Inicjatywa Recyklatu - działania marki Frosch na rzecz ochrony środowiska

Marka Frosch napełnia produkty w butelki wytworzone w 100% z recyklatu i w 100% nadające się do recyklingu. Dzięki temu gwarantuje zatrzymanie plastiku w zamkniętym obiegu, zapobiegając jego przedostaniu się do mórz i oceanów. W dziedzinie plastikowych opakowań z recyklingu firma ustanowiła rekord świata - wprowadzając do tej pory do obiegu już ponad 430 milionów sztuk.

Marka w ramach inicjatywy dzielenia się najlepszymi praktykami, stworzyła wspólnie z partnerami platformę wiedzy, promującą zamknięty cykl życia plastikowych opakowań, produkowanych z czterech najpopularniejszych rodzajów tworzyw sztucznych. 

Pionierska Inicjatywa Recyklatu podjęta przez Frosch

W ramach tej inicjatywy powstała technologia umożliwiająca efektywny recykling odpadów plastikowych pochodzących z gospodarstw domowych. Stworzono także zrównoważony obieg materiałowy. Celem tego rozwiązania jest sprawienie, aby wizja ekoefektywności stała się standardem rynkowym.
W przeciwieństwie do wszystkich znanych metod recyklingu opakowań plastikowych, marka po raz pierwszy wykorzystuje materiały z segregacji odpadów - w tym bezzwrotne butelki PET. Odpady te do tej pory były utylizowane termicznie lub wykorzystywane w przemyśle włókienniczym. Dzięki nowej inicjatywie mogą być ponownie wykorzystane do produkcji butelek.

Efekt tych działań doceniono w wyjątkowy sposób, w 2019 roku Właściciel firmy Frosch, Pan Reinhard Schneider otrzymał prestiżowe wyróżnienie za osobistą działalność na rzecz ochrony środowiska - został laureatem Niemieckiej Nagrody Środowiskowej przyznawanej przez Niemiecką Federalną Fundację Ekologiczną DBU. Pan Schneider przeznaczył nagrodę w całości na rzecz ratowania orangutanów z lasów rezerwatu Mawas. Umożliwiło to zasadzenie kilku tysięcy nowych drzew, utrzymanie lasów istniejących, a tym samym zatrzymanie węgla w ziemi, a orangutanów na wolności!

Odpady plastikowe pływające w morzu i oceanach są szkodliwe dla środowiska, rybołówstwa i turystyki. Dzięki działaniom podjętym przez firmę już teraz trafia do nich mniej plastiku.
Marka swoją postawą nakłania inne firmy do podążania za jej przykładem i używania do produkcji opakowań recyklatu, składającego się w 100% ze starego plastiku. Zaprojektowana w tym celu otwarta formuła Inicjatywy Recyklatu pomaga podążać w kierunku gospodarki zamkniętego obiegu dla tworzyw sztucznych.

Zrównoważony rozwój kluczowym punktem działalności firmy

Marka konsekwentnie realizuje kryteria zrównoważonego rozwoju we wszystkich obszarach działalności. Jako przedsiębiorstwo angażuje się w rozwiązywanie globalnych problemów środowiskowych tam, gdzie to możliwe. Cały czas stara się popularyzować świadomy styl życia i udowadniać, że nie ma sprzeczności między ekologią, a skutecznością środków do czyszczenia. W związku z tym angażuje się w długofalowe inicjatywy, które często wyznaczają nowe standardy ekologiczne, wykraczające poza marki własne i asortyment produktów.

Dewiza marki Frosch to „Redukuj zużycie - Użyj ponownie - Poddaj recyklingowi”, czyli utrzymywanie skutecznego obiegu zamkniętego recyklingu. Chodzi o projektowanie opakowań w taki sposób, aby nadawały się do ponownego przetworzenia przy zachowaniu wysokiej jakości. Firma zapowiada wprowadzenie na polski rynek innowacyjnej formy opakowania - pierwszego w 100% nadającego się do recyklingu worka na zapas do produktu bazowego, który będzie produkowany w  całości z polietylenu, włącznie z korkiem i wylewką, co pozwoli na 70% mniejsze zużycie plastiku niż w przypadku butelki. Co najmniej 85% materiału opakowaniowego pozostanie niezadrukowane. Dzięki temu jednolity materiał z PE poddaje się recyklingowi bez utraty jakości. Zadrukowana warstwa opakowania będzie stanowiła jedynie 15% powierzchni i nada się w pełni do recyklingu, ponieważ nie zawiera kleju, ani innych spoiw, więc może być przetworzona do dalszego wykorzystania.

Butelka wykonana w 100% z recyklinguButelka wykonana w 100% z recyklingu Frosch

Misja firmy

SIŁA PŁYNĄCA Z NATURY to misja firmy, realizowana poprzez całościowe podejście do zagadnienia związanego z ekologiczną postawą. Marka Frosch wyznaje i reprezentuje ją już od ponad 30 lat. Od samego początku była innowatorem i nadal stanowi na polskim rynku fundament oferty ekologicznych produktów do czyszczenia i pielęgnacji na bazie naturalnych składników, zapewniając maksymalną kompatybilność ze środowiskiem.

Najlepiej wartości marki Frosch opisuje 9 punktów ekologii, które wdrażane są na wszystkich płaszczyznach działalności i stanowią potwierdzenie filozofii, reprezentowanej przez firmę:

1. Formuła “Zielonej Siły” zawierająca naturalne składniki aktywne intensyfikuje właściwości czyszcząco-pielęgnujące.

2. Użycie związków powierzchniowo czynnych pochodzenia roślinnego o wysokiej i szybkiej biodegradacji.

3. Maksymalnie przyjazne dla skóry rąk, testowane dermatologicznie receptury, zminimalizowany udział delikatnych środków konserwujących i starannie dobrane substancje zapachowe lub całkowita rezygnacja z nich.

4. Produkty nie zawierają fosforanów, boranów, formaldehydu, EDTA i związków halogenoorganicznych.

5. Mniejsze obciążenie środowiska dzięki ograniczeniu stosowania materiałów opakowaniowych oraz nowoczesnemu wykorzystywaniu materiałów pochodzących z recyklingu i do recyklingu przeznaczonych.

6. Produkty wegańskie, bez składników pochodzenia zwierzęcego.

7. Trwała energooszczędna produkcja w miejscach wytwarzania, których zarządzanie ekologią posiada certyfikaty EMAS, ISO 50001 i A.I.S.E.

8. Wykorzystanie własnej instalacji uzdatniania wody, aby wypełnić najwyższe standardy higieny podczas produkcji oraz zagwarantować jak najwyższy stopień wstępnej obróbki ścieków.

9. Ponad 30 lat doświadczenia w rozwoju i produkcji przyjaznych dla środowiska środków czystości.

Więcej o: