W związku z licznymi obostrzeniami dotyczącymi m.in. zamknięcia ruchu lotniczego utrudnione było również dostarczanie przesyłek do różnych krajów świata, w tym także do Chin. Wraz z wprowadzaniem kolejnych etapów odmrażania gospodarki, Poczta Polska zdecydowała się przywrócić tę usługę.
Poczta Polska zdecydowała się przywrócić możliwość wysyłania paczek do Chin po blisko trzymiesięcznej przerwie związanej z COVID-19. Przesyłki będą docierały transportem lotniczym, nie liniami przewożącymi pasażerów, z których zazwyczaj korzystają poczty.
Przy tej okazji na temat funkcjonowania Poczty Polskiej w ostatnich miesiącach wypowiedziała się wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Grzegorz Kurdziel. - Poczta Polska dokłada wszelkich starań, aby pomimo pandemii, umożliwić klientom międzynarodową wymianę korespondencji i zaoferować różnorodne usługi pocztowe. Jesteśmy w stałym kontakcie z przewoźnikami i zagranicznymi operatorami pocztowymi, aby przywracać obsługę przesyłek ekonomicznych, priorytetowych i kurierskich do kolejnych krajów. Wiemy, że jest to kluczowe dla polskich przedsiębiorców oferujących swoje produkty na międzynarodowym rynku e-commerce" - powiedział, cytowany w komunikacie.
Stopniowe przywracanie zagranicznych usług pocztowych jest uzależnione od znoszenia ograniczeń w transporcie oraz od uzgodnień z partnerami Poczty Polskiej za granicą. Obecnie na liście państw, do których można wysłać przesyłkę pocztową, jest 46 krajów. Obecnie wykorzystywany jest głównie transport drogowy i morski.