Nowe obostrzenia i zasady pracy urzędów - jak do 9 kwietnia będzie wyglądała praca urzędników?

Ważna informacja dla wszystkich, którzy mają do załatwienia urzędowe sprawy. Między 22 marca a 9 kwietnia urzędy działają w tzw. trybie wewnętrznym.

Jak poinformował "Portal Samorządowy", od najbliższego poniedziałku (22 marca) budynki urzędów będą dostępne dla interesantów jedynie w wybranych sprawach i po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty. Ma to związek z ogólnopolskim lockdownem, który potrwa do 9 kwietnia. Urzędy na co najmniej dwa tygodnie przechodzą zatem na tzw. tryb wewnętrzny.

Zobacz wideo Rozszerzenie obostrzeń na całą Polskę. Klasy 1-3 przejdą na nauczanie zdalne

Z rozporządzenia dotyczącego nowych obostrzeń wynika, że kierownicy urzędów administracji publicznej lub jednostek organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym "polecają pracownikom wykonywanie pracy zdalnej, z wyjątkiem jednostek organizacyjnych sądów i prokuratury". 

Urzędy przechodzą na pracę zdalną

Przykładowo, krakowski magistrat poinformował, że od 22 marca br. budynki Urzędu Miasta Krakowa będą dostępne wyłącznie dla klientów umówionych na wizytę bądź tych, którzy mają zamiar umieścić przesyłkę w odpowiednim pojemniku wrzutowym (Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych będą nieczynne). Prosimy, by załatwianie spraw urzędowych odłożyć w czasie.

- Prosimy, by załatwianie spraw urzędowych odłożyć w czasie. Wszelkie dokumenty i wnioski do Urzędu Miasta Krakowa będzie można złożyć elektronicznie, za pośrednictwem Poczty Polskiej, za pośrednictwem usługi Paczkomat Urząd 24, bądź poprzez wrzucenie specjalnej koperty do odpowiedniego pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia - czytamy na stronie urzędu, gdzie zostały podane także lokalizacje pojemników.

Wskazano, że wyjątkami jest rejestracja bieżąca zgonów, sporządzanie aktów zgonów, zawieranie małżeństw i składania oświadczeń w ramach prowadzonych rejestrów przez Urząd Stanu Cywilnego. W tych sprawach pracownicy USC mają przyjmować osobiście w trzech lokalizacjach. 

Więcej o: