Po karpiach Carrefour przejął się losem kurczaków. Market pozwoli im wolno rosnąć. Ważne porozumienie

Karpie, jajka, a teraz także i kurczaki. Kolejny produkt, który dostępny jest w sklepie, można będzie kupić, mając świadomość, że zwierzę egzystowało w lepszych warunkach. Carrefour podpisał w tym celu ważne porozumienie.

Carrefour Polska informuje, że jako pierwsza sieć handlowa w Polsce przystąpiła do europejskiej inicjatywy European Chicken Commitment (ECC), której celem jest poprawa dobrostanu kurczaków (brojlerów).

Zobacz wideo O czym informują oznaczenia na jajkach i jak wybrać jajo idealne?

Zobowiązanie zostanie zrealizowane przez sieć do roku 2026 i zostało wypracowane we współpracy z organizacją zajmującą się dobrostanem zwierząt Compassion in World Farming.

Sieć zobowiązała się, że produkty świeże, mrożone, produkty przetworzone wytwarzane w ramach marki własnej będą miały w składzie minimum 50 proc. mięsa drobiowego wytwarzanego z większą troską o los zwierząt. Chodzi o większe wykorzystanie ras wolnorosnących, które na fermach będą miały więcej miejsca do egzystencji.

Po karpiach Carrefour chce poprawić los kurczaków

Wcześniej Carrefour Polska wprowadził inne regulacje mające na uwagę stan przyrody - m.in. zakaz sprzedaży żywego karpia (od 2020 r.) oraz odejście od jaj klatkowych w produktach marki własnej (do 2020), a także wycofanie wszystkich krajowych jaj klatkowych (do końca 2025).

- Zagadnienia dotyczące poprawy dobrostanu zwierząt oraz poszanowania środowiska naturalnego zajmują priorytetowe miejsce w długofalowej strategii rozwoju produktów marki własnej Carrefour. Już dwie dekady temu, kiedy nasza sieć wprowadzała pierwsze marki własne, głównie Jakość z Natury, podjęliśmy szereg działań w obszarze dobrostanu zwierząt. Dołączenie do European Chicken Commitment to kolejny krok w kierunku podniesienia jakości oferowanych przez nas produktów marki własnej Carrefour oraz działań dla dobra naszej planety - mówi Marek Lipka, Członek Zarządu Carrefour Polska.

- Gratuluję Carrefour Polska tej decyzji. To ważny moment jeśli chodzi o sieci supermarketów w Polsce i hodowle kurczaków. Mam wielką nadzieję, że pozostałe sieci handlowe pójdą śladem Carrefour Polska i podejmą podobne decyzje, do czego oczywiście mocno zachęcam. Polska jest największym producentem kurczaków mięsnych w Europie i przemysłowa hodowla tych ptaków ma swoje poważne konsekwencje dobrostanowe dla zwierząt i dla środowiska, a więc na obszarach, gdzie buduje się takie fermy. Cieszy mnie, że troska o los zwierząt staje się coraz ważniejszą kwestią dla sieci handlowych - skomentowała Małgorzata Szadkowska, prezeska polskiego oddziału fundacji Compassion in World Farming.

Compassion Polska jest częścią międzynarodowej organizacji Compassion in World Farming, której misją jest zakończenie przemysłowego chowu zwierząt. Compassion Polska działa na rzecz systemu produkcji żywności, który będzie dbał o dobro zwierząt, szanował środowisko i zdrowie ludzi, a także będzie uczciwie oznakowany. Organizacja walczy o zmiany prawne, prowadzi śledztwa w Polsce i publikuje ich wyniki, pokazując, jak traktowane są zwierzęta hodowlane. Fundacja powstała ponad 50 lat temu w Wielkiej Brytanii i działa obecnie w 13 krajach w Europie i na świecie.

Więcej o: