Ile firmy płacą za reklamę w mediach społecznościowych? Z roku na rok coraz więcej

W 2021 roku rynek reklamy w mediach społecznościowych osiągnie wartość 153 mld dolarów. Największa część tej kwoty przypadnie Facebookowi, który w 2020 roku osiągnął przychody reklamowe na poziomie 84 mld dolarów - wynika z najnowszego raportu marketingowego portalu Interaktywnie.com. Nic więc dziwnego, że dobra kampania reklamowa nie może obyć się bez promocji w mediach społecznościowych.

Cały raport o mediach społecznościowych możesz pobrać w pdf za darmo tutaj.

Według danych serwisu Statista, w 2020 roku przychody reklamowe Facebooka wyniosły 84,2 mld dolarów, tymczasem jeszcze w 2018 roku było to 55 mld dolarów.

Na Instagramie wydatki reklamowe również rosną od lat. Jeszcze w 2018 roku wynosiły one 6,8 mld dolarów, a w 2020 roku było to ponad 13 mld dolarów. Według prognoz serwisu Hootsuite w 2021 roku ma to być już 18,16 mld dolarów.

Twitter, pomimo znacznie mniejszej popularności w porównaniu do Facebooka czy Instagrama, również generuje solidne przychody reklamowe. W 2020 roku osiągnął 3,2 mld dolarów, wobec 2,6 mld dolarów w 2018 roku. W przypadku tego serwisu, kluczowy jest rynek amerykański, który odpowiada za ponad 55 procent jego łącznych przychodów. 

Dane Snapchata dotyczące przychodów pokazują natomiast wynik na poziomie 2,5 mld dolarów za 2020 rok. Dwa lata wcześniej, było to 1,1 mld dolarów. 

Przychody TikToka wyniosły w 2020 roku 1,9 mld dolarów, wobec 350 mln w 2019 rok oraz 150 mln dolarów w 2018 roku.

LinkedIn może natomiast się pochwalić przychodami na poziomie 8,05 mld dolarów, tymczasem w 2018 roku było to 5,3 mld dolarów.

Prognozy dla rynku reklamy social media

Wydatki na reklamę w social mediach systematycznie rosną. Według serwisu Statista, rynek reklamowy w mediach społecznościowych w 2021 roku osiągnie wartość 153,7 mld dolarów. Z kolei do 2025 roku kwota ta ma wzrosnąć aż do poziomu 229,6 mld dolarów. Dużą część tej sumy będą stanowić reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych - 190,4 mld dolarów. Największym rynkiem reklamy social media pozostają Stany Zjednoczone z prognozowanym wynikiem za ten rok na poziomie 56,7 mld dolarów. 

Stawki za reklamę

Stwierdzenie, że promocja w social mediach jest darmowa już dawno przestało być aktualne. Oczywiście firmy i użytkownicy nadal mają możliwość bezpłatnego publikowania treści, jednakże, aby osiągnąć większe efekty, należy zainwestować w płatne kampanie.

Według danych WebFX, CPC czyli koszt jednego kliknięcia na Facebooku to na świecie średnio 0,97 dolara, na Instagramie 3,56 dolara, LinkedInie 5,26 dolara, a Twitterze 0,38 dolara.

Oprócz powyższego wskaźnika, warto zwrócić uwagę również na współczynnik CPM, czyli koszt tysiąca wyświetleń reklamy. Dla najpopularniejszego portalu społecznościowego, którym jest Facebook to 7,19 dolara i taki sam poziom prezentuje Instagram. W przypadku LinkedIna jest to 6,59 dolara za tysiąc wyświetleń, a Twittera 6,46 dolara.