RecBot - nawigacja po mapie rozwiązań IT i wyszukiwanie dostosowanych do Ciebie ofert pracy

Jeśli szukasz dopasowanej do swoich wymagań i kompetencji oferty pracy, dobrym rozwiązaniem może okazać się skorzystanie z innowacyjnej platformy rekrutacyjnej RecBot. Sprawdź, czym się wyróżniamy i jak możemy pomóc Ci znaleźć idealnego pracodawcę.

Od chatbota do platformy rekrutacyjnej – co jest ważne w czasie zmiany pracodawcy w IT?

Sukces chatbota oraz niesamowita skuteczność naszych konsultantów rekrutacyjnych pokazały nam, że połączenie najnowszych technologii z doświadczeniem w rekrutacji dla IT jest doskonałą odpowiedzią na potrzeby kandydatów. Z tego względu stworzyliśmy profesjonalną platformę rekrutacyjną, która umożliwia każdemu połączenie się z potencjalnym pracodawcą. Uważamy, że Twoim, jako kandydata, najważniejszym aktywem jest czas, dlatego chcemy pomóc Ci w tym, żebyś go nie marnował na korzystanie z nieskutecznych metod i narzędzi. Z tego względu zachęcamy do odwiedzania naszej platformy RecBot. Dzięki temu jako kandydat będziesz otrzymywał dopasowane do oczekiwań i kompetencji oferty pracy. Ponadto otrzymasz wsparcie rekrutera, który będzie udzielał odpowiedzi zwrotnych.

Doskonale znamy specyfikę rynku IT i chcemy umożliwiać płynną komunikację między kandydatami i pracodawcami. Przekonaj się o tym, jaką wygodę zapewnia przejrzystość informacji o potencjalnych pracodawcach oraz dostęp do pomocy chatbota.

Wsparcie chatbota rekrutacyjnego – co kandydaci dostają „ekstra"?

W 2019 roku powstał pierwszy prototyp chatbota rekrutacyjnego, który stanowił podstawę do zbierania oczekiwań od kandydatów z branży IT. Dzięki testom prototypu, początkowo udostępnionego na Messengerze, z usług chatbota skorzystało ponad 1000 kandydatów. Średnia ocena z konwersacji wyniosła 8,4/10.

Informacje zwrotne, jakie otrzymaliśmy od kandydatów, wskazywały na potrzebę realizacji kolejnego kroku – zintegrowanej platformy rekrutacyjnej. Potwierdziły to również bezpośrednie rozmowy z osobami szukającymi pracy oraz nasze wieloletnie kontakty. Wnioski z tych rozmów, jak i feedback z wdrożenia chatbota, były jednoznaczne: okazało się, że kandydaci często mają trudności ze znajomością i zrozumieniem obecnego rynku pracodawcy. To sprawia, że występują problemy z prawidłowym określeniem wymagań i potrzeb przez kandydatów, a co za tym idzie, osobom aplikującym na stanowiska w firmach związanych z branżą IT trudniej jest mieć przekonanie, że wybrali odpowiednią dla siebie ścieżkę dalszego rozwoju.

Dzięki tym informacjom zdobyliśmy cenną wiedzę na temat tego, jakie funkcjonalności rozwijać, aby dostarczyć oczekiwany wzrost wartości dla kandydatów oraz pomóc im na ścieżce rozwoju kariery zawodowej. Poszliśmy za „głosem" kandydatów i teraz otwieramy kolejne możliwości:

  • połączenie chatbota z platformą rekrutacyjną RecBot,
  • ułatwienie wyszukiwania dopasowanych ofert pracy bezpośrednio w rozmowie z chatbotem,
  • otrzymywanie przez kandydatów realnych raportów o średnim wynagrodzeniu na danym stanowisku i regionie w czasie rzeczywistym.

Te informacje kandydat otrzymuje w trakcie rozmowy z chatbotem, w zaledwie kilka minut i zupełnie za darmo. Dodatkowo, poprzez rozwój funkcjonalności employer branding’owych, wspieramy pozyskiwanie przez kandydatów tak istotnych informacji, jak kultura organizacji, możliwości rozwoju oraz propagowanie kultury feedbacku, w tym bezpośrednie informacje od pracowników danej firmy.

Rozmowa z chatbotem

Chatbot wspiera szybkie zorientowanie się w spersonalizowanych ofertach pracy oraz w aktualnych stawkach wynagrodzenia. Rozwiązanie działa zarówno na stornie www.recbot.pl, jak i na komunikatorze Messenger, na którym do chatbota może napisać każdy zainteresowany. Po rozpoczęciu konwersacji chatbot pyta m.in. o preferowane miejsce pracy, preferowaną stawkę wynagrodzenia oraz pułap zarobków, poniżej którego kandydat nie jest zainteresowany ofertą, jak również o dotychczasowe doświadczenie w branży. Dzięki zebraniu tych informacji oferuje kandydatowi oferty pracy dostosowane do indywidualnych kompetencji i oczekiwań, ułatwiając pierwszy etap selekcji i ewentualnego zainteresowania. Wykorzystanie naszego know-how i doświadczeń naszych ekspertów w rekrutacji IT jest kolejną przewagą naszej firmy.

Employer branding

Chcemy na naszej platformie stworzyć przestrzeń do tego, aby pracodawcy uzupełniali profil nie tylko o ogłoszenia o pracę dla specjalistów IT, ale również o:

  • informacje związane z działalnością przedsiębiorstwa oraz jego kulturą organizacyjną,
  • informacje o projektach, w które kandydat będzie zaangażowany,
  • widełkach dotyczących oczekiwań finansowych.

W naszej wizji RecBot to platforma pozwalająca na informowanie kandydatów o szczegółach związanych z profilem działalności firmy, a także o możliwościach dalszego rozwoju na danym stanowisku. Ujęcie tej perspektywy jest bardzo ważne, zwłaszcza w przypadku szybko zmieniającej się branży IT, w której możliwość ciągłego rozwoju jest dla wielu kandydatów wartością samą w sobie. W ten sposób firmy mają szansę na wprowadzenie skutecznego budowania wizerunku marki w oczach pracowników poprzez działania znane z obszaru employer branding‘u. Jeśli chcesz być bardziej świadomym kandydatem, skorzystaj z naszej platformy, która pomoże Ci dowiedzieć się wiele o profilach działalności firm poszukujących pracowników IT.

Kultura feedbacku

Istotną częścią procesów rekrutacyjnych w branży IT jest również kultura feedbacku. Dzięki niej możesz dowiedzieć się, co robisz dobrze, a nad czym musisz jeszcze popracować. Tego typu usprawnienie komunikacji jest bardzo pomocne, dlatego, jako doświadczeni specjaliści, kładziemy nacisk na ten aspekt.

Co więcej, dzięki platformie RecBot można też zapoznać się z różnicami w kulturze organizacyjnej pomiędzy różnymi firmami i stanowiskami. Dzięki sprawnie działającemu jobboardowi, dostępnym na stronie szczegółowym opisom firm i stanowisk, możesz poznać szczegóły pracy w różnych miejscach i dostrzec różnice między pracą w różnych środowiskach. Dzięki temu możesz w świadomy sposób planować dalszy rozwój swojej ścieżki kariery.

Profil kandydata w IT – w czym jeszcze może pomóc Ci platforma rekrutacyjna? Warto wiedzieć, że RecBot promuje prostą komunikację i przejrzystość, co umożliwia potencjalnym pracownikom łatwiejsze podjęcie decyzji dotyczących pracy, jak również planowanie swojej kariery. Stawiamy na informowanie o wszystkich aspektach potencjalnej pracy, uwzględniając również opinie obecnych pracowników firmy. Ten element jest ważny przede wszystkim ze względu na możliwość poznania przez kandydata kultury organizacji firmy z perspektywy pracowników. Otwarte podejście do informowania o szczegółowych warunkach pracy i możliwościach rozwoju na danym stanowisku stanowi innowację w procesach rekrutacji specjalistów dla IT. Dzięki tego typu rozwiązaniom opartym o employer branding podjęcie decyzji o pracy w konkretnej firmie jest łatwiejsze.

Marka RecBot chce zbudować silną pozycję platformy w oparciu właśnie o odpowiednio dobrane, a następnie precyzyjnie skierowane informacje do kandydatów z branży IT. Jak zapewnia Rafał Niedziński, CEO Recbold i inicjator powstania platformy: Chcemy towarzyszyć kandydatom w całym procesie rekrutacji end-to-end. Stanowi to zarówno ambitny cel, jak i duży krok w kierunku innowacji.

Bardzo ważnymi aspektami pracy jest dla nas efektywność, którą osiągamy dzięki łączeniu ze sobą działalności agencji rekrutacyjnej, employer branding’u, marketingu rekrutacyjnego oraz technologii. Z tego względu dbamy o dzielenie się naszymi doświadczeniami oraz know-how z pracodawcami w IT. Dzięki temu realizujemy również cele wspierania pracodawców we wprowadzaniu innowacyjnej, rzetelnej komunikacji skierowanej do kandydatów – dodaje Piotr Ziółkowski, Head of Growth.

Oprócz powyższych wartości dla kandydatów, pragniemy zapewnić im stałe wsparcie w planowaniu ścieżki kariery, dlatego chcemy dzielić się naszą wieloletnią wiedzą, będącą wynikiem kilkudziesięciu lat pracy w prowadzeniu projektów dla zróżnicowanych grup pracodawców w IT. W następnych miesiącach będziemy informować o kolejnych krokach zapewniających unikalny dostęp do tych informacji.

Historia: jak powstał chatbot RecBot? Recbold jest polską firmą rekrutacyjną, specjalizującą się w rekrutacji dla IT. Wieloletnie doświadczenie w rekrutacji umożliwiło osiągnięcie przez firmę wysokich wyników – możemy pochwalić się tym, że 9 na 10 kandydatów, którzy otrzymali ofertę pracy dzięki naszej pomocy, przyjęło ją. Nowoczesna platforma RecBot promuje dodatkowe informacje o firmie (employer branding) oraz umożliwia firmom docieranie do specjalistów z branży poprzez innowacyjny marketing rekrutacyjny. Pozwala to na osiągnięcie większych korzyści dla potencjalnych pracowników, którzy poszukują oferty pracy w tym sektorze. Dodatkowe informacje oraz precyzyjnie skierowane propozycje ofert to nasza innowacyjna przewaga. Wzorowaliśmy się przy tym na rozwiązaniach z branży e-commerce, w tym marketing automation.

Kierujemy się połączeniem pasji i wieloletniego doświadczenia z najnowocześniejszymi technologiami, takimi jak sztuczna inteligencja. Obecnie pracujemy nad rozwiązaniami, które mogą okazać się kluczowe na rynku pracy w przyszłości. To właśnie dlatego chcemy budować nową jakość w procesach rekrutacyjnych do IT.