Przystanki bardziej przyjazne ptakom i środowisku. AMS i Skoda przygotowują zieloną rewolucję

Wiaty przystankowe mogą być znacznie bardziej przyjazne środowisku. AMS, firma specjalizująca się w reklamie zewnętrznej, od sierpnia zaczyna wprowadzać nowość w miejskiej przestrzeni. Ich dachy pokryje dywan roślin przyjazny dla pszczół, pochłaniający pyły i dwutlenek węgla. Nową inicjatywę wsparła już pierwsza firma wrażliwa na kwestię ochrony środowiska - Skoda.

AMS, jedna z największych w Polsce firm działająca w reklamie zewnętrznej, wprowadza nowy rodzaj wiat przystankowych. Będą znacznie bardziej przyjazne dla środowiska i bezpieczniejsze dla ptaków.

Nowe wiaty przyczynią się do zwiększenia zieleni w mieście. Ich dachy pomieszczą bowiem aż dziewięć metrów kwadratowych roślin. Na środowisko wpłynie to korzystnie na kilka sposobów. Po pierwsze pozwoli zatrzymać wodę - aż 90 litrów. Po drugie zmniejszy zapylenie powietrza - w pobliżu wiaty obniży się ono o nawet 20 proc.

Nowe wiaty AMS. Skorzysta środowisko, pszczoły, ptaki

Takie wiaty absorbują też dwutlenek węgla (ponad 7 kg rocznie), pomagają obniżyć temperaturę - pod dachem powinno być chłodniej o 3 do 5 stopniu Celsjusza.

Dachy nowych, zielonych wiat będą miejscem przyjaznym dla pszczół, bo posadzone rośliny będą charakteryzować się długim okresem kwitnienia. Będą też znacznie bezpieczniejsze dla ptaków, bo przeszklenia zyskają specjalne oznakowanie ułatwiające zwierzętom dostrzeżenie przeszkody.

AMS podobnych inicjatyw, które mają wspierać środowisko, wprowadza więcej. - Wiaty przyjazne środowisku to po reklamowych słupach solarnych kolejny krok w realizacji naszej strategii współtworzenia miast inteligentnych - wyjaśnia Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS.

Skoda wspiera zieleń w mieście

Pierwszą firmą, która wykorzysta nową wiatę przystankową, jest Skoda. - Skoda dba o komfort klientów nie tylko proponując ciche i niskoemisyjne samochody, takie jak Superb IV z innowacyjnym napędem hybrydowym typu plug-in, ale także poprzez całościowe zaangażowanie w poprawę jakości życia w miastach - wyjaśnia Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu marki Skoda.

Czytaj też: Europejscy rolnicy też mają ratować klimat. Dostaną na to 100 miliardów euro

Pierwszy zielony dach na wiacie przystankowej AMS zamontował w Warszawie w 2019 r. w ramach projektu dla lokalnej społeczności na Skwerze "Sierpnia 1944", a ekologiczny projekt AMS "Zielone Przystanki" w Krakowie został nagrodzony srebrem w konkursie Innovation 2019.

Zobacz wideo Czeska marka wkracza w erę elektromobilności. Sprawdzamy, jak jeździ pierwsza hybryda plug-in Skody – Superb iV