Nawet biznesowi Herosi muszą gdzieś zaczynać. Wiodący polski dystrybutor FMCG nagrodził tych z najlepszymi pomysłami

Polscy, młodzi przedsiębiorcy po raz kolejny udowodnili, że potrafią uczynić rzeczywistość wokół nas lepszą. Ci, którzy mają najciekawsze pomysły na nowatorski biznes, znów mogli liczyć na wsparcie polskiego lidera dystrybucji FMCG. Laureaci drugiej edycji konkursu Herosi na Starcie są już bowiem znani. Jakie pomysły zyskały uznanie? Zaskoczeń nie brakuje.

O tym, że "Polak potrafi" nikogo przekonywać nie trzeba, bo przedstawiciele naszego narodu od lat udowadniają, że doskonale odnajdują się w biznesie, również tym, który wymaga zupełnie nowatorskiego podejścia. Startupów w Polsce stale przybywa. Według ekspertów działa ich w naszym kraju niemal 5 tysięcy, co oznacza, że w ciągu pięciu minionych lat liczba firm mających innowacyjny pomysł na biznes podwoiła się.  

Młodzi przedsiębiorcy mogą liczyć na pomoc 

Jedną z firm, która polską przedsiębiorczość wspiera na co dzień i to od ponad 26 lat, jest Grupa Eurocash. Największy polski dystrybutor FMCG po raz kolejny zorganizował konkurs Herosi na Starcie. Udział w nim mogły wziąć osoby młode – w wieku od zaledwie 16 do 26 lat.  

Uczestnicy, którzy dostali się do finału, rywalizowali o finansowy zastrzyk od 5 tys. zł (w ramach nagród głównych) do nawet 30 000 zł (maksymalna kwota do zdobycia, razem z nagrodą specjalną i publiczności). Wyniki konkursu ogłoszono podczas V Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu, który odbył się 29 września. Na uczestników czekało zaskoczenie. 10 zespołów otrzymało bowiem pierwotnie przewidziane nagrody w wysokości po 5 tys. zł, ale przyznano też dodatkowe, niezapowiadane wyróżnienia. Powędrowały one do trzech zespołów – po 3 tys. zł każde.   

Herosi na Starcie – o nich jeszcze usłyszymy!  

Uczestników podzielono na dwie grupy wiekowe: młodszą i starszą. W pierwszej jednym z najciekawszych pomysłów okazała się aplikacja wspierająca pracę pszczelarzy. Kolejne wyróżnienie otrzymała firma oferująca szerokie sposoby wykorzystania dronów oraz aplikacja wspierająca naukę indywidualną. Wyróżniono też platformę pozwalającą na prezentację produktów online. Kolejny z wyróżnionych pomysłów to platforma networkingowa. 

W starszej grupie wyróżniono aplikację dla inwestorów, a także platformę typu marketplace z usługami dla zwierząt. Wyróżniono też aplikację, która pomaga zarządzać zadaniami personelu. Jury do gustu przypadł też pomysł funkcyjnych gum do żucia. Wyróżniono również grę audialną, bazującą głównie na doznaniach słuchowych.  

Nagroda specjalna, czyli wybór publiczności 

Jedną nagrodę przyznała także publiczność. O tym, do kogo trafi 5 tys. zł, zdecydowała liczba reakcji w poście konkursowym umieszczonym w mediach społecznościowych Herosów Polskiej Przedsiębiorczości. 

I tu znane jest już rozstrzygnięcie. Nagroda trafiła do Błażeja Mielnika, pomysłodawcy kanału dla młodych o tematyce biznesowej.  

Nagroda specjalna dla wyjątkowego pomysłu 

Jeden z laureatów konkursu Herosi na Start może czuć się wyróżniony w sposób szczególny. Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash, wręczył mu bowiem nagrodę specjalną. Wsparcie w niebagatelnej kwocie 20 tys. zł trafiło do twórcy projektu OddySee – Krystiana Piecychny. Zwycięski projekt to gra audialna, czyli oparta głównie na dźwięku. Warto podkreślić, że autor projektu zdobył dwie nagrody – wyróżnienie i nagrodę Prezesa, czyli łącznie 25 tys. zł.  

Wszyscy finaliści konkursu Herosi na Starcie mogą czuć się zwycięzcami, bo oprócz prezentacji swoich pomysłów przed Jury mieli też możliwość wziąć udział w cennych warsztatach. Dzięki praktycznej wiedzy z zakresu prowadzenia firmy, przekazanej przez trenerów ze Startup Academy oraz mentorów wspieranych przez Grupę Eurocash, rozwinęli oni swoje przedsiębiorcze cechy i nauczyli się, jak stawiać pierwsze kroki na rynku.  

– Programy takie jak Herosi na Starcie przypominają nam, jak ogromny potencjał i siła drzemie w młodych ludziach. To w końcu oni są przyszłością biznesu! Dodatkowo, początkujący przedsiębiorcy mieli okazję w toku konkursu porozmawiać ze "starszymi kolegami" – przedsiębiorcami współpracującymi z Grupą Eurocash, czerpać z ich wiedzy i doświadczenia. Taka międzypokoleniowa współpraca i wymiana doświadczeń to ogromna wartość dla wszystkich – i tych starszych, i młodszych. Tak się składa, że Kongres, podczas którego zostały ogłoszone wyniki konkursu, przebiegał pod hasłem "Generacja P – Łączy nas siła pokoleń!". Trudno chyba o lepsze podsumowanie programu – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash. 

Więcej o: