Ekologiczne wiaty AMS są w całości pokryte zielonym dachem i mają specjalne oznaczenia, zabezpieczające ptaki przed kolizjami z szybami. Jeden zielony dach na wiacie to dziewięć metrów kwadratowych dodatkowej zieleni w mieście, która magazynuje wodę deszczową, obniża zapylenie powietrza i absorbuje CO2, a w upalne dni obniża temperaturę w okolicach wiaty.
System 20 ekologicznych wiat z zielonymi dachami powstał w Warszawie i jest efeketem współpracy firm AMS, lidera reklamy Out-of-Home (OOH) w Polsce, oraz koncernu kosmetycznego L’Oréal. Cała sieć została uruchomiona we wrześniu. Zielone wiaty przede wszystkim poprawiają mikroklimat miasta i zwracają uwagę na ochronę środowiska w aglomeracjach miejskich.
Powstałe ekologiczne wiaty zatrzymują razem nawet 3000 litrów wody deszczowej i obniżają zapylenie w jej pobliżu o 15-20 proc. Ponadto absorbują łącznie 144 kg dwutlenku węgla rocznie i pomagają obniżyć temperaturę - wokół przystanku temperatura jest niższa o 3-5 stopni Celsjusza.
- Myślenie w kategoriach eko to jeden z filarów, na których opiera się filozofia AMS i zgodnie z którą AMS działa każdego dnia - mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS. - Robimy to w przekonaniu, że tylko harmonijne łączenie przestrzeni publicznej z reklamą ma przyszłość, a reklamodawcy będą coraz częściej wybierali rozwiązania zgodne z taką filozofią. Bardzo się cieszymy, że wspólnie z L’Oréal możemy zaangażować się w poprawę jakości życia w miastach w duchu zrównoważonego rozwoju - dodała.
We wrześniu ekologiczne wiaty reklamują perfumy My Way Intense marki Giorgio Armani. Ekologiczny flakon perfum posiada system ponownego napełniania, który można uzupełniać bez konieczności wizyty w punkcie sprzedaży. System pozwala zredukować zużycie kartonu o 32 proc., szkła o 55 proc., plastiku o 64 proc. i metalu o 75 proc. Wszystkie flakony wykonane są ze szkła, plastiku i metalu z recyklingu. Zewnętrzne opakowanie składa się z kartonu pochodzącego z recyklingu, a niebieski napis wykonany został tuszem roślinnym.