Bank po sąsiedzku

Wyobraź sobie, że o kredycie czy inwestycji rozmawiasz z kimś, kogo znasz, kto mieszka w tej samej miejscowości i doskonale rozumie lokalne uwarunkowania. A jednocześnie - umożliwia Ci negocjowanie warunków i traktuje po partnersku.

Tak właśnie jest w Bankach Spółdzielczych z Grupy BPS. Banki spółdzielcze to 90% banków działających w Polsce. Spotkasz je w każdej miejscowości. Od banków komercyjnych różni je to, że ich właścicielami są spółdzielcy, a więc osoby „z sąsiedztwa", działające lokalnie, a nie w odległej centrali.

Co to znaczy bank spółdzielczy?

Spółdzielcy to osoby, które zdecydowały się połączyć siły, aby wspólnie realizować ważne dla nich zadania – przede wszystkim, wspierać finansowo społeczność, w której żyją. Ma to szczególne znaczenie w mniejszych miejscowościach i na wsi. Ale banki spółdzielcze działają również w dużych miastach. Zawsze wspierają rozwój swoich regionów, ponieważ reinwestują zyski tam, gdzie zostały wypracowane. Razem z przedsiębiorcami banki spółdzielcze budują lokalny ekosystem, rozwijają gospodarczo swój region.

materiał promocyjnymateriał promocyjny 

Banki Spółdzielcze działają w Polsce od ponad 160 lat, wyłącznie na bazie polskiego kapitału. Mają więc najdłuższą historię w polskiej bankowości. To świadczy o umiejętności dopasowywania się do gospodarczych i społecznych realiów, do potrzeb rynkowych, a przede wszystkim do potrzeb klientów. Obecnie swoim zasięgiem obejmują teren całych powiatów, a nawet województw. Swoje placówki mają zarówno w małych miejscowościach, miasteczkach, jak i większych miastach. Grupa BPS, czyli największe zrzeszenie Banków Spółdzielczych w Polsce, to ponad 2000 placówek bankowych.

Kto może zostać klientem banku spółdzielczego?

Odpowiedź jest prosta: my wszyscy! Banki Spółdzielcze mają szeroką ofertę i mogą obsłużyć każdego klienta. Wystarczy sprawdzić.

Banki Spółdzielcze koncentrują się na obsłudze trzech segmentów klientów: małych i średnich przedsiębiorstw oraz mikrofirm, jednostek samorządu terytorialnego i na finansowaniu rolnictwa. Bardzo ważni są dla nich również klienci indywidualni, dla których oferta wciąż jest rozwijana i poszerzana o nowoczesne narzędzia do samodzielnej i zdalnej obsługi. Przez ostatnie lata bankowość spółdzielcza pozytywnie się zmieniała i to zarówno pod względem bezpieczeństwa tworząc system ochrony zabezpieczający stabilność finansową banków, jak i technologicznie.

Dla przykładu 140 lat temu bank spółdzielczy finansował początki przemysłu naftowego w Gorlicach, a dziś ten sam bank finansuje firmę piszącą aplikacje na smartfony albo dostarczającą elektryczne hulajnogi i skutery do miast, w ramach ekologicznych wypożyczalni. Te wszystkie biznesowe inicjatywy łączy jeden spójny element – rodzą się lokalnie i tam znajdują partnera do finansowania, którym jest bank spółdzielczy.

Nowoczesne rozwiązania dostępne dla wszystkich

Prawie połowa Polaków w ciągu ostatniego roku przynajmniej raz kupiła coś w sklepie internetowym. Co piąty dorosły mieszkaniec naszego kraju korzysta z mobilnych płatności przynajmniej raz w miesiącu. Pandemia przekonała nawet najbardziej opornych.

Banki Spółdzielcze oferują wszystkie rodzaje produktów, które pojawiły się na rynku wraz z rozwojem bankowości mobilnej, a dziś stanowią już standard. Po sąsiedzku można więc porozmawiać o zaletach cyfrowych portfeli i mobilnych płatności, a także nauczyć się obsługi narzędzi takich jak mojeID i profil zaufany, które umożliwiają załatwianie spraw urzędowych zdalnie.

materiał promocyjnymateriał promocyjny 

Również przedsiębiorcy w bankach spółdzielczych znajdą wszystko, co potrzebne, by zapewnić swojej firmie bieżące funkcjonowanie i rozwój. Od bezpiecznego i wygodnego zarządzania kontem bankowym za pomocą smartfonu, po płatności mobilne telefonem lub zegarkiem. Pełna paleta kredytów obrotowych zapewni finansowanie bieżącej działalności i w razie konieczności poprawi płynność firmy, a kredyty inwestycyjne na jasnych warunkach sfinansują jej dalszy rozwój. Oferta jest kompleksowa, zawiera również leasing, faktoring i fundusze inwestycyjne.

W artykule wykorzystano dane pochodzące z raportu „Digital 2022: Poland" opracowanego przez We are social i KEPIOS.