Chcesz rozwijać swój biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Przyjaciel jest bliżej niż myślisz

Materiał Promocyjny Partnera
10.11.2021 10:51
Jak rozwinąć biznes?

Jak rozwinąć biznes? (Fot. Shutterstock)

Przedsiębiorcy, którzy otwierają własny biznes lub chcą go rozwijać, często nie wiedzą dokładnie, jak do tego się zabrać, gdzie szukać pomocy itd. Jeśli sprawa tyczy się wszystkiego, co związane z przyjmowaniem płatności - czy to online czy bezgotówkowych "na żywo" - kierunek jest jeden. We wszystkim wesprze ich i pokieruje agent rozliczeniowy.

Usługi agenta rozliczeniowego kojarzą się zapewne przede wszystkim z obsługą płatności w terminalach płatniczych. To oni dostarczają terminal oraz są odpowiedzialni za cały proces przetworzenia transakcji. To jednak zdecydowanie nie wszystko, w czym mogą wesprzeć ciebie i twój biznes. Ale od początku.

Wsparcie w przyjmowaniu płatności bezgotówkowych

Rzeczywiście, jeśli chcesz otworzyć swój interes i przyjmować płatności kartowe (czy szerzej - bezgotówkowe), to oczywiście musisz skontaktować się z agentem rozliczeniowym. Warto pamiętać, że w ramach programu Polska Bezgotówkowa przez pierwszych dwanaście miesięcy (lub do momentu przekroczenia poziomu obrotów 100 tys. zł) dzierżawa nawet do trzech terminali i procesowanie płatności są darmowe. Po tym okresie można bezpłatnie zrezygnować z terminala lub kontynuować współpracę z agentem.

Jak rozwinąć biznes?Jak rozwinąć biznes? Fot. Shutterstock

Pomoc w budowaniu e-biznesu

Ale kojarzenie agenta rozliczeniowego wyłącznie z możliwością przyjmowania płatności w sklepie stacjonarnym jest błędne. A nawet - bardzo błędne. Jeśli planujesz przenieść swój biznes do sieci albo rozwijać już istniejący sklep internetowy, to również wszelkie rozwiązania techniczne otrzymasz właśnie u swojego agenta.

Wsparcie agenta rozliczeniowego będzie nieocenione m.in. przy budowie sklepu internetowego czy uruchamianiu płatności na stronie internetowej. Przykładowo, w ofercie eService jest zarówno bramka płatnicza, którą można zaimplementować bezpośrednio na stronie internetowej, jak i dostęp - we współpracy z partnerami agenta - do całych platform sprzedaży internetowej.

Jeśli chodzi o opcje płatności, to tu również jest ich pełna gama. To m.in. tzw. pay-by-linki, czyli linki do szybkiego przelewu internetowego z systemu bankowości internetowej, które wszystkie dane są automatycznie uzupełnione.

Nieco podobną usługę jest tzw. SafeLink, czyli specjalnie wygenerowane łącze, które również przekierowuje klienta do bramki płatniczej, do automatycznie wypełnionego formularza płatności. W tym przypadku klienci nie muszą finalizować transakcji od razu - ważne, aby stało się to w ustalonym przez przedsiębiorcę czasie ważności linku. To usługa, która przyda się np. w hotelarstwie czy usługach kosmetycznych i fryzjerskich – daje bezpieczeństwo transakcji online przy jednoczesnej możliwości zarządzania terminami wizyt klientów.

Inną usługą, którą przedsiębiorca może zaprząc do swojego biznesu online, a którą może dostarczyć taki agent rozliczeniowy jak eService, jest też choćby PayPal (system płatności kartą w internecie albo środkami z konta PayPal) czy system płatności BLIK. W tym drugim przypadku nie trzeba logować się do systemu bankowości internetowej czy podawać numeru karty płatniczej. Płatność jest realizowana za pomocą sześciocyfrowego, jednorazowego kodu generowanego w aplikacji bankowej klienta (a następnie tak też operacja jest potwierdzana).

Rozwój biznesu onlineRozwój biznesu online Fot. Shutterstock

eService oferuje także płatności OneClick, tj. "przyspieszone" płatności internetowe. Polegają one na tym, że klient może zgodzić się, aby w określonych sklepach internetowych mógł opłacać zamówienia dosłownie jednym kliknięciem z zapisanego wcześniej konta czy karty – bez konieczności uzupełniania danych karty czy logowania do systemu bankowego.

Inne przykłady przydatnych ofert dla biznesu internetowego? To także np. obsługa e-voucherów czy e-kart podarunkowych. W największym skrócie - umożliwiają one opłacenie klientowi zakupów w internecie środkami z takiego vouchera/karty. A są to popularne sposoby zdobywania nowych klientów.

Również jeśli przedsiębiorca chciałby uruchomić płatności bezgotówkowe w ramach aplikacji mobilnej, u agenta rozliczeniowego może liczyć na m-commercowe rozwiązania technologiczne.

Także w innych, być może nietypowych lub specjalistycznych biznesach wymagających zaprzęgnięcia usług płatniczych, na wsparcie agenta rozliczeniowego można liczyć. Przykłady? To choćby obsługa płatności cyklicznych. To usługa dla firm, które oferują usługi abonamentowe czy subskrypcyjne - umożliwia bowiem regularne (np. comiesięczne), automatyczne obciążanie karty płatniczej klienta, której dane zostały podane przy pierwszej płatności.

De facto agent rozliczeniowy jest dla przedsiębiorcy nie tylko dostawcą usług, ale w zasadzie partnerem w biznesie - w tym sensie, że swoim doświadczeniem, elastycznością oraz paletą możliwości może aktywnie służyć w rozwoju firmy i dopasowywać ofertę do potrzeb klienta

Rozwój biznesu onlineRozwój biznesu online Fot. Shutterstock