Lipton Ice Tea pierwszą międzynarodową marką, która wprowadza w Polsce butelki wykonane w 100 proc. z recyklingu

Lipton Ice Tea, lider na rynku herbaty mrożonej w Polsce, wprowadza do obiegu butelki w 100 proc. wykonane z rPET - plastiku pochodzącego w całości z recyklingu. W ten sposób marka chce zminimalizować w produkcji wykorzystanie surowca pierwotnego i przejść na model obiegu zamkniętego. To element programu zrównoważonego rozwoju, w ramach którego PepsiCo dąży do wykorzystania co najmniej 50 proc. rPET we wszystkich butelkach napojowych na obszarze UE do 2030 r.

Nowe opakowania Lipton Ice Tea wykonane w 100 proc. z rPET, będą dostępne od lipca br. w sklepach na terenie całego kraju. Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym Lipton Ice Tea rezygnuje z wykorzystania tworzyw pierwotnych przy produkcji butelek, zastępując je rPET. Tworzywo to to nic innego jak PET (politereftalan etylenu) pochodzący w 100 proc. z recyklingu, czyli z ponownie przetworzonego plastiku.

– Wszyscy mamy pełną świadomość wyzwań dla ludzi i planety, jakie stwarza coraz większa ilość produkowanego plastiku. Bez względu na to, czy chodzi o pudełko na żywność, torebkę na zakupy, czy wreszcie butelkę ulubionego napoju, każde takie opakowanie przyczynia się do pogłębienia problemu – powiedział Kamil Andrzejewski, brand manager marki Lipton Ice Tea. –

Według badań aż 55 proc. Polaków wymienia zanieczyszczenie środowiska jako jedno z największych zagrożeń dla świata. Czas na działanie jest tu i teraz, więc wierzymy, że nasz ruch zachęci także innych producentów do podjęcia kroków na rzecz jego ochrony – dodaje.

Wprowadzenie rPET do produkcji opakowań herbaty mrożonej Lipton Ice Tea w Polsce umożliwi zaoszczędzenie 2 300 ton surowca pierwotnego, co przekłada się na ponad 130 milionów butelek. Rezygnacja z wykorzystania pierwotnych tworzyw sztucznych to dopiero pierwszy krok na drodze do rozwiązania problemu zanieczyszczenia plastikiem.

– Mimo że około 2/3 Polaków deklaruje segregację śmieci, statystyki pokazują, że tylko 15 proc.  naszych rodaków wie, jak to robić poprawnie. Polska ma także jeden z najniższych wskaźników recyklingu spośród krajów Unii Europejskiej – wylicza Kamil Andrzejewski. – Jest to jedna z barier powstrzymujących wielu producentów do przejścia na opakowania wykonane w 100 proc. z surowca wtórnego, którego jest po prostu za mało.

W odpowiedzi na niepokojące statystyki, marka zdecydowała się wesprzeć wprowadzenie butelek rPET komunikacją w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram) oraz in-store, której celem będzie zachęcanie do wspólnych wysiłków na rzecz zwiększania poziomów recyklingu poprzez prawidłowa segregację odpadów. Dodatkowo, na nowych butelkach Lipton Ice Tea znajdzie się specjalny znak informujący o tym, że zostały wykonane w 100% z recyklingu.

Nowa butelka Lipton Ice TeaNowa butelka Lipton Ice Tea Fot. Materiały promocyjne klienta