Biznes to nie tylko rozmowy w sali konferencyjnej. Klienci biznesowi oczekują dziś od hoteli dużo więcej

Kiedyś dla klientów biznesowych kluczowa była cena, dziś liczy się jakość i wyjątkowa oferta - twierdzą hotelarze. Jak sprostać tym wysokim wymaganiom?

Poza sezonem wakacyjnym niewielu klientów indywidualnych decyduje się na wypoczynek w polskim hotelu. Dlatego ważne dla właścicieli obiektów jest “dopieszczenie” klientów biznesowych. To oni przez cały rok potrzebują przestrzeni na konferencje i szkolenia, bankiety, eventy firmowe oraz pokojów, w których pracownicy zatrzymają się w trakcie podróży firmowych. Czego dziś oczekują od hoteli?

Przede wszystkim - nienagannej jakości. Czyste pokoje i pomocna obsługa to standard, który powinien obowiązywać w każdym hotelu, ale obsługa klientów biznesowych wiąże się z dodatkowymi wyzwaniami. Jeśli hotel chce udostępniać  przestrzenie na konferencje i szkolenia, niezwykle ważne jest odpowiednie zaplecze technologiczne. Szybkie łącze internetowe, dostęp do materiałów takich jak flipcharty i markery oraz rzutniki i nagłośnienie to podstawa. Niektóre hotele oferują także możliwość wypożyczenia na miejscu laptopów, a nawet sprzętu do tłumaczeń symultanicznych. Rzecz jasna, nie wystarczy posiadać odpowiedniego sprzętu, należy też na bieżąco monitorować jego stan. Klient, który podczas prezentacji będzie musiał walczyć z felernym rzutnikiem lub buczącym mikrofonem, raczej nie zdecyduje się ponownie zorganizować eventu w danym hotelu.

Klienci biznesowi oczekują dziś od hoteli dużo więcejKlienci biznesowi oczekują dziś od hoteli dużo więcej fot. materiał promocyjny partnera

Klienci biznesowi to jednak nie roboty, dla których liczy się tylko to, co usprawnia pracę. Równie ważny jest klimat hotelu, coś co nadaje mu wyjątkowy charakter. Ostatnio modne jest organizowanie konferencji w zabytkowych obiektach, np. odrestaurowanych pałacach. Ale nowo wybudowany hotel również może być miejscem z duszą. Cenione są eleganckie i oryginalne wnętrza, a także położenie obiektu. Ideał to hotel otoczony piękną przyrodą, położony w spokojnej okolicy, ale jednocześnie stosunkowo blisko dużego miasta.

Bliskość gór, lasu czy jeziora pozwala odetchnąć po ciężkiej pracy. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkim do relaksu wystarczy spacer po urokliwej okolicy. Hotel powinien zadbać, aby wachlarz dostępnych na miejscu atrakcji był jak najszerszy. Od pewnego czasu hitem jest umieszczanie w obrębie hoteli gabinetów SPA i oferowanie uczestnikom firmowych wyjazdów albo konferencji darmowych zabiegów. Z myślą o gościach, którzy wolą spędzać aktywnie, hotele otwierają siłownie, baseny, boiska, a nawet parki linowe. Obiekty, które dysponują dużym terenem są szczególnie uprzywilejowane latem. Trudno wyobrazić sobie przyjemniejszy sposób na integrację pracowników niż impreza na świeżym powietrzu.

Nie na każdym gościu konferencji oferta rozrywkowa robi wrażenie, część woli spędzić czas wolny w zaciszu własnych pokojów. Jest jednak taki element, który praktycznie dla każdego jest ważny - to catering. Często to właśnie kuchnia zapada uczestnikom konferencji najbardziej w pamięć. Właściciel hotelu musi więc zadbać, aby te wspomnienia były jak najlepsze. Tu również kluczem do sukcesu jest różnorodność oferty - w hotelowym menu coś dla siebie powinni znaleźć wegetarianie, osoby na specjalnych dietach, tradycjonaliści i poszukiwacze oryginalnych smaków. Świetnym rozwiązaniem jest otwarty bufet. Daje on nie tylko możliwość samodzielnego wyboru ulubionych dań, ale i pokazuje gościom, jak szeroka jest oferta kulinarna hotelowej restauracji. Ciekawą atrakcją mogą być również pokazy gotowania na żywo.

Partnerem cyklu jest Hotel Windsor.