Wzrastająca w Polsce liczba zakażeń koronawirusem wymogła na władzach publicznych, a także części spółek państwowych oraz prywatnych wdrożenie specjalnych działań, których celem jest m.in. pomoc obywatelom w czasie zagrożenia epidemicznego. Jedną z takich firm jest PGNiG, która zapewniła, że nie będzie przez najbliższe dni odłączać energii i gazu osobom, które zalegają z płatnościami.
W związku z wyjątkową sytuacją w naszym kraju, w którym wszystkie działania skoncentrowane są na walce z pandemią koronawirusa, PGNiG Obrót Detaliczny zdecydował, że nie będzie wstrzymywać dostaw gazu ziemnego i energii elektrycznej klientom mającym problemy z terminowym regulowaniem płatności.
- czytamy w komunikacie spółki. PGNiG zdecydowało się wprowadzić to rozwiązanie w okresie od 12 do 26 marca 2020 roku. Firma zaznacza jednak, że w zależności od rozwoju pandemii w kraju, termin ten może ulec wydłużeniu. - Jako spółka odpowiedzialna społecznie staramy się równoważyć interes spółki oraz bezpieczeństwo i potrzeby osób objętych działaniami prewencyjnymi zapobiegającymi rozprzestrzenianiu się koronawirusa - powiedział Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.
W ostatnich dniach pojawiły się pogłoski o tym, że wkrótce mogą zostać zamknięte sklepy. Informacje te zostały zdementowane przez minister rozwoju Jadwigę Emilewicz oraz Polską Organizację Handlu i Dystrybucji. - Nie ma powodów do paniki - placówki handlowe będą otwarte, sieci handlowe są przygotowane na najgorszy scenariusz i ciągłość produkcji oraz dostaw towarów zostanie utrzymana - napisała w komunikacie prasowym POHiD.
Część prywatnych spółek zdecydowała się na wprowadzenie specjalnych ofert dla klientów. W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa Orange wprowadziło 10 GB internetu, odkodowane kanały oraz brak opłaty za dostawę kurierską.