Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w imponującym tempie. Według prognoz firmy doradczej PwC opublikowanych w raporcie pt. „Perspektywy rynku e-commerce w Polsce 2021-2026" w tym roku wartość sprzedaży osiągnie ok. 92 mld zł. W kolejnych latach będzie rosnąć, by w roku 2026 osiągnąć 162 mld zł.
Omnichannel to hasło, które może początkowo brzmieć nieco obco, jednak jego sens jest bardzo prosty. Chodzi o wielokanałowość sprzedaży. Własny sklep może okazać się niewystarczający, by dotrzeć do wszystkich potencjalnych klientów, bo ci mają różne przyzwyczajenia. Szczególnie ważne jest rozważenie wejścia do świata sprzedaży online, kiedy prowadzi się sklep stacjonarny - tu wielokanałowość może mieć kluczowe znaczenie dla naszego sukcesu.
Warto zatem już dziś walczyć o swoją pozycję w sieci i rozszerzać działalność, sięgając po sprawdzonych partnerów.
Marketplace może stanowić doskonałe uzupełnienie własnego sklepu. Daje nam bowiem dostęp do milionów klientów - nie musimy zdobywać ich samodzielnie. Dołączając do platformy sprzedawca zyskuje na wiele sposobów - może bowiem korzystać z licznych narzędzi ułatwiających sprzedaż. Konsumenci kupujący w marketplace mogą na przykład wybrać zakupy ratalne, płacić za towar po 30 dniach, jednak sprzedawca nie ponosi tu żadnego kosztu ani ryzyka, platforma bierze ten ciężar na siebie. Platformy tego typu często same prowadzą też liczne akcje marketingowe, z których sprzedawca korzysta przez sam fakt obecności w serwisie.
Prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem marketplace może być też po prostu tańsze. Budując własny sklep od podstaw trzeba podjąć wiele decyzji - wybrać odpowiedni „silnik" swojego sklepu, mając na uwadze szybkość i bezpieczeństwo jego pracy, zainwestować w hosting, a przede wszystkim reklamę. Trzeba być też gotowym na zmieniające się potrzeby konsumentów.
Własny sklep wymaga ciągłego wsparcia technicznego, budżetu na reklamę, nawiązywania umów partnerskich – np. z operatorami bramek płatniczych. Nie bez znaczenia jest także potencjalna trudność w odpowiednim pozycjonowaniu naszego adresu w wyszukiwarkach internetowych. Trzeba znać tajniki SEO i umiejętnie tworzyć treści, które wyszukiwarka zauważy i zaindeksuje.
Co więcej, prowadzenie własnego sklepu wiąże się z wydatkami, które ponosić trzeba niezależnie od poziomu osiąganych zysków. Koniecznym może okazać się zdobycie odpowiedniej wiedzy, co może nawet wymagać zapisania się na kursy.
Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą nie mieć wystarczających środków, a nawet czasu, by stworzyć samodzielnie sklep, który będzie generował odpowiednie przychody. Badania potwierdzają, że wielu przedsiębiorców ma obawy związane z rozpoczęciem sprzedaży w internecie. 23 proc. wskazuje na brak wiedzy i umiejętności, 21 proc. nie dysponuje środkami na promocję, 19 proc. nie ma pieniędzy na rozwój sprzedaży online.
Co zapewnia np. Allegro sprzedawcom, również tym, którzy nie znają się zbytnio na handlu online? Konto można założyć szybko i bezpłatnie. Allegro wyróżnia dwa typy sprzedających użytkowników, dzięki czemu firmy zajmujące się handlem profesjonalnie są wyróżnione względem sprzedawców prywatnych. Proces zakładania konta jest prosty, jego aktywacja może odbyć się przez opłatę 0,01 zł, za pośrednictwem przelewu elektronicznego, szybkiej wpłaty czy transferu z konta firmowego. Po konfiguracji konta możemy aktywować Pakiet Powitalny – dzięki niemu sprzedaż jest tańsza, dzięki zniżkom na prowizje – i wystawić pierwszą ofertę. Później wystarczy już tylko wykorzystać oferowane przez Allegro funkcje promowania sprzedaży.
Allegro oferuje sprzedawcom platformę rozwijaną przez kilkadziesiąt lat. Dekady badań zachowań użytkowników, ich preferencji zakupowych, prac nad interfejsem, pozwalają zaoferować profesjonalne miejsce sprzedaży.
Sprzedaż na polskiej platformie warto prowadzić z jeszcze jednego względu. Coraz popularniejsza staje się bowiem wspomniana strategia polegająca na wykorzystaniu wielu kanałów dystrybucji jednocześnie. Omnichannel jest idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy prowadzą sprzedaż stacjonarną lub prowadzą własny sklep online, a marketplace Allegro służy jako dodatkowy sposób osiągania zysków. Warto w tym wypadku stosować kilka zasad – na przykład ujednolicić zasady rabatów, wprowadzić jednakowe ceny dla handlu „stacjonarnego" i online, a także zadbać o kontrolę nad stanami magazynowymi.
Serwis pozwala nie tylko na proste i szybkie wejście w świat handlu online, ale i na wygodne zdobywanie wiedzy i rozwój. Akademia Allegro jest źródłem wielu bezpłatnych porad, które pozwolą przedsiębiorcom przełamać sporo ograniczeń. Poziom naszego zaangażowania w sprzedaż zależy tylko od nas.
Allegro umożliwia też korzystanie z abonamentu na usługi wspierające sprzedaż. Nie jest obowiązkowy. Jest dostępny w trzech wariantach – Podstawowym, Profesjonalnym i Eksperckim. Ceny zaczynają się już od zaledwie 39 zł miesięcznie. Do dyspozycji mamy instrumenty takie jak menedżer sprzedaży czy planer kampanii Allegro Ads.
Jak widzisz, sprawdzony marketplace udostępnia bardzo dużo narzędzi, które nie tylko pozwalają wejść w świat e-commerce, ale w pełni korzystać z jego zalet i rozwijać własną firmę. Łatwy dostęp do 21 mln klientów jest możliwy w zaledwie kilka minut. Dodatkowo, warto pamiętać, że w serwisie płaci się tylko prowizje od sprzedaży, czyli koszty generują się dopiero po akcji zakończonej sukcesem. Warto więc już dziś otworzyć swoje konto sprzedawcy w serwisie.