Kaufland podjął już działania w tym kierunku, m.in. rezygnując ze sprzedaży jednorazowych toreb foliowych i zastępując je torbami wielokrotnego użytku z papieru czy plecionki, co pozwoliło zredukować zużycie plastiku o ok. 1400 ton rocznie. Klientom oferowane są woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa, które stanowią alternatywę dla tzw. "zrywek". Modyfikowane są opakowania produktów marek własnych, m.in. poprzez eliminację zbędnego tworzywa sztucznego lub optymalizację w taki sposób, by mogły być ponownie wykorzystane. Do produkcji niektórych opakowań marek własnych wykorzystywany jest granulat pochodzący z przetworzonych butelek PET, a dzięki wprowadzeniu zamienników ze szkła, metalu i papieru marce udało się wprowadzić na rynek rurki do napojów, które nie zawierają w składzie tworzyw sztucznych.
Jednym z głównych filarów strategii CSR sieci Kaufland jest ochrona środowiska. Kwestia ekologii jest brana pod uwagę przy budowie każdego nowego obiektu. W placówkach wybudowanych od 2012 r. firma nie używa do ogrzewania obiektów paliw takich, jak: olej, gaz czy drewno. Ogrzewanie następuje prawie wyłącznie dzięki odzyskowi ciepła odpadowego pochodzącego z instalacji chłodniczych. Aby redukować emisję dwutlenku węgla marka inwestuje w przyjazne środowisku rozwiązania, m.in. wykorzystuje do transportu owoców i warzyw skrzynki wielokrotnego użytku oraz modernizuje oświetlenie w swoich obiektach, gdzie tradycyjne świetlówki zastępowane są energooszczędnym oświetleniem LED. Stosowany przez firmę system zarządzania energią podlega regularnej ocenie niezależnych audytorów. W 2018 r. Kaufland był jedną z pierwszych sieci w Polsce posiadających certyfikat ISO 50001 – świadectwo oszczędności energetycznej.
Sieć Kaufland aktywnie działa na rzecz ochrony środowiska. Jest zaangażowana w międzynarodową strategię redukcji wykorzystywania tworzyw sztucznych REset Plastic – wypracowaną przez Grupę Schwarz, której jest częścią. Strategia ta opiera się na pięciu głównych filarach: REduce (redukcja plastiku), REdesign (zmiana opakowań), REcycle (recykling), REmove (usuwanie odpadów plastikowych) oraz REsearch (zwiększenie świadomości społecznej).