Żabka rezygnuje z plastikowych toreb. Zredukuje zużycie plastiku o 1000 ton rocznie

Sieć Żabka usunęła ze swoich sklepów jednorazowe materiały z plastiku i zastąpiła je biodegradowalnymi papierowymi odpowiednikami. - Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi to jedno z największych wyzwań współczesnego świata - powiedział Tomasz Suchański, prezes zarządu Grupy Żabka.
Zobacz wideo 'Stop plastik'. Ekologiczny manifest na plaży w Kołobrzegu

Żabka to utworzona w 1998 roku największa sieć małych sklepów spożywczych działających w Polsce na zasadzie franczyzy. Aby zredukować zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi, sieć postanowiła wyeliminować ze swoich sklepów jednorazowe plastikowe materiały. W ich miejsce pojawił się całkowicie biodegradowalny papier.

"Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi to jedno z największych wyzwań współczesnego świata"

Żabka wskazuje, że statystyczny Polak używa rocznie średnio ok. 490 toreb z tworzywa sztucznego. Natomiast materiały papierowe są całkowicie biodegradowalne i znacznie mniej szkodliwe dla środowiska. Papier rozkłada się ciągu kilku tygodni, podczas gdy tworzywa sztuczne rozkładają się w ok. 400 lat.

Co więcej, wykorzystywany przez Żabkę papier pochodzi z odnawialnych źródeł i jest oznaczony certyfikatem FSC, który oznacza, że producenci stosują najnowsze technologie, minimalizując ilość zużytej w czasie produkcji wody, a w miejsce każdego ściętego drzewa, nasadzane jest przynajmniej jednego nowe.

Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi to jedno z największych wyzwań współczesnego świata. Obsługując dziennie ok. 2,5 mln klientów mamy świadomość naszej roli wobec ograniczania plastiku w naszej sieci i zachęcania klientów do dokonywania świadomych wyborów, dobrych dla naszej planety. Dlatego zdecydowaliśmy się na wycofanie zbędnych materiałów z tworzyw sztucznych i zastąpiliśmy je biodegradowalnymi odpowiednikami

- mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, CEO Grupy Żabka.

Żabka wycofuje plastikowe torby. Chce uczyć klientów proekologicznych nawyków

Żabka zaznacza, że decyzja ma pomóc klientom w wypracowaniu pozytywnych nawyków   proekologicznych i zachęcić ich do przychodzenia z własnymi torbami. Sieć dodaje, że klienci często robią niewielkie zakupy i zaledwie 5 proc. z nich dokupuje torbę. Rezygnacja m.in. z plastikowych toreb i plastikowych wieczek na kubki po kawie pozwoli sieci zredukować zużycie plastiku aż o 1000 ton rocznie.

Żabka jako pierwsza sieć handlowa wprowadziła również w swoich markach własnych Foodini, Wycisk, S! i OD NOWA butelki pochodzące w 100 proc. z recyklingu. Sieć zrezygnowała również z plastikowych sztućców i słomek, które wcześniej dodawała do dań gotowych. Ponadto, systematycznie wprowadza na opakowaniach produktów marki własnej oznaczenia informujące, jak właściwie segregować zużyte opakowania.

Więcej o: