Elon Musk mimo zagrożenia koronawirusem nie ma zamiaru zamykać fabryki. "Łatwiej zginąć w wypadku"

Elon Musk powinien zamknąć swoją fabrykę we Fremont w związku z trzytygodniową kwarantanną w rejonie Bay Area, do którego należy m.in. San Francisco. Miliarder nie ma jednak zamiaru stosować się do tego zalecenia. Wcześnie poinformował swoich pracowników, że łatwiej zginąć w wypadku samochodowym niż przez zakażenie koronawirusem.

W rejonie Bay Area, gdzie leży m.in. San Francisco, wprowadzono trzytygodniową kwarantannę, w trakcie której obywatele mogą opuszczać dom jedynie po zakupy. Przedsiębiorstwa, które nie są kluczowe dla funkcjonowania państwa, powinny wstrzymać pracę. Do tego nakazu nie zastosował się Elon Musk, którego fabryka Tesli w Freemont cały czas działa, a on sam chodzi do pracy - donoszą zagraniczne media, m.in. Wired. Biuro Szeryfa w Almedzie na Twitterze upomniało nawet Teslę, że produkcja samochodów elektrycznych nie jest kluczowym biznesem, w związku z czym fabryka powinna ograniczyć swoje działanie do minimum. 

Stacja telewizyjna CNBC dotarła do maili, które Elon Musk rozesłał do swoich pracowników. Miliarder pisze w nich, że on sam normalnie przychodzi do pracy, jego pracownicy jednak nie muszą. Niezależnie od powodu, mogą zostać w domach. Valerie Workman, szefowa działu HR w Tesli, w uzasadnieniu decyzji o niezamknięciu fabryki napisała, że ludzie potrzebują energii oraz środków transportu, a Tesla jest kluczowa w ich dostarczeniu. W korespondencji poinformowano również, że żaden pracownik Tesli nie ma koronawirusa (stan na 16.03.2020).

Zobacz wideo „Tarcza antykryzysowa” pozwala na obniżenie pensji. „ Koszty staramy się podzielić równo pomiędzy wszystkich”

Elon Musk nie zamyka fabryki, bo uważa, że łatwiej zginąć w wypadku niż przez koronawirusa

W zeszłym tygodniu Musk rozesłał maile do pracowników SpaceX, do których dotarł Buzz Feed. Napisał w nich, że w porównaniu do innych powodów śmierci w USA, koronawirus nie jest nawet w pierwszej setce. Dodaje, że łatwiej umrzeć w wypadku samochodowym, wracając z pracy, niż przez koronawirusa. Podpiera to liczbami - w zeszłym roku w Stanach zginęło w wypadkach samochodowych 36 tys. osób, a w momencie pisania wiadomości do pracowników w USA na COVID-19 zmarło "tylko" 36 osób. Na Twitterze Elon Musk pisał, że panika związana z koronawirusem jest głupia, na czym jego firma sporo straciła.

Więcej o:
Komentarze (8)
Elon Musk mimo zagrożenia koronawirusem nie ma zamiaru zamykać fabryki. "Łatwiej zginąć w wypadku"
Zaloguj się
  • ziggybam

    Oceniono 7 razy 5

    On myśli racjonalnie, ale niestety tylko o sobie i o swojej firmie, a na dodatek w perspektywie bardzo krótkiej - nie o społeczeństwie wokół na dłuższą metę. Typowe dla tego typu egoistów z manią wielkości.

    Tak owszem, on sam i jego pracownik mają małe szanse na śmierć z powodu wirusa, ale każdy zakażony zwiększa szanse na zakażenie wszystkich, z którymi się styka. A to powoduje, że szansa na zapchanie systemu ochrony zdrowia i zatrzymania gospodarki na dłuższy czas szybko rośnie. A ta gospodarka to ludzie, którzy płacą za jego auta. Już nie mówiąc, że to czyiś ojcowie, dziadkowie, dzieci - ale cóż to znaczy dla takiego wizjonera.

  • gorillaglu

    Oceniono 5 razy 3

    No i wyszło typowe, nowobogackie szydło z worka. Mały śmieć.

  • zdzisiopierdzisio

    Oceniono 3 razy 3

    ELON MUZG -wszystko na ten temat!

  • beaviso

    Oceniono 2 razy 2

    Ma rację! Ale zapomniał dodać, że chodziło mu o duże prawdopodobieństwo śmierci w wypadku i pożarze samochodu Tesla, kierowanego przez autopilota.

  • jac_l_w

    Oceniono 1 raz 1

    Musk dał znowu popis swoich hochsztaplerskich talentów. Porównanie rocznej ilości ofiar wypadków z liczbą ofiar epidemii w jej pierwszych tygodniach, to chyba jedna z jego najbezczelniejszych manipulacji. Jak łatwo oszacować, jeśli w ciągu roku tylko połowa Amerykanów złapałaby wirusa, a służba zdrowia potrafiła wytrzymać napływ chorych, to przy śmiertelności na poziomie tylko 1% liczba ofiar śmiertelnych przekroczyłaby 1,6 miliona - 45 razy więcej, niż rocznie ginie w wypadkach komunikacyjnych.

  • dod201701

    0

    Chłop ma rację. Pewnie będzie jak Forrest Gump po sztormie, który zatopił całą konkurencję.

  • expert325

    0

    "Bill Gates kupił elektryczne Porsche zamiast Tesli" .... zdążył przed zamknięciem fabryki

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX