Warszawa. Powstały ekologiczne wiaty przystankowe z zielonym dachem. Inicjatywa AMS i L'Oréal

AMS we współpracy z L'Oréal stworzyła ekologiczne wiaty przystankowe. Dachy pokryte są roślinnością, dzięki czemu pochłaniają CO2, obniżają zapylenie oraz są przyjazne dla ptaków. Na wiatach reklamowane są ekologiczne perfumy marki Giorgio Armani.
Zobacz wideo Świat już odczuwa zmiany klimatu. Tymczasem Unia Europejska podejmuje kolejne działania

Ekologiczne wiaty AMS są w całości pokryte zielonym dachem i mają specjalne oznaczenia, zabezpieczające ptaki przed kolizjami z szybami. Jeden zielony dach na wiacie to dziewięć metrów kwadratowych dodatkowej zieleni w mieście, która magazynuje wodę deszczową, obniża zapylenie powietrza i absorbuje CO2, a w upalne dni obniża temperaturę w okolicach wiaty.

Kolory koszy na śmieci wskazują, gdzie wyrzucać poszczególne odpady komunalne. Zdjęcie ilustracyjneKolory koszy na śmieci. Gdzie wyrzucać pudełko po pizzy, a gdzie ogryzki?

Eko wiaty AMS przyjazne dla środowiska

System 20 ekologicznych wiat z zielonymi dachami powstał w Warszawie i jest efeketem współpracy firm AMS, lidera reklamy Out-of-Home (OOH) w Polsce, oraz koncernu kosmetycznego L’Oréal. Cała sieć została uruchomiona we wrześniu. Zielone wiaty przede wszystkim poprawiają mikroklimat miasta i zwracają uwagę na ochronę środowiska w aglomeracjach miejskich.

Powstałe ekologiczne wiaty zatrzymują razem nawet 3000 litrów wody deszczowej i obniżają zapylenie w jej pobliżu o 15-20 proc. Ponadto absorbują łącznie 144 kg dwutlenku węgla rocznie i pomagają obniżyć temperaturę - wokół przystanku temperatura jest niższa o 3-5 stopni Celsjusza.

- Myślenie w kategoriach eko to jeden z filarów, na których opiera się filozofia AMS i zgodnie z którą AMS działa każdego dnia - mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS. - Robimy to w przekonaniu, że tylko harmonijne łączenie przestrzeni publicznej z reklamą ma przyszłość, a reklamodawcy będą coraz częściej wybierali rozwiązania zgodne z taką filozofią. Bardzo się cieszymy, że wspólnie z L’Oréal możemy zaangażować się w poprawę jakości życia w miastach w duchu zrównoważonego rozwoju - dodała.

Zdjęcie ilustracyjnePodliczyli, ile niesprzedanej żywności sklepy przekazały potrzebującym

L'Oréal z reklamą ekologicznych perfum

We wrześniu ekologiczne wiaty reklamują perfumy My Way Intense marki Giorgio Armani. Ekologiczny flakon perfum posiada system ponownego napełniania, który można uzupełniać bez konieczności wizyty w punkcie sprzedaży. System pozwala zredukować zużycie kartonu o 32 proc., szkła o 55 proc., plastiku o 64 proc. i metalu o 75 proc. Wszystkie flakony wykonane są ze szkła, plastiku i metalu z recyklingu. Zewnętrzne opakowanie składa się z kartonu pochodzącego z recyklingu, a niebieski napis wykonany został tuszem roślinnym.

Więcej o: