Masowe zwolnienia w Ikei w Wielbarku. Pracę w szwedzkim koncernie straci 150 osób

Jak donosi portal dlahandlu.pl, Anna Gawryszczak, dyrektorka zarządzająca IKEA Industry Wielbark poinformowała PAP w piątek, że "spółka mając na uwadze stabilne funkcjonowanie firmy w perspektywie długoterminowej, musiała podjąć decyzję o redukcji zatrudnienia". Obecnie fabryka zatrudnia 1600 osób.

Koncern Ikea zwolni ok. 10 proc. pracowników w fabryce w Wielbarku koło Szczytna (warmińsko-mazurskie), co przekłada się na 150 osób. Jak podaje Ikea, przyczyną zwolnień jest dostosowanie poziomu produkcji do zmniejszonego popytu, na który w głównej mierze wpłynęła pandemia COVID-19.

Zobacz wideo Gowin o spadku PKB i prognozowanym bezrobociu

IKEA zapowiada, że zwolnieni pracownicy nie zostaną na lodzie

Portal dlahandlu.pl przytacza wypowiedź dyrektorki Gawryszczak, która zapewnia, że zwolnionym pracownikom zostanie zapewniona pomoc w przekwalifikowaniu się lub znalezieniu nowej pracy. Dodaje, że pandemia Covid-19 zmieniła życie wszystkich, jako osób prywatnych, członków rodzin, pracowników i pracodawców.

- IKEA Industry Wielbark obecnie dostosowuje poziom produkcji do nowej rzeczywistości i do zmniejszonego popytu, związanego głównie z tzw. lockdown w wielu krajach. Zmniejszyliśmy tempo produkcji i wprowadziliśmy tymczasowe przestoje. W warunkach ograniczonej produkcji, prowadzimy działania związane z usprawnieniami i organizujemy szkolenia dla naszych pracowników - wyjaśniała.

Dyrektorka mówiła także o rozwiązaniach finansowych wprowadzonych przez Ikeę na czas pandemii. Firma wprowadziła modele wynagrodzeń, które mają zapewnić stabilność dochodów pracowników w trudnym okresie.

IKEA kończy z hipermarketami w Polsce

Jak pisaliśmy na początku marca, planowany na przyszły rok hipermarket Ikei w Szczecinie będzie ostatnim wielkopowierzchniowym sklepem szwedzkiego koncernu meblowego w Polsce. Przynajmniej na razie. Sieć planuje rozwijać inne formy sprzedaży, w tym m.in. e-commerce.

Zmiany są podyktowane potrzebą dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów. W obecnej, dobrze znanej Polakom formie - hipermarketach o ogromnej powierzchni umiejscowionych na obrzeżach miast - Ikea dociera tylko do połowy polskich gospodarstw domowych. Nowe rozwiązania mają ułatwić dostęp do produktów Ikei tym osobom, które do tej pory znajdowały się poza zasięgiem sieci.