Netto wprowadziła skrzynie wielokrotnego użytku. Sieć chce zmniejszyć emisję CO2 o 40 proc.

Sieć handlowa Netto wprowadziła do swoich sklepów system skrzynek wielokrotnego użytku na warzywa i owoce. Firma wdraża w ten sposób zasady tzw. gospodarki w obiegu zamkniętym. Sieć zapowiada, że dzięki rezygnacji z jednorazowych skrzynek uda się zmniejszyć emisję CO2 o 40 proc.

W dzisiejszym świecie gospodarka w obiegu zamkniętym jest nie tylko ważnym trendem społecznym, ale koniecznością. W handlu coraz powszechniejsze stają się rozwiązania takie jak: ograniczenie, ponowne użycie, naprawa i recykling - podała sieć w komunikacie. Netto najwyraźniej chce mieć swój udział w ograniczeniu emisji dwutlenku węgla, ograniczeniu odpadów i marnotrawieniu zasobów, co ma bezpośredni wpływ na środowisko naturalne.

(...) Jesteśmy dumni, że wprowadzamy kolejne proste i przyjazne środowisku rozwiązanie, które wpłynie na zmniejszenie liczby odpadów. Dzięki skrzynkom wielokrotnego użytku zyskujemy także konkretne narzędzie w walce z marnowaniem żywności

- skomentował Janusz Stroka, prezes Netto Polska.

Co więcej, sieć szacuje, że dzięki zastosowaniu wielorazowych skrzyni sieci uda się jej zredukować z 4 proc. do 0,1 proc. uszkodzeń towarów na etapie transportu od producentów. Trwałość podlegających recyklingowi skrzyni to ok. 7 lat.

>>> Raport ONZ: Jakość produktów rolnych spadnie, ale ceny wzrosną. Sprawdź, czemu

Zobacz wideo

Sklepy coraz mocniej idą w eko

Firma ma 380 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Wprowadzenie wielorazowych skrzyni nie jest pierwszym ruchem sieci Netto w kierunku działań proekologicznych. Wcześniej sieć uruchomiła aplikację mobilną "Nie marnujemy żywności", przeznaczoną dla klientów i pracowników. Jej celem jest ograniczenie wyrzucania nadających się do zjedzenia produktów spożywczych.

Przyjazne środowisku i konsumentowi rozwiązania wprowadzają także inne sieci marketów i bezpośredni konkurenci Netto. Pod koniec listopada Biedronka otworzyła swój pierwszy sklep w pełni zasilany energią z paneli słonecznych. Również w listopadzie sieć Carrefour otworzyła swój pierwszy bio market, a Kaufland pozwolił klientom na zakupy z własnymi opakowaniami na żywność.