Świat bez plastiku - czy to możliwe? Webinar z cyklu Zielona Ostoja Renault

Ile plastiku jest obecnie w ekostystemie? Co dzieje się z nim od momentu wyrzucenia do kosza? Jak ograniczyć plastik wokół siebie? I najważniejsze - czy świat bez plastiku jest możliwy? Na te i inne pytanie odpowiedzą Joanna Kądziołka i Marta Krawczyk podczas kolejnego webinaru o tematyce eko w ramach kampanii Zielona Ostoja Renault.

Ekspertki od zero waste

Wybór ekspertek nie jest przypadkowy. Obie Panie zajmują się na co dzień tematyką zrównoważonego gospodarowania odpadami. Joanna Kądziołka jest specjalistką Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste oraz pomysłodawczynią i koordynatorką takich akcji jak Festiwal Zero Waste czy kampanii edukacyjnej Wyrzucam. Nie wyrzucam. Marta Krawczyk, związana z Rekopol SA, zajmuje się ecodesignem opakowań oraz przydatnością do recyklingu. Rozmowę z ekspertkami przeprowadzi ambasadorka Zielonej Ostoi – blogerka eko Paulina Górska.

Kiedy i gdzie?

Webinar "Jak uwolnić świat od plastiku?" odbędzie się w czwartek, 18 marca 2021 r. o godz. 18:00 na platformie www.zielonastoja.renault.pl/webinar. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i nie wymaga wcześniejszej rejestracji.

Zielona Ostoja edukuje

To kolejny webinar w ramach kampanii społecznej Zielona Ostoja Renault. W oczekiwaniu na powstanie ekolabu na terenie Otwocka oraz warsztatów, które mają odbywać się tam odbywać, organizatorzy postanowili przeprowadzić serię inspirujących spotkań online. Każde z nich podejmuje inne zagadnienie z zakresu ochrony środowiska naturalnego, takie jak ochrona zasobów leśnych, ograniczanie plastiku czy ekownętrze. Rozmowy z ekspertami z danej dziedziny przeprowadza Paulina Górska, autorka bloga Eko Paulina Górska.

***

O Zielonej Ostoi Renault

Zielona Ostoja Renault, zlokalizowana nieopodal Rezerwatu Świder w Otwocku, powstała z myślą o tych, którzy w obliczu globalnych wyzwań chcą działać lokalnie dla środowiska. Grupa Renault oddała społeczności niezwykłą przestrzeń edukacyjną, w której każdy może rozwinąć swoją świadomość ekologiczną. Celem miejsca jest przekazywanie wiedzy oraz inspirowanie do działania na rzecz środowiska naturalnego. Wspólne warsztaty, poznawanie przyrody i odkrywanie ekologii na nowo dają realną wartość dla planety, jaką jest wiedza i konkretne działanie. Zielona Ostoja Renault to przestrzeń zbudowana wokół idei zrównoważonego rozwoju, wspólnego doświadczania i dialogu. Projekt powstał z inicjatywy Renault Polska. Partnerami akcji są: Miasto Otwock, Centrum UNEP/GRID-Warszawa oraz JYSK.

***

Grupa Renault

Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2020 roku 2,9 mln samochodów. Grupa działa w 130 krajach, zatrudnia ponad 180 tys. pracowników i posiada 40 zakładów oraz 12 700 punktów sprzedaży na całym świecie.

Dzięki Aliansowi z Nissanem i Mitsubishi Motors oraz dzięki unikatowemu know-how w napędach elektrycznych, a także wzajemnie dopełniającym się pięciu markom (Renault, Dacia, Łada, Alpine i Mobilize), Grupa oferuje klientom zrównoważone i innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności.

Grupa Renault wyznaczyła trzy główne wyzwania związane z ochroną środowiska: walka z globalnym ociepleniem, ochrona zasobów naturalnych, działanie na rzecz zdrowia ludzi i środowiska. Oprócz tego poprzez swoją strategię środowiskową Grupa Renault działa również na rzecz bioróżnorodności. Celem w zakresie ograniczenia globalnego ocieplenia, wskazanym w planie strategicznym „Drive the Future”, jest zmniejszenie śladu węglowego w przeliczeniu na pojazd o 25% w latach 2010-2022. Grupa Renault zobowiązała się również do osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2050 roku. Już do 2030 roku planuje obniżyć emisję CO2 o 50% w porównaniu z poziomem z 2010 roku.

***

Partnerzy projektu:

Miasto Otwock

Otwock, czyli miasto z dobrym klimatem, to urokliwa podwarszawska miejscowość. Miasto kojarzone przede wszystkim z niegdysiejszym mikroklimatem, za sprawą którego został mu nadany status uzdrowiska - w tym czasie w Otwocku powstawały liczne sanatoria, domy letniskowe i wille. To tu powstał unikalny i charakterystyczny styl architektoniczny "świdermajer" autorstwa Michała Elwiro Andriollego, do dziś kultywowany w wielu miejscach na terenie miasta i okolic. Za najcenniejsze walory przyrodnicze miasta uważa się rozległe obszary sosnowych lasów oraz przepiękną dolinę rzeki Świder, będące częstymi celami wycieczek i różnych form aktywności na świeżym powietrzu. W ramach współpracy przy projekcie Zielona Ostoja Renault, miasto przekazało działkę pod budowę obiektu oraz będzie wspierać inicjatywę w sposób merytoryczny na każdym etapie działania.

JYSK

Międzynarodowa sieć handlowa, wywodząca się z Danii, sprzedającą produkty z kategorii „wszystko dla domu”. W Polsce istnieje od 2000 roku. Firma zarządzana jest w oparciu o skandynawskie korzenie. Odzwierciedla to kulturę firmy i sposób, w jaki prowadzona jest działalność. JYSK podejmuje szereg zobowiązań na rzecz środowiska i wdraża zrównoważone rozwiązania. Ogranicza ślad węglowy, dywersyfikuje produkty pod kątem procesu produkcji przyjaznego środowisku, stale wymienia surowce wykorzystywane w produkcji opakowań. Organizacji zależy również na tym, aby promować i edukować w zakresie odpowiedzialnych i proekologicznych postaw oraz nawyków. W ramach współpracy przy projekcie, JYSK wyposaży wnętrze pawilonu Zielonej Ostoi Renault, oferując meble i akcesoria zgodne z wymaganiami eko.

Centrum UNEP/GRID/Warszawa

Centrum UNEP/GRID-Warszawa jest jednym z ośrodków światowej sieci GRID (Global Resource Information Database) utworzonej w ramach Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP - United Nations Environment Programme). Centrum propaguje postawę odpowiedzialności za środowisko w społeczeństwie i w biznesie. Celem działalności jest, aby zasoby środowiska naturalnego były zarządzane w sposób zrównoważony, zarówno na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym, jak i globalnym. Centrum wesprze projekt w ramach partnerstwa merytorycznego.