Kaufland testował wcześniej opcję zakupów z użyciem własnym opakowań. Na początku października sieć rozpoczęła pilotaż programu w wybranych marketach. Od 2 listopada będzie można przyjść na zakupy już do każdego ze sklepów Kaufland w Polsce. Kupimy wybrane produkty żywnościowe na wagę - sery, wędliny i garmażerkę. Możliwość zapakowania żywności we własne opakowania wielorazowego użytku nie obejmie mięsa. Pracownik marketu na stoiskach objętych programem każdorazowo będzie tarował wagę, uwzględniając wagę naszego opakowania. Za produkt możemy zapłacić w kasie tradycyjnej lub samoobsługowej.
Jak wyjaśnia sieć, wprowadzenie nowej opcji w marketach Kaufland jest częścią strategii promującej społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR) i rozwiązania proekologiczne. Sieć liczy, że przysporzy się w ten sposób ograniczaniu użycia jednorazowego plastiku w swoich sklepach.
Troska o środowisko jest jednym z fundamentów, na których opiera się nasza strategia CSR. Możliwość pakowania wybranych produktów do własnych opakowań wielokrotnego użytku była kolejnym, naturalnym krokiem zmierzającym do ograniczenia zużycia plastiku w naszych marketach
- mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w Kaufland Polska.
Niemiecka sieć handlowa szacuje, że do 2025 r. ograniczy zużycie tworzywa sztucznego w swoich marketach o co najmniej 20 proc., a 100 proc. opakowań jej marek własnych będzie można poddać recyklingowi.
Wokół plastiku i kolejnych inicjatyw zmierzających do zmniejszenie jego użycia skłaniają się kolejne firmy o globalnym zasięgu. Amerykański koncern Coca-Cola zdecydował się pójść w kierunku przetwarzania odpadów i w październiku pochwalił się, że jako pierwsza wykorzysta plastik pochodzący z Morza Śródziemnego do produkcji swoich opakowań. Dzięki współpracy z holenderską firmą Ioniqa Technologies gigant branży FMCG potwierdził pierwsze udane próby z technologią "ulepszonego recyklingu".
Coca-Cola wyprodukowała partię 300 butelek, w których "25 proc. surowca to plastik wyłowiony z wody i zebrany z plaż Morza Śródziemnego". Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, koncern już w 2020 r. zastosuje odzyskany z morskich odpadów plastik w opakowaniach na wybrane produkty ze swojej oferty.