Ograniczenie prędkości na autostradach. Niemcy mogą pójść śladem Holandii

Po tym jak Holandia wprowadziła limit prędkości na autostradach do 100 km/h, nad wprowadzeniem limitów znów zastanawiają się Niemcy. Minister środowiska Svenja Schulze nie wyklucza w przyszłości takich zmian.
Zobacz wideo

Minister środowiska Svenja Schulze przyznała, że wprowadzenie limitów prędkości na niemieckich autostradach jest możliwe, zwłaszcza jeśli dotychczasowe działania na rzecz ochrony klimatu nie przynoszą dostatecznych efektów.

„SPD chciałoby wprowadzenia limitów prędkości również ze względów bezpieczeństwa” – powiedziała socjaldemokratka Schulze, ale - jak dodała - na razie nie jest to możliwe, ponieważ wewnątrz koalicji rządowej nie ma w tej kwestii jednomyślności.

W następnych latach trzeba będzie badać, czy emisja dwutlenku węgla za sprawą ruchu drogowego spada. „Dlatego nie sądzę, żeby to było ostatnie słowo w temacie limitów” – stwierdziła Schulze.

Pędzą bez ograniczeń

Holandia wprowadza ograniczenie szybkości do 100 km/h na wszystkich autostradach. Tymczasem w Niemczech zazwyczaj dyskutuje się o wprowadzeniu ograniczenia na poziomie 120 lub 130 km/h.

W związku z holenderskim limitem, niemieccy Zieloni skorzystali z okazji, by ponowić apel w sprawie wprowadzenie ograniczenia prędkości. „Niemcy są jedynym uprzemysłowionym krajem, w którym można pędzić bez ograniczeń” - powiedział szef klubu poselskiego Zielonych Anton Hofreiter w rozmowie z „Neue Osnabrücker Zeitung”.

Zieloni uważają, że to najwyższy czas, by szczególnie CDU i CSU przestały traktować brak ograniczeń na autostradach jako dogmat i wsparły ideę wprowadzenia limitu prędkości do 130 km/h. Zieloni już w połowie października zaproponowali wprowadzenie takiego ograniczenia od 1 stycznia 2020 roku. Inicjatywa jednak nie zyskała wymaganego poparcia w Bundestagu.

Holandia zmaga się z kryzysem

Dyskusja o wprowadzeniu ograniczeń na autostradach rozgorzała po tym, jak w środę (13.11.2019) premier Mark Rutte ogłosił, że od 2020 roku w Holandii będzie obowiązywał limit 100 km/h na wszystkich autostradach w kraju. Jak tłumaczył Rutte, to nadzwyczajne działanie, jakie rząd był zmuszony podjąć, w związku z przekraczaniem unijnych norm emisji związków azotu.

Ograniczenie prędkości nie będzie obowiązywało jedynie pomiędzy godziną 19:00 a 6:00.

W krajach Unii Europejskiej limity prędkości na autostradach wynoszą od 100 do 140 km/h.

Artykuł pochodzi z serwisu Deutsche Welle.

Więcej o:
Komentarze (122)
Ograniczenie prędkości na autostradach. Niemcy mogą pójść śladem Holandii
Zaloguj się
  • tematdnia

    Oceniono 3 razy -1

    Śmiechu warte ta propaganda przypisująca zwiększenie zanieczyszczenia dużej prędkości.
    Jak zapierniczam 220 km/h taką Teslą , to co zanieczyszczam?

  • tematdnia

    Oceniono 4 razy 0

    Jedna wielka lewacka ściema z tymi limitami! Chodzi o kasę i nic więcej.

  • tomek-62

    Oceniono 1 raz -1

    Ja mam pamiatkowe zdjecia jakie zrobil mi radar na niemieckiej autostradzie o 1.54 w nocy, 21 czerwca 1996 .Predkosc na nich pokazana, to - 129 km na odcinku z ograniczeniem do 100.km. Niestety juz nie pamietam jak wysoki rachunek byl dolaczony do nich.

  • kolobc

    0

    W holandii zanieczyszczenia ktore emituja samochody to 6% z ogolu, a jak wyczytalem to ograniczenie pomoze zredukowac je o 0.13%. Ja ktory place podatki i jezdze malym samochodem benzynowym bede zmuszony sie tluc 100km/h kiedy wielu polakow i nie tylko jezdzi sobie 3-4litrowymi 20letnimi dieslami bez egr ktore emituja 10razy tyle co ja.. ale to ja mam byc "karany"
    Poza tym co z samolotami??? Tez beda latac 400km/h zamiast 800???

  • tematdnia

    Oceniono 5 razy -1

    Lewackich idiotyzmow ciag dalszy

  • s0nar

    Oceniono 7 razy 3

    Buahahahaha. Mamy coraz lepsze i bezpieczniejsze samochody, a tym czasem cofamy się do średniowiecza dzięki takim idiotycznym pomysłom. 100km/h wypacza w ogóle sens autostrady.

  • shark_ik

    Oceniono 8 razy 2

    100km/h na autostradzie to idiotyczny pomysl wypaczajacy sens istnienia autostrady...

  • pixima

    Oceniono 17 razy 7

    Cała ta walka z globalnym ociepleniem zaczyna zakrawać o śmieszność. W Holandii za dużo CO2 i tlenków azotu produkuje rolnictwo ale to silne lobby to ograniczyli prędkość na autostradach. Nocą można jeździć po staremu - w myśl zasady, że jak Ziemia jak nie widzi emisji to się nie ociepla. A w Niemczech najsilniejsze lobby to przemysł motoryzacyjny i jak długo większość sprzedaży będzie przypadać na silniki spalinowe (a tak będzie jeszcze 20 -30 lat) to żadne limity nie zostaną wprowadzone. W Niemczech to jest dogmat.

  • urbanizm

    Oceniono 7 razy 3

    Siła oporu powietrza wzrasta proporcjonalnie do kwadratu prędkości...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX