawców są zapamiętywane.

Fakturę czy rachunek można także dodać ręcznie wpisując wszystkie kluczowe informacje (nazwę odbiorcy, numer konta, kwotę, termin płatności). Ale i tu do pomocy zaprzęgnięto nowoczesną technologię, bo możliwe jest także skorzystanie z opcji "Przeciągnij i upuść fakturę lub wybierz plik". Z ten sposób można załadować fakturę (nie tylko elektroniczną, ale także w formie skanu czy zdjęcia), a kluczowe dane z niej powinny zostać automatycznie sczytane.

Jak opłacić rachunki w serwisie Moje Usługi?

Po ustanowieniu na platformie wszystkich swoich dostawców usług oraz dodanie do niej karty płatniczej, pozostaje już właściwie wyłącznie… opłacanie rachunków. Można to zrobić na kilka różnych sposobów. Pierwszym jest połączenie platformy ze swoją kartą płatniczą. W tym celu należy podać widnieją na niej dane: imię, nazwisko, numer i datę ważności karty oraz numer CVV/CVC. Ważne! W celu weryfikacji z karty zostanie pobrana symboliczna kwota 1 zł. Po ukończeniu procesu zostanie ona zwrócona. Potem w momencie płatności po prostu wybiera się opcję "karta płatnicza" i gotowe.

Ale rachunki można opłacić także Blikiem albo szybką płatnością z poziomu systemu bankowości internetowej wybranego banku. Dostępna jest także usługa odroczonej płatności dostarczana przez spółkę Twisto.

W serwisie Moje Usługi użytkownik widzi wszystkie rachunki wraz z ich aktualnym statusem – czy są opłacone, nadchodzące czy może zaległe. Co ważne, platforma Moje Usługi sama przypomina - SMS-em albo e-mailem - o nadchodzących płatnościach na trzy dni przed upływem terminu płatności. Także w przypadku przeterminowanych płatności można liczyć na przypomnienie. Dostępna jest także opcja autopłatności. Wówczas opłata zostanie automatycznie uiszczona przed upływem terminu płatności ze środków z karty płatniczej połączonej z Moimi Usługami.

Ciekawą funkcjonalnością jest także możliwość dodania do "koszyka" kilku faktur i ich opłacenie w ramach jednej płatności.

Dodatkową zaletą systemu Moje Usługi jest także moduł analityczny, który m.in. podsumowuje na przejrzystych wykresach wysokość comiesięcznych obciążeń.

Opłata za wykonanie płatności w serwisie Moje Usługi wynosi maksymalnie 0,89 zł. Pozostałe czynności – np. korzystanie z platformy, dodawanie dostawców usług, pobieranie faktur czy przypomnienia o płatnościach - są darmowe. Co więcej, za każde polecenie usługi znajomemu można otrzymać 30 zł (maksymalnie 300 zł).

Platforma Moje Usługi działa w oparciu o najwyższe standardy bezpieczeństwa. Regularnie przechodzi testy, posiada certyfikat Google API Security Assessment. Filtruje wyłącznie dane potrzebne do płatności, nie pobiera i nie zbiera innych.