Którą agencję marketingową wybrać? Mamy zestawienie i porady, jak reklamować się w sieci

Redakcja marketingowego portalu Interaktywnie.com przygotowała zestawienie agencji zajmujących się promocją w internecie oraz zestaw porad dla właścicieli firm i marketerów o tym, jak reklamować się online

Pobierz ebook z raportem o agencjach interaktywnych. 

Co znajdziesz w ebooku?

Wartość globalnego rynku reklamy w 2021 roku może wynieść nawet 620 mld dolarów, choć niektórzy prognozują, że będą nieco niższe. Ponad połowę tej kwoty będą stanowić kampanie prowadzone online. Najwięcej w internecie zarobią Google i Facebook - te media rządzą światem reklamy. Eksperci podpowiadają, jak to robić. 

Jeśli chodzi o formaty reklamowe największą popularnością póki co cieszą się materiały wideo i, jak wskazują prognozy, trend ten utrzyma się nie tylko w tym roku. Wysoką skutecznością odznacza się SEM, do którego nadal należy znaczna część rynku. Reklamy w wyszukiwarce to przede wszystkim niższe koszty oraz możliwość dotarcia do precyzyjnie określonego odbiorcy.

Według nieco ostrożniejszych prognoz, przygotowanych przez Zenith, globalne wydatki reklamowe zmniejszyły się w 2020 roku o 7,5 procent i osiągnęły poziom 587 mld dolarów. Spadek jest duży, jednakże zauważalnie mniejszy niż przewidywano jeszcze w czerwcu poprzedniego roku. Wówczas prognozowano zmniejszenie się rynku o 9,1 procent.

Ale w 2021 roku ma się pojawić wzrost na poziomie 5,6 procent, a wartość rynku reklamy wyniesie 620 mld dolarów. Wynik ten nadal jest jednak niższy w stosunku do danych za 2019 rok, a jego przebicie według ekspertów będzie możliwe dopiero w 2022 roku. Wówczas prognozują, że rynek reklamy na świecie osiągnie poziom 652 mld dolarów (w 2019 roku wartość rynku reklamy wyniosła 634 mld dolarów).

W przypadku reklamy cyfrowej, jak podaje Zenith, w 2020 roku rynek ten wzrósł o 1,4 procent, osiągając udział w globalnych wydatkach reklamowych na poziomie 52 procent (48 procent w 2019 roku). Zmiana ta jest pośrednio efektem transformacji cyfrowej, jaka dokonała się w efekcie pandemii koronawiursa. Eksperci szacują, że w łącznie w 2020 roku sprzedaż cyfrowa wzrosła o 25 procent rok do roku, natomiast sprzedaż w sklepach stacjonarnych była niższa o 5 procent.

Więcej w specjalnym poradniku w pdf dostępnym do pobrania tutaj.