Od początku rosyjskiej agresji na Ukrainę osoby prywatne i firmy z całego świata angażują się we wszelką pomoc zaatakowanemu krajowi i jego mieszkańcom. Szczególnie mocno zaangażowanie to widać w Polsce, a kwestia wsparcia Ukrainek i Ukraińców jest dla nas szczególnie ważna.
W działania pomocowe zaangażowali się również klienci Żabki, czyli jednej z sieci sklepów, która umożliwiła Polakom pomaganie, np. przy okazji robienia zakupów. Jak poinformowała sieć, zebrana wspólnie kwota pozwoliła na wysłanie do Kijowa kolejnego transportu pomocy żywnościowej oraz środków higienicznych za kwotę przeszło miliona złotych.
Było to możliwe, dzięki dwóm głównym sposobom pomagania, jakie udostępniała marka. Po pierwsze w sklepach firmy pojawiła się możliwość przekazania datków w bezpiecznej formie bezgotówkowej. Klienci i inne chętne osoby mogły przekazać pomoc pieniężną dla Ukrainy, nawet bez konieczności robienia zakupów w sklepach sieci.
Poza tym, w aplikacji mobilnej Żappka pojawiły się cegiełki charytatywne, które można wykupić bez konieczności wydawania własnych pieniędzy. Za zrobienie zakupów (i zeskanowanie kodu z aplikacji przy kasie) klienci dostają punkty lojalnościowe (tzw. „żappsy"), które można wymienić następnie na wspomniane cegiełki pomocowe dla dotkniętego działaniami wojennymi sąsiada. W zależności od liczby wydanych żappsów, klienci przekazują w ten sposób mniejszą lub większą pomoc.
Udostępnienie tych dwóch sposobów oraz ogromna mobilizacja klientów przełożyła się na realne działania pomocowe. Przy wykorzystaniu części z tych środków udało się też zorganizować już drugi pociąg z towarami dla Ukrainy.
Pierwszy wyruszył do Kijowa jeszcze w marcu br., a na jego pokładzie było m.in. 60 ton produktów żywnościowych o długim terminie ważności, zapasy wody oraz środków higienicznych, które przekazane zostały przez Grupę Żabka oraz jej inwestorów - CVC Capital Partners oraz Partners Group.
Drugi z pociągów przewiózł kolejne 60 ton żywności i artykułów higienicznych. Oba transporty zostały zorganizowane przy pomocy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, który koordynuje współpracę z Urzędem Miasta Kijów.
To jednak niejedyne towary przekazane przez sieć Ukrainie. Od początku wojny firma i jej inwestorzy przekazali też łącznie 520 ton produktów organizacjom charytatywnym angażującym się w pomoc Ukraińcom. W przedsięwzięciu pomagało wielu partnerów Żabki, m.in. Podkarpacki Urząd Wojewódzki, Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza, Polski Czerwony Krzyż, Polska Akcja Humanitarna, Fundacje InSpire i Happy Kids, Federacja Polskich Banków Żywności i Polski Związek Ukraińców.
- Od początku wojny w Ukrainie w pełni solidaryzujemy się ze społecznością ukraińską. Realizujemy wiele działań, które mają na celu zapewnienie wsparcia osobom dotkniętym wojną. Łącznie przekazaliśmy organizacjom humanitarnym ponad 520 ton produktów spożywczych i środków higienicznych oraz wysłaliśmy kolejny transport z pomocą humanitarną, organizując dedykowany pociąg towarowy. W działania pomocowe zaangażowaliśmy także klientów naszej sieci, którzy mogli wesprzeć zbiórkę pieniężną prowadzoną w sklepach Żabka oraz wymienić swoje żappsy na cegiełki charytatywne. Dzięki ich wsparciu finansowemu organizacje humanitarne będą mogły działać w Ukrainie długofalowo i efektywnie pomagać potrzebującym - powiedział Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska, cytowany w komunikacie.
To jednak nie jedyne sposoby, na które można pomagać Ukrainie. W pomoc angażują się również franczyzobiorcy Żabki. Przedsiębiorcy prowadzący swoje sklepy przy granicy z Ukrainą rozdają ciepłe napoje i przekąski uciekającym przed wojną osobom. Franczyzobiorcy z innych części Polski, dostarczają towary pod granicę przy pomocy prywatnych samochodów.
Poza tym Żabka Future jeszcze w marcu, wraz z 250 innymi firmami dołączyła do inicjatywy Tech To The Rescue. Zespół odpowiadający z innowacje i technologie Żabki może dzięki temu nieść wsparcie technologiczne ukraińskim organizacjom pozarządowym.
Przedsiębiorstwo założyło też platformę praca.zabka.pl, która pomaga uchodźcom z Ukrainy znaleźć zatrudnienie w Polsce. Każdy Ukrainiec może zarejestrować się na stronie, a pracownicy call center, po przeprowadzeniu wywiadu zaproponują najbardziej dopasowane do kandydata oferty pracy.
Więcej na: Misja Grupy Żabka - Poznaj nas bliżej | Żabka Group (zabkagroup.com)