Świat stawia na biometrię

Przedstawiciele świata biznesu i cenieni eksperci z różnych dziedzin życia dyskutowali o kierunkach rozwoju świata. Zarówno na XXXI Forum Ekonomicznym w Karpaczu jak i 5th Global Conference on Creating Value w Japonii zgodnie uznali, że jednym z największych wyzwań współczesnego świata jest dalszy rozwój technologii ułatwiających życie. Duży nacisk położono na rozwój biometrii, która z dnia na dzień jest coraz bardziej obecna w naszym życiu.

Co roku najbardziej uznane autorytety różnych dziedzin spotykają się i dyskutują o kierunkach rozwoju świata oraz o wyzwaniach z jakimi musimy się mierzyć. Tym razem głównym tematem XXXI Forum Ekonomicznego oraz 5th Global Conference on Creating Value był rozwój technologii i jej wykorzystania w codziennym życiu. Eksperci zgodnie podkreślali, że tylko dzięki technologii możemy lepiej dbać o ekologię, gospodarkę i życie społeczne. Dużym uznaniem w ich opinii cieszą się start-up’y, które dzięki swojej determinacji, innowacyjności i otwartości tworzą niestandardowe rozwiązania znajdujące zastosowanie w codziennym życiu.

Jednym z tematów jaki został poruszony na dwóch wspomnianych wcześniej wydarzeniach była biometria. Choć już teraz korzystamy z niej na co dzień, to wiele osób nadal nie jest tego świadoma, a przecież odblokowywanie telefonu za pomocą twarzy czy odcisku palca jest już powszechne. Biometria jest też z sukcesem wykorzystywana przez nowoczesne przedsiębiorstwa, które implementują m.in.; w halach magazynowych i produkcyjnych, gdzie pracownicy zamiast użycia tradycyjnej karty pracy, identyfikują się swoją twarzą i w ten sposób weryfikują czas swojej pracy.

materiał promocyjnymateriał promocyjny 

5th Global Conference on Creating Value otworzył swoim wykładem Philip Kotler, jeden z najbardziej cenionych ekonomistów na świecie, honorowy profesor Katedry Marketingu Międzynarodowego w Kellogg School of Management na Northwestern University. Jego niesamowita sesja była pełna ciekawych spostrzeżeń i tez, które pozwalają lepiej zrozumieć zmieniający się świat, zachowania ludzi, w tym ich oczekiwania dotyczące nowoczesnych technologii.

Przedstawił je też w swojej najnowszej książce Marketing 5.0, która skupia się na trzech ważnych zjawiskach, którym muszą stawić czoła marki: szybkim postępie technologicznym, zmieniającym się zachowaniu konsumenckim oraz zmianach w modelach biznesowych. Jednym z kluczowych zagadnień Marketingu 5.0. są także technologie nowej generacji, tak zwane Next Tech, które mają pomóc firmom w stworzeniu, zakomunikowaniu, dostarczeniu i uatrakcyjnieniu wartości oferowanej na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta. Jeden z rozdziałów swojej książki i część przemówienia otwierającego 5th Global Conference on Creating Value ten wybitny ekspert poświęcił biometrii, która jego zdaniem jest przyszłością świata.

Ta rewolucyjna technologia już wkrótce ma szansę stać się globalnym sposobem płatności i nie jest to nic niemożliwego, ponieważ wrocławski fintech PayEye już od dwóch lat pracuje nad możliwością płatności tęczówką oka. I robi to skutecznie, o czym mówiła także prezes Global Biometrics Council dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń, prof. UEW, która podczas swojego wystąpienia na 5th Global Conference on Creating Value wskazała PayEye jako lidera technologii biometrycznych płatności.

Pod koniec czerwca PayEye wprowadziło na rynek usługę PayEye 2.0. To technologia pozwalająca na nowoczesne płatności biometryczne. Wraz z nową aplikacją oraz udoskonalonym terminalem eyePOS 2.0, umożliwia realizację transakcji płatniczych z wykorzystaniem fuzji biometrii oka i twarzy. Jak podają autorzy technologii dzięki fuzji biometrii to obecnie jedna z najbezpieczniejszych form realizowania płatności na świecie. Terminal eyePOS jest zabezpieczony przed każdą formą wycieku danych. Dane przekazywane są jedynie w ramach zamkniętej infrastruktury poprzez szyfrowane połączenie.

Realizacja płatności jest bardzo prosta. Wystarczy pobrać darmową aplikację, założyć konto, podpiąć swoją kartę płatniczą i skonfigurować swój profil biometryczny. Dzięki temu idąc na zakupy lub do restauracji nie potrzebujemy już gotówki, karty płatniczej, smartwatcha czy smartfona. Płatność zrealizujemy biometrycznie.

PayEye jest obecnie światowym liderem w zakresie płatności biometrycznych i jedyną firmą na świecie posiadającą tak rozwiniętą i wdrożoną komercyjnie technologię płatnicza oparta o fuzję biometrii oka i twarzy.  Firma sukcesywnie wprowadza na polski rynek kolejne terminale płatnicze, a już niebawem planuje wejść ze swoją technologią na kolejne światowe rynki.

Jeśli zgodnie z przewidywaniami ekspertów XXXI Forum Ekonomicznego i 5th Global Conference on Creating Values płatności biometryczne staną się tak powszechne jak płatności kartą, to Polska będzie mogła pochwalić się firmą, która ma szanse stać się   światowym liderem i pionierem.

materiał promocyjnymateriał promocyjny