Koniec z klejem i etykietami. Lidl będzie znakował bio produkty przy użyciu świetlnych "tatuaży"

Lidl postanowił w nowatorski i ekologiczny sposób znakować swoje produkty bio. Już w grudniu do sklepów sieci trafią warzywa "metkowane" wiązką światła bezpośrednio na produkcie - naturalnie, bez zbędnych opakowań, kleju, tuszu i etykiet.

Natural branding, bo o tej metodzie mowa, polega na znakowaniu produkty bezpośrednio na jego powierzchni przy użyciu silnej wiązki światła. Powstały w ten sposób na warzywach i owocach "tatuaż" jest neutralny dla jakości produktów oraz pozwala zrezygnować z dodatkowych opakowań, kleju i drukowanych tuszem etykiet. Jak donoszą Wiadomości Handlowe, już w grudniu do sklepów sieci Lidl trafią pierwsze warzywa znakowane światłem - dynia piżmowa oraz seler, obydwa w wersji bio.

Naszym najnowszym projektem jest natural branding, czyli znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem. Cieszymy się, że właśnie udało nam się, wspólnie z siecią Lidl, wprowadzić na rynek pierwsze produkty oznaczone w ten sposób. Firma Lidl Polska umożliwiła realizację nowego projektu. Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna

- skomentował Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej, dostawcy bio warzyw i owoców dla sieci Lidl.

Jakie są najbardziej palące problemy dotyczące ekologii? Sprawdź:

Zobacz wideo

Lidl chce być eko

Wydaje się, że niemiecki dyskont poważnie potraktował ekologiczną politykę i kwestię zrównoważonego rozwoju. W lutym tego roku rozpoczął testy akcji "Kupuję, nie marnuję", w ramach której w 200 sklepach sieci klienci mogli kupić przecenione produkty z krótkim terminem. Sieć zdecydowała się kontynuować akcję, wprowadzając w październiku promocję we wszystkich swoich sklepach w Polsce.

Co więcej, sieć dyskontów zapewnia, że w 2019 r. obniżyła zużycie plastiku o ponad 800 ton przez zastosowanie alternatywnych opakowań dla żywności. Jednocześnie Lidl Polska zapowiada, że do 2025 r. zredukuje plastik w opakowaniach produktów swoich marek o 20 proc. Produkty te stanowią znaczną część oferty sieci marketów.

Więcej o: