W dzisiejszym świecie gospodarka w obiegu zamkniętym jest nie tylko ważnym trendem społecznym, ale koniecznością. W handlu coraz powszechniejsze stają się rozwiązania takie jak: ograniczenie, ponowne użycie, naprawa i recykling - podała sieć w komunikacie. Netto najwyraźniej chce mieć swój udział w ograniczeniu emisji dwutlenku węgla, ograniczeniu odpadów i marnotrawieniu zasobów, co ma bezpośredni wpływ na środowisko naturalne.
(...) Jesteśmy dumni, że wprowadzamy kolejne proste i przyjazne środowisku rozwiązanie, które wpłynie na zmniejszenie liczby odpadów. Dzięki skrzynkom wielokrotnego użytku zyskujemy także konkretne narzędzie w walce z marnowaniem żywności
- skomentował Janusz Stroka, prezes Netto Polska.
Co więcej, sieć szacuje, że dzięki zastosowaniu wielorazowych skrzyni sieci uda się jej zredukować z 4 proc. do 0,1 proc. uszkodzeń towarów na etapie transportu od producentów. Trwałość podlegających recyklingowi skrzyni to ok. 7 lat.
Firma ma 380 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Wprowadzenie wielorazowych skrzyni nie jest pierwszym ruchem sieci Netto w kierunku działań proekologicznych. Wcześniej sieć uruchomiła aplikację mobilną "Nie marnujemy żywności", przeznaczoną dla klientów i pracowników. Jej celem jest ograniczenie wyrzucania nadających się do zjedzenia produktów spożywczych.
Przyjazne środowisku i konsumentowi rozwiązania wprowadzają także inne sieci marketów i bezpośredni konkurenci Netto. Pod koniec listopada Biedronka otworzyła swój pierwszy sklep w pełni zasilany energią z paneli słonecznych. Również w listopadzie sieć Carrefour otworzyła swój pierwszy bio market, a Kaufland pozwolił klientom na zakupy z własnymi opakowaniami na żywność.