Obietnica nie ma daty ważności. Ubezpieczyciel od lat wypłaca pieniądze z polis sprzed 90 lat

Wydarzenia ostatnich lat pokazują, że nigdy nie możemy być pewni przyszłości. Któż bowiem spodziewał się pandemii, groźnych wydarzeń geopolitycznych, zawirowań gospodarczych. Ich skala, co pokazują najnowsze badania, sprawia, że Polacy wpadli w pesymistyczny nastrój. W tych ciężkich czasach warto jest móc liczyć na sojusznika. Takiego, jak choćby firma, która słucha i - co najważniejsze - dotrzymuje słowa. Ubezpiecza i chroni swoich klientów bowiem od ponad 170 lat.

Polacy najwyraźniej uwierzyli, że przed nimi ciężkie czasy. Świadczą o tym najnowsze badania tak zwanego wskaźnika nastrojów społecznych. Jest to oficjalna analiza prowadzona m.in. przez GUS od roku 2015. Polacy oceniają swoje nastroje związane z przyszłością w pięciopunktowej skali. Gdzie ocena -2 oznacza skrajnie negatywną, a +2 skrajnie pozytywną. Badanie prowadzone jest w odniesieniu do kilku kategorii. 

W niepewnych czasach warto znaleźć sojusznika, który dotrzymuje słowa

Najgorzej Polacy oceniają przyszłość gospodarki. Tu współczynnik oceny wynosi -0,86. W kategorii „ocena przyszłości" również nie jest najlepiej, bo ocena to -0,65 punktu. Ogólny indeks nastrojów społecznych osiągnął wartość -0,70. A to oznacza, że we wszystkich badanych kategoriach Polacy ocenili sytuację mniej lub bardziej negatywnie.

Nic dziwnego, że Polacy w niepewnych czasach myślą o tym, w jaki sposób się zabezpieczyć. Tych sposobów jest wiele, ale jednym z najbardziej sprawdzonych jest wykupienie odpowiedniej polisy. "Odpowiedniej" jest tu kluczowym słowem. Polisa może mieć różne parametry, dotyczyć różnych sfer życia, a także opiewać na różne kwoty. Jest jednak jeszcze coś - dotrzymywanie słowa.

Pru dotrzymuje słowaPru dotrzymuje słowa Materiał promocyjny

Powszechne ubezpieczenia „dla każdego". Byli w Polsce  blisko 100 lat temu

I właśnie w tym kontekście warto przypomnieć historię jednej z najstarszych firm ubezpieczeniowych na kontynencie. Historia firmy Prudential sięga roku 1848. Wtedy właśnie przedsiębiorcy działający w wiktoriańskiej Anglii postanowili zmienić sposób funkcjonowania rynku. Nikt wcześniej nie oferował bowiem ubezpieczeń zwykłym ludziom, robotnikom i ich rodzinom. Chęć stworzenia powszechnego systemu, w którym każdy mógł zadbać o swoją przyszłość, okazała się wizjonerska. Dotrzymywanie słowa jest hasłem firmy przez ponad 170 lat jej istnienia.

Brytyjski gigant szybko wypłynął na międzynarodowe wody. W swojej historii dotarł również do Polski i to jeszcze przed II wojną światową. Od okresu II Rzeczypospolitej spółka miała swoje oddziały w Warszawie, Wilnie, Poznaniu, Katowicach, Łodzi i Lwowie, a także Krakowie. Ubezpieczać mogli się jednak wszyscy chętni.  Firma szczyciła się tym, że polscy klienci mogli liczyć na równie wysoki standard obsługi co Anglicy. Szkolenia odbywały się bowiem wedle tych samych wzorców. Wysoki poziom obsługi i korzystne warunki przyciągnęły blisko 5000 chętnych.

Zawarli polisy i dotrzymali słowa. Prudential wypłaca środki obiecane 90 lat temu

O tym, jak ważne dla Prudential jest dotrzymywanie słowa, świadczy to, co wydarzyło się po II wojnie światowej.  Pomimo zniszczenia archiwów i innych niekorzystnych okoliczności, firma realizowała polisy osób, które zawarły je w okresie II RP.

Wypełniając swoje przedwojenne zobowiązania, Prudential wypłacił łącznie ponad 16 milionów funtów szterlingów tytułem świadczeń dla posiadaczy i spadkobierców przedwojennych polis wystawionych w Polsce.

Nie wszystkie wypłaty były możliwe z uwagi na niemożliwość ustalenia danych spadkobierców. Spółka wzięła jednak na siebie ciężar zadośćuczynienia tej kwestii. Część środków z niezrealizowanych polis została przekazana na cele charytatywne.

Wysłuchają i doradzą. Eksperci od dotrzymywania obietnic są gotowi pomóc

Od 2022 roku Prudential w Polsce działa pod marką Pru jako część grupy M&G. M&G należy do grona największych pod względem kapitalizacji rynkowej grup finansowych na świecie. Gigant jest obecny w 28 krajach – zarówno w Europie, Ameryce Północnej, Azji, Australii jak i Afryce.

Dlaczego myśląc o ubezpieczeniu warto sprawdzić ofertę Pru? Oprócz dotrzymywania słowa, firmę cechuje coś jeszcze - umiejętność słuchania potrzeb klienta, dostosowywania polisy do oczekiwań oraz zrozumienia, jak ważne są potrzeby i cele rodziny, którą ubezpieczony chce chronić. Doradcy firmy służą pomocą w ustaleniu w jakiej wysokości i w jaki sposób należy i warto się ubezpieczyć na życie.  Bo liczy się doświadczenie, zaufanie i dotrzymane obietnice.

Zawsze warto jednak dokładnie przyjrzeć się warunkom ubezpieczenia i podjąć decyzję najlepszą dla siebie i bliskich.