Wartości, na jakie stawia marka, nie są marketingowymi hasłami ani pustymi obietnicami. To realne zmiany, które dzieją się na naszych oczach. Od jakiegoś czasu Hochland realizuje inwestycje w poprawę efektywności energetycznej. W tym celu w minionym roku zrealizowano wymianę oświetlenia na lampy LED i wyposażono zakłady w czujki ruchu, zoptymalizowano proces suszenia proszków, wdrożono opomiarowanie sprężonego powietrza oraz regularne audyty wycieków. W 2021 roku energia elektryczna, która dostarczana była do zakładów Hochland, pochodziła blisko w 100%, a dokładnie 98,6 %, z odnawialnych źródeł. W firmie wprowadzono również szereg rozwiązań, które mają doprowadzić do zmniejszenia zużycia wody. To m.in. odzysk wody z urządzeń produkcyjnych, czy mycie zewnętrzne w oparciu o system niskociśnieniowy. Z kolei poprzez zmianę opakowań niektórych produktów (np. serków Almette) udało się zmniejszyć zużycie plastiku i tektury.
Zrównoważony rozwój jest ważny dla Hochland od wielu lat i stanowi jeden z pięciu filarów naszej strategii. Przyroda i środowisko mają szczególne znaczenie dla branży mleczarskiej. Hochland jest ważnym elementem nie tylko tej branży, ale również środowiska, w którym funkcjonuje. Mamy świadomość, że aby osiągnąć cele rozwojowe wszyscy musimy ze sobą ściśle współpracować i wspólnie szukać rozwiązań dla globalnych wyzwań - tłumaczy Joanna Kamińska, Menadżer ds. Zrównoważonego Rozwoju w Hochland Polska.
Materiał promocyjny
Firma Hochland dużą troskę przykłada także do tego, aby w odpowiedni sposób traktować zwierzęta. Wraz z Polską Izbą Mleka Hochland współpracował przy opracowaniu zasad dobrostanu dla całego rynku mleczarskiego. Ponadto w 2021 roku Hochland wraz z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka zainaugurowali Akademię Młodego Hodowcy. W czasie trwającego 12 miesięcy cyklu szkoleń młodzi hodowcy zdobyli solidną wiedzę z zakresu hodowli bydła, czy zarządzania stadem.
Ważnym elementem koncepcji Zrównoważonego Rozwoju, jaką realizuje Hochland, jest także promocja i kształtowanie zachowań proekologicznych u innych osób. W zeszłym roku poprzez firmowy kalendarz Hochland Polska zachęcał do gotowania w stylu zero waste. W środku znalazło się 12 przepisów na kreatywne wykorzystywanie resztek do przyrządzania nowych posiłków. Z kolei w 5. edycji loterii, jaką co roku organizuje Hochland, do wygrania był ekoDOM. Zastosowano w nim nowoczesne rozwiązania izolacyjne, które wpływają na zmniejszenie zużycia energii. Na dachu znalazła się także instalacja fotowoltaiczna, która daje możliwość produkcji własnego prądu na potrzeby ogrzewania i oświetlenia.
Szczególnie dumni jesteśmy z wdrożonych już oraz obecnie realizowanych inwestycji proekologicznych, w tym wspierających rozwój energii odnawialnej, a także z realizowanych kampanii edukacyjnych dla pracowników i działań na rzecz lokalnych społeczności - dodaje Joanna Kamińska, Menadżer ds. Zrównoważonego Rozwoju w Hochland Polska.
Nie ma wątpliwości, że nie ma nowoczesnej marki bez ambitnych celów. Te, które postawiła sobie firma Hochland robią jednak ogromne wrażenie. Po pierwsze to gospodarka niskoemisyjna.
Stąd zobowiązanie do redukcji śladu węglowego o 50 proc. do 2025 r. w porównaniu do roku 2019. Uważa się, że to jedno z najważniejszych działań związanych z ochroną środowiska i zapobieganiem kryzysowi klimatycznemu. Po drugie, gospodarka obiegu zamkniętego. Hochland chce, aby do 2025 roku wszystkie ich opakowania nadawały się do recyklingu. Po trzecie, dobrostan zwierząt. Marka odpowiedzialnie dobiera współpracowników i planuje, aby za trzy lata aż 70 proc. dostawców ich mleka posiadało najwyższą kategorię, czyli A.
Szerokie aktywności Hochland na polu proekologicznym i wdrażanie innowacyjnych działań, inwestycji z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju stanowią wyznacznik trendów dla całej branży i określają kierunek, w jakim powinien podążać dojrzały, świadomy biznes. Firma Hochland jest zdeterminowana, żeby stać się częścią gospodarki niskoemisyjnej. Stawia sobie również za cel wspieranie zasad dobrostanu zwierząt wśród dostawców mleka oraz zmianę opakowań produktów na takie, które będą mogły zostać podane recyklingowi - podsumowuje Kamińska, Menadżer ds. Zrównoważonego Rozwoju w Hochland Polska.
Materiał promocyjny
Pełna wersja raportu Raport Zrównoważonego Rozwoju Hochland Polska 2021 w języku polskim
Pełna wersja raportu Raport Zrównoważonego Rozwoju Hochland Polska 2021 w języku angielskim