PGE tnie inwestycje na potęgę. Miliard złotych mniej. "Konieczność działań optymalizacyjnych"

Polska Grupa Energetyczna ogłosiła, że w ramach optymalizacji ograniczy wydatki w najbliższych pięciu latach o co najmniej 1 mld zł. PGE wcześniej podjęła decyzję o częściowym wycofaniu się z akcji sponsorskich. Gigant zapewnia, że optymalizację wydatków planował jeszcze przed wybuchem epidemii koronawirusa.

Polska Grupa Energetyczna informuje, że w ciągu pięciu lat ograniczy wartość projektów i programów o 1 mld zł. Powodem jest "konieczność podjęcia działań optymalizacyjnych i racjonalizacyjnych" - czytamy w komunikacie spółki. Cięcia zaczną się już w tym roku - wydatki mają być pomniejszone o 200 mln zł.

Zobacz wideo Premier przedstawił etapy odmrażania gospodarki. Hausner: Rząd nie ma ani pomysłu, ani planu

PGE zdecydowała o rezygnacji z projektów i programów nieprzynoszących oczekiwanych korzyści, zaplanowanych na lata 2020-2024. Łączna wartość tych projektów to ponad 1 mld zł, podała spółka.

PGE zapewnia, że cięcia planował już przed wybuchem epidemii koronawirusa

Spółka w opublikowanym komunikacie zapewnia, że plany dotyczące optymalizacji były brane pod uwagę już przed rozpoczęciem epidemii koronawirusa.

- Postanowiliśmy akumulować gotówkę i w przyszłości, po ustabilizowaniu sytuacji gospodarczej, rozsądnie ją inwestować, zwiększając przewagę konkurencyjną - zapewniają przedstawiciele PGE.

Czytaj też: Koronawirus w Polsce. PGE przekazuje 5 mln zł na walkę z epidemią

Celem jest utrzymanie pozycji lidera

Polska Grupa Energetyczna zapewnia, że jej celem pozostaje "utrzymanie pozycji lidera". W tym celu zamierza przeprowadzać różnego rodzaju fuzje i przejęcia, a te, jak wyjaśnia spółka, wymagają środków.

Ograniczenia wydatków inwestycyjnych nie są jedynymi cięciami przeprowadzonymi przez PGE. W ubiegłym spółka PGE podjęła decyzję o zmniejszeniu o połowę zaangażowania w projekty sponsorskie.

Grupa PGE odpowiada za wytwarzanie 43 proc. energii elektrycznej w Polsce oraz 25 proc. ciepła z kogeneracji. Firma dostarcza energię elektryczną do 5,4 mln odbiorców końcowych, czyli 25 proc. klientów w kraju.