S7. Umowa na budowę kolejnego odcinka ekspresówki podpisana. 12-kilometrowa inwestycja będzie kosztować 635 mln zł

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrada (GDDKiA) poinformowała o podpisaniu umowy na projekt i budowę odcinka trasy S7 Płońsk - Czosnów pomiędzy Załuskami a Modlinem.

Za wykonanie inwestycji o wartości 635 mln zł odpowiada firma Mostostal. Budowa ma zostać zrealizowana w ciągu 45 miesięcy od daty zawarcia umowy. Zakończenie prac na odcinku S7 przewiduje się na wiosnę 2025 roku.

S7. Wkrótce kolejny etap budowy ekspresówki

Powstać ma 12-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 Załuski - Modlin z trzema pasami ruchu w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Ponadto wybudowane zostaną dwa węzły (Załuski i Ostrzykowizna), a także drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Prace odbędą się w ramach budowy drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów. Obecnie budowanych jest łącznie 70 kilometrów ekspresówki, która zgodnie z zamierzeniami znacznie przyspieszy ruch z Warszawy nad morze. GDDKiA przypomina, że kierowcy mają już do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek trasy od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy woj. warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego.

S7 Modlin - CzosnówS7 Modlin - Czosnów GDDKiA

Budowa S7. GDDKiA zapewnia, że nie będzie utrudnień dla kierowców 

GDDKiA informuje, że zadba o to, aby inwestycje nie wiązały się z wielkimi utrudnieniami dla kierowców. "Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót pomiędzy Załuskami a Modlinem kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku" - czytamy w oficjalnym komunikacie. 

Zobacz wideo W Norwegii powstaje podwodna autostrada. Koszt inwestycji to 16-krotność budżetu na polskie drogi