Cały ebook Interaktywnie.com z poradami w pdf możesz pobrać za darmo tutaj.
Jak pisze Interaktywnie.com, Google Ads pozwala na szybką modyfikację kampanii reklamowej, celem jej jak najlepszego dopasowania do potrzeb firmy. Dotyczy to tekstu reklamowego, budżetu czy grupy docelowej. Nie ma minimalnej kwoty, jaką użytkownik musi przeznaczyć na kampanię. System pozwala również na bieżąco regulować budżet danych aktywności reklamowych. Dodatkowo zwrócić uwagę należy na możliwość wszechstronnego targetowania reklamy tak, aby mogła ona dotrzeć do bardzo skonkretyzowanego użytkownika. Wśród możliwości personalizacji jest m.in. płeć, wiek, miejsce zamieszkania odbiorcy, a także jego zainteresowania i wiele innych.
Według raportu, dziennie w Google wykonywanych jest 160 mln wyszukiwań. Tak wielka liczba zapytań generuje zapotrzebowanie na różnego rodzaju reklamy Google.
Obydwa rodzaje kampanii, wizerunkowa i sprzedażowa, będą się charakteryzowały zarówno odmiennym podejściem, jak i sposobem mierzenia ich efektów.
W przypadku kampanii wizerunkowych najczęściej z punktu widzenia reklamodawcy najważniejsza jest zatem liczba odsłon reklamy, a na drugi plan schodzi liczba kliknięć. Istotny będzie również zasięg reklamy.
Kampanie wizerunkowe sprawdzą się w przypadku produktów, co do których decyzja podejmowana jest spontanicznie. Klient nie wiedząc co konkretnie chce kupić także offline, na pewno sięgnie po markę, którą zna lub kojarzy, niż zdecyduje się na kompletnie nieznany mu brand. Tu sprawdzi się model rozliczeniowy CPM kampanii i kampanie prowadzone w Google Display Network.
W przypadku kampanii w Google Ads w wynikach wyszukiwania trzeba zwracać uwagę na CTR, czyli stosunek liczby kliknięć reklamy do jej wyświetleń.
Cennym parametrem będzie również sumaryczna liczba kliknięć w reklamy oraz zasięg reklamy. Oczywiście w tym kontekście należy mieć na uwadze słowa kluczowe, w reakcji na których wpisanie wyświetlać się będzie reklama.
Kampania sprzedażowa nakierowana jest na mocną interakcję z internautą. Najważniejszym aspektem w takim przypadku są kliknięcia reklamy, które w konsekwencji mają doprowadzić do większej liczny konwersji. Taka promocja kierowana jest najczęściej do węższego grona odbiorców i dotyczy oferowanych przez firmę produktów lub usług. Jak podaje PowerTraffic, reklamy w Google Ads o 50 procent lepiej konwertują w stosunku do bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Badając efektywność takiej reklamy należy wziąć pod uwagę wskaźnik konwersji, czyli liczbę pożądanych działań wykonanych przez internautów na stronie takich jak zakup, zapisanie się do newslettera czy pobranie informacji kontaktowych takich jak telefon czy e-mail. Należy również badać wskaźniki stricte kosztowe takie jak CPC, czyli koszt jednego kliknięcia oraz ROAS stosunek przychodów do wydatków na kampanię reklamową.
Więcej w raporcie do pobrania w pdf tutaj.