Ile jest stron internetowych na świecie? Ta liczba robi wrażenie. Zwłaszcza, że to podstawa brandingu firm

Niespełna 5 mld ludzi na świecie z dostępem do internetu może przeglądać 1,88 mld stron funkcjonujących w sieci - wynika z najnowszego raportu marketingowego portalu Interaktywnoie.com. W Polsce potencjał odbiorców jest jeszcze większy, dlatego też dbając o rozpoznawalność firmy, nie można przejść obojętnie obok narzędzia brandingowego, jakim jest strona internetowa.

Więcej w raporcie Interaktywnie.com pt.: Branding i agencje brandingowe, który można w pdf za darmo pobrać tutaj.

Pierwsza strona internetowa na świecie powstała w 1991 roku, a do końca 1992 roku było ich dziewięć. Dwa lata później funkcjonowało ich aż 3 tysiące, a wśród nich, będące wówczas w początkowej fazie rozwoju Yahoo. Obecnie w internecie jest około 1,88 miliarda stron internetowych. Warto zauważyć, że liczba ta w ostatnich latach mocno wzrosła.

Jak pisze Interaktywnie.com, w 2021 roku już 71 procent małych firm posiadało stronę internetową. Porównując te dane z wynikami za 2018 rok widać, z jak wielkim wzrostem mamy do czynienia. Jak podaje to samo źródło, jeszcze trzy lata temu odsetek ten wynosił zaledwie 50 procent. 

Na przełomie 2020 oraz 2021 roku na świecie było 7,83 mld ludzi, z czego 5,22 mld to użytkownicy telefonów komórkowych (nie tylko smartfonów). Z kolei 4,66 mld osób posiada dostęp do z internetu. Te dane potwierdzają, że choć internet jest bardzo popularny, to potencjał jego rozwoju jest jeszcze bardzo solidny. 

Rynek polski a branding intertnetowy

W sierpniu 2021 roku liczba użytkowników polskiego internetu wyniosła 28,9 mln - pisze Interaktywnie.com. Wynik ten od początku tego roku utrzymuje się na podobnym poziomie. Główny Urząd Statystyczny podaje natomiast, że do internetu w 2020 roku dostęp miało 90,4 procent gospodarstw domowych znajdujących się na terenie Polski. Jest to o 3,7 pkt. procentowego więcej w stosunku do danych za 2019 rok.

W Polsce we wrześniu 2021 roku aktywnych było 2,506 mln aktywnych domen internetowych, z czego niespełna 2,025 mln miało końcówkę "pl". Duża część spośród tych adresów to strony firmowe. Dodatkowo oprócz wymienionej "pl", popularne są również domeny "com.pl" oraz "net.pl".  

Powszechność dostępu do internetu sprawia, że do sprawnego pozyskiwania i kontaktu z klientami coraz bardziej niezbędna jest strona firmowa. Mimo że dla pokolenia Y oraz Z jest to elementem naturalnym, jednakże zasadność posiadania tej formy komunikacji z klientami potwierdzają również badania. Według danych Adobe Consumer Content Servey, 38,5 procent internautów ocenia firmę po samym wyglądzie jej strony internetowej. Do tego, jak podaje serwis sweor.com, 57 procent użytkowników twierdzi, że nie poleci innym firmy, której strona internetowa jest nieczytelna. 

Więcej w pdf dostępnym tutaj.