Tarcza antykryzysowa. Wysłałeś wniosek mailem? ZUS go odrzuci. Jak złożyć wniosek poprawnie?

ZUS po raz kolejny przypomina, że wnioski przysłane drogą mailową nie będę rozpatrywane. Należy złożyć je w formie papierowej lub poprzez PUE ZUS.

Do ZUS lawinowo wpływają wnioski dot. pomocy w związku z tarczą antykryzysową. Jak informuje instytucja, największą popularnością cieszą się wnioski o zwolnienie ze składek, których przyszło 1 mln 138 tys., przedsiębiorcy korzystają też z tzw. postojowego. O to świadczenie ubiegało się dotąd 357 tys. przedsiębiorców. 

Wypełnienie wniosku nie jest jednak prostą sprawą, o czym przekonało się wiele osób. Błędów było tak dużo, że ZUS postanowił stworzyć poradnik, jak wypełniać poprawnie dokumenty. Ponadto wprowadzono także składanie wniosków w interaktywnych plikach PDF, które utrudniają wydruk z błędami.

To jednak niejedyne problemy administracyjne, z którymi muszą się mierzyć przedsiębiorcy. Istotny jest też sposób złożenia wniosku.

Zobacz wideo

Tarcza antykryzysowa. ZUS nie przyjmuje wniosków wysłanych drogą mailową

ZUS po raz kolejny przypomniał, że nie każdy forma przekazania wniosku do rozpatrzenia, nawet poprawnie wypełnionego, jest prawidłowa. 

Skany, zdjęcia czy wypełnione pliki word lub pdf przesłane e-mailem nie będą traktowane jak wnioski i nie będą przez nas rozpatrywane. Tych, którzy przesłali swoje wnioski na adres cot@zus.pl lub inny adres mailowy, prosimy o przekazanie ich ponownie we właściwy sposób.

- czytamy w komunikacie na stronie instytucji. Wnioski można przekazać jednym z trzech sposobów:

  • drogą elektroniczną – przez PUE ZUS
  • w formie papierowej - za pośrednictwem poczty,
  • osobiście w placówce ZUS – do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem "Tarcza antykryzysowa” (bez kontaktu z pracownikiem ZUS).
Więcej o: